Úzkorozchodná železnica v
Devínskej Novej Vsi
Devínska
Nová Ves
22.4.1925 bola vykonaná technicko-policajná skúška a
kolaudácia úzkorozchodnej priemyselnej dráhy s motorickým
pohonom v Devínskej Novej Vsi, patriacej Slovenskej akciovej
tehelni v Hodoníne.
1.10.1925 bola vykonaná verejné komisionálne riadenie na
priemyselnej drážke v DNV za účelom premeny pohonu
motorického na parný. 2.10.1925 vykonaná technicko-policajná
skúška a na dráhe bolo udelené povolenie pre prevádzku od km
0,020-1,050 vrátane odbočky v km 0,0426 dlhej 23,6 m.
(Věstník pro železnice a plavbu, 1925-28, sign. v UKn 19B2911, 19B607)
- pred vojnou (1./2. ?) viedla priemyselná úzkokoľajka pozdĺž Moravy na odvoz štrkopiesku (dĺžka 4 km)
Jaroslav Přibyl, Tulák po dráhách č.8 (1998) ( Klub dráhařů )
Devín – Devínska Nová Ves – pozdĺž Moravy do kameňolomu Mittelmonk, pokračovala na Devín. Zo Sanbdergu viedla lanovka, náklad vysýpala na lode na Morave
Devínska Nová Ves – systém železníc vo vápenke (pri Dev. N. Vsi zastávke, dnes vlečka do Slov. závodov technického skla). Patrila ŽSR. 3 - 4 km, viedla na rôznych úrovniach, na križovatkách boli točne, otáčané ľud. pohonom, jazdili Gebusky
Devínska Nová Ves - tehelňa, Minimálne 3 Gebusky v doprave, jedna odtiahla 8-10 vozňov, 3 - 4 koľaje z lomu medzi Karlovou Vsou a Devínom, pomocou nich navážali materiál na lode. Ešte v 70. rokoch existovali v ceste koľaje aj s výhybkami
číslo trate/Line No. | od/since |
524 | 6.XI. 2000 |
407 | 5. III. 2001 |
Odkazy/Links: