ICT-VT (ICT-D/ICE-TD) - naklápacia InterCity DMU (rad 605)
Ešte stále sú niektoré neelektrifikované trate s diaľkovými vlakmi osobnej dopravy, ktoré potrebujú zrýchlenie. Pre tieto trate je práve vyvíjaná dieselová verzia ICT. V r. 1996 bolo objednaných 20 vlakov a budú dodané v r. 1999. Tieto budú s bežnou najvyššou rýchlosťou 200 km/h najrýchlejšími dieselovými vlakmi v Nemecku.
Tento projekt bol pôvodne nazývaný ICT-D, medzitým bol názov zmenený na ICT-VT (VT = vozeň so spaľovacím pohonom).
Vzhľad
Vzhľad ICT-VT je takmer taký istý ako ICT, ale má len štyri vozne a samozrejme žiadne pantografy na koncových vozňoch, namiesto toho výfuk na každom vozni a rezistorové siete (pre elektrickú brzdu) na koncových vozňoch.
Zloženie vlaku
Každý vozeň má dieselový motor a dva trakčné motory.
Rad | popis |
605.5 | stanovište rušňovodiča, 1.trieda (41 sedadiel) |
605.2 | 2 WC, služobné kupé, kuchynka, 2.trieda (40 sedadiel) |
605.1 | rodinné kupé (6 sedadiel), 2.trieda (45 sedadiel), priestor na vozík pre invalidov, 2 WC |
605.0 | 2.trieda (63 sedadiel alebo 48 sedadiel + priestor pre 10 bicyklov), stanovište rušňovodiča |
Interiér
Interiér ICT-VT je takmer zhodný s ICT. Ale od ICT-VT je kratší, nemá reštauráciu alebo bistro, ale len kuchynku pre jedálnu obsluhu až na sedadlo, s malým snack pultom. Na základe skúseností s vozňami so stanovišťom rušňovodiča rušňami tlačených-ťahaných vlakov InterCity, 15 sedadiel v koncovom vozni 2.triedy môže byť odstránených na vytvorenie priestoru pre 10 bicyklov.
Spôsob jazdy a náklápací systém
Zatiaľ čo ICT-VT je veľmi
podobný ICT pre cestujúcich, má niektoré technické
rozdiely. Každý vozeň má podpodlažný 560 kW dieselový
motor (CUMMINS QSK 19-R 750) a dva samoventilačné 225 kW
3-fázové trakčné motory na striedavý prúd, ktoré na
rozdiel od v elektrických ICT, sú umiestené na jednom
podvozku. Štyri výkonné dieselové motory majú generátor
3-fázového striedavého prúdu, usmerňujúceho bežný prívod
jednosmerného prúdu v obvodoch idúcich cez celý vlak.
Jednosmerný prúd je potom konvertovaný na 3-fázový
striedavý prúd dvoma vodou chladených GTO prevodníkoch,
každý zásobuje štyri trakčné motory .
Náklápací systém vyvinutý fyrmami Siemens a SGP,
pracuje ale elektromechanicky (namiesto hydraulického systému
používaného na elektrických ICT). Maximálny
naklápací uhol je 8°. Tento systém bol úspešne testovaný v
jednom experimentálnom prebudovanom vlaku radu 610.
Vlak má elektrické brzdy na hnacích nápravách (s
rezistentnými mriežkami vložených vozňov) a kotúčové
brzdy na všetkých osiach, a tiež magnetické koľajové brzdy
pre núdzové brzdenie.
Jednou veľkou zaujímavosťou je dodatočný
(nepoháňaný) transformátorový vozeň (s pantografom), ktorý
je schopný ICT-VT v zmiešanom vlaku vypnúť jeho
dieselový motor na elektrifikovaných tratiach a pracovať s
trakčným vedením. Ale práve verzia vlakov s týmto vybavením
ešte nebola objednaná.
Technické údaje
koncový vozeň | vložený vozeň | vlak | |
dĺžka | 27.45 m | 25.9 m | 106.7 m |
vzdialenosť podvozkov | 19 m | ||
vzdialenosť osí | 2.6 m | ||
hmotnosť | prázdny: ~ 214 t plný: ~ 232 t |
||
výkon (trakcia) | 1700 kW | ||
výkon(úplný) | 2240 kW | ||
najvyššia rýchlosť | 200 km/h | ||
sedadiel (1.trieda): | 41 | ||
sedadiel (2.trieda): | 154 | ||
záťaž/dĺžka | ~ 2.01 t/m | ||
sedadlá/dĺžka | 1.83 sedadla/m | ||
záťaž/sedadlo | ~ 1.1 t/sedadlo | ||
výkon/hmotnosť | ~ 7.95 kW/t | ||
výkon/sedadlo | 8.72 kW/sedadlo |
Časový plán
Prvý štvorvozňový vlak začal testovanie v r. 1998. Od r. 1999 je plánované predstavenie týchto vlakov v bežnej prevádzke (prvá trať: Nürnberg - Dresden).
Foto onedlho ... Photo Next ... |
ICT-D, ICE 3 a ICE 1
(odpredu) (žst. München Hbf , © Martin ROTTMANN - 27. IX. 2002-06:36 hod.) |
|
Foto onedlho ... Photo Next ... |
ICT-D (žst. Zürich HB , © Martin ROTTMANN - 16. IX. 2001) |
|
Foto onedlho ... Photo Next ... |
ICT-D (2x) (žst. München Hbf , © Martin ROTTMANN - 27. IX. 2002-13:18 + 13:23 hod.) |
|
Foto onedlho ... Photo Next ... |
Súpravy ICE 3 (vľavo) a
ICT-D (vpravo) ICE 3 (left) and ICT-D (right) trainsets (žst. München Hbf , © Martin ROTTMANN- 27. IX. 2002-13:22 hod.) |
Vďaka: Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií;
+ vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Overte si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáte dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informujte ma . |
Strana vytvorená: 07-V-2000 Posledná aktualizácia: 14-VIII-2008 |
|
( http://www.rail.sk/ice/ict-d.htm ) |