Železničná
stanica/Railway station
Humenné
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
Železničná spoločnosť buduje sieť nových zákazníckych centier
Opitý muž si zo železničného
nástupišťa v Humennom urobil
verejný záchod
Bratislava 15.
1.2004 - Verejný záchod si zo železničného nástupišťa v
Humennom urobil v utorok 44-ročný opitý muž z Vranova nad
Topľou, ktorý nešetril ani slovnými urážkami na adresu
pohoršených okolostojacich cestujúcich.
Pri uvoľňovaní nahromadených telesných tekutín na verejnom
priestranstve sa pustil aj do príslušníkov železničnej
polície, ktorým vynadal do komunistických svíň. Počastoval
ich tými najhrubšími nepublikovateľnými vulgarizmami, poslal
ich kamsi a sľúbil, že ich vyzlečie z uniformy tak, že už
na druhý deň nebudú robiť.
Keďže podgurážený muž kládol aktívny odpor, policajti
museli použiť hmaty sebaobrany a tak ho predviesť na oddelenie
Železničnej polície v Humennom, kde v agresivite pokračoval,
a tak mu nasadili putá.
Na druhý deň, keď vytriezvel, povedal, že deň predtým vypil
väčšie množstvo alkoholu a na svoje konanie si nepamätá. V
krvi mal 1,37 promile alkoholu. Polícia ho obvinila z trestného
činu výtržníctva.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský.
Rekonštrukcia stanice v
Humennom
BRATISLAVA
(26.10.2000) - Na Železničnej stanici v Humennom sa začala
rekonštrukcia prijímacej a prevádzkovej budovy. Stavebné
prace a oprava strechy by mali byť hotové do konca tohto roka.
Začatie ďalších etáp rekonštrukcie v prevádzkovej časti
stanice sa predpokladá v roku 2001.
Budovu súčasnej Železničnej stanice v Humennom postavili v
roku 1947. Počas existencie vyše 50-ročného objektu sa tu
neuskutočnili žiadne rozsiahlejšie úpravy alebo
modernizácia, takže jeho zlý technický stav si už nutne
vyžadoval rekonštrukciu. Rekonštrukcia bola nutná aj z
prevádzkových dôvodov, veď denná frekvencia cestujúcich pri
99 osobných vlakoch za 24 hodín je 4350 nastupujúcich a 4150
vystupujúcich.
Už v roku 1998 sa technický stav výpravnej budovy na základe
výsledkov prehliadky technického stavu budov a zariadení
definoval ako nevyhovujúci. Situáciu ešte zhoršili dve
veterné smršte na jeseň pred rokom a začiatkom tohto roka,
ktoré poškodili strechu. Okrem toho, že dovnútra zamakalo,
hrozilo narušenie nosných častí strechy.
Havarijný stav strešného plášťa si vyžiadal zmenu plánu
komplexných rekonštrukcií ŽSR a mimoriadne sa doň zaradila
stavba výpravnej budovy v Humennom. V roku 1999 Správa
železničných tratí a stavieb Prešov vypracovala zadanie pre
projektovú prípravu komplexnej rekonštrukcie objektu, ktorú v
júli 2000 realizovalo ŽSR, Projektové stredisko Bratislava.
Projekt je rozdelený do jednotlivých etáp a stanovuje časovú
postupnosť priebehu rekonštrukcie za plnej prevádzky
železničnej stanice v závislosti od finančného zabezpečenia
stavby.
Projekt predpokladá obnovu dožitých stavebných konštrukcií
a jednoduché dispozičné úpravy tak, aby sa naplnili
prevádzkové potreby stanice a zlepšili sociálne podmienky
pracovísk. Obnovené budú prevádzkové priestory, výpravná
hala, čakáreň a hygienické zariadenia pre cestujúcich a
reštauračná časť.
Komplexná rekonštrukcia celého objektu sa začala v prvej
etape okamžitým riešením havarijného stavu strešného
plášťa vrátane nosnej konštrukcie strechy. Na základe
verejného obstarania stavebno-montážne práce vykoná
Chemkostav HSV Humenné, a. s. V tejto etape rekonštrukcie
stavebná spoločnosť doplní nosnú konštrukciu krovu a
vymení dožité prvky. Pri výbere strešnej krytiny sa brali do
úvahy podmienky zachovania súčasného architektonického
riešenia a tak pôvodnú pálenú škridlu nahradí alpská
škridla a presvetľovacie svetlíky perónového prístrešku
pôvodne zo sklobetónu sa nahradia polykarbonátovými.
Súčasťou zákazky sú aj predprípravné práce využitia
podkrovia na nové prevádzkové priestory.
Strana vytvorená / Site created :
09-IV-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 25-IV-2004 |