Rušne radu
702.9
Základné technické údaje
Rad: | 702.9 |
Pôvodný rad: | TU 29.1 |
Výrobca: | TS Martin |
Rozchod: | 1000 mm |
Usporiadanie pojazdu: | B |
Hmotnosť rušňa: | 24 t |
Priemer kolies: | 1000 mm |
Najvyššia dovolená rýchlosť: | 40 km/h |
Typ spaľovacieho motora: | TATRA 930-51 |
Najväčší výkon motora: | 147 kW |
Najväčšie otáčky motora: | 1800 ot/min |
Objem palivovej nádrže: | 350 l |
Minimálny polomer prechodnosti oblúka: | 60 m |
Dĺžka cez nárazníky: | 7240 mm |
Rázvor rušňa: | 2800 mm |
Prenos výkonu: | mechanický |
Typ prevodovky: | Milius M 150 |
Továrenský typ: | 1000 B |
Po objavení sa potreby rozšíriť malý stav prevádzkovaných rušňov na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) , bol dodaný ďalší dvojosový motorový rušeň s pôvodným označením TU 29.1001. Tento rušeň je zosilnená verzia pôvodného rušňa TU 29.0038, ktorý bol pre Železničné staviteľstvo Bratislava vyrobený vo februári 1968, pričom jeho cena bola 514000 Kčs. Prvú technicko bezpečnostnú skúšku (TBS) vykonal tento rušeň dňa 14. mája 1968 a v RD Poprad je od 15.5.1968. Vzhľadom na to, že doklady z uvedenej TBS neboli po čase k dispozícii, bola dňa 17.11.1993 vykonaná opätovná TBS na trati Poprad - Veľký Slavkov . Počas rekonštrukcie, ktorá bola vykonaná v TS Martin, bol vymenený spaľovací motor a ostatné hlavné prvky pôvodného rušňa zostali zachované. V tejto podobe je rušeň na tratiach TEŽ využívaný aj v súčasnej dobe a je umiestnený v RD Poprad.
MDPaT 5.11.1998
Použitie - vlaky nákladnej dopravy: | Úzkorozchodné rušne ( 701.9 a 702.9 ), len niekoľko kusov - 702.951 v rušňovom depe Poprad, používaný pre pracovné vlaky na TEŽ (Tatranské elektrické železnice) ( pozri: rad 420.9 ). |
číslo rušňa | rušňové depo |
702 951 | Poprad |
( Petr Kadeřávek )
URL o rušňoch ŽSR radu 702.9 Klubu priateľov železníc na Dopravnej fakulte v Pardubiciach
Strana
vytvorená / Site created : 05-VI-2000 Posledná aktualizácia / Last update : 19-XI-2001 |
|
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/702.9.htm ) |