V prevádzke | 2007 - súčasnosť |
---|---|
Výrobcovia | Kawasaki Heavy
Industries, Sifang Locomotive and Rolling Stock |
Názov radu | Šinkansen |
Počet | 60 súprav (480 vozňov) |
Konfigurácia | 8 vozňov/súprava(CRH2A,C) 16 vozňov/súprava(CRH2B) |
Kapacita | 610 cestujúcich (štandard) |
Prevádzkovateľ | Ministry of Railways |
Obsluhované trate | rôzne |
Špecifikácia | |
Max. rýchlosť | 250 km/h (2001-2060) 300 km/h (2061-) |
Trakčný systém | IGBT VVVF inverter control |
Výkon | 4,8 MW (2001-2060) 7,2 MW (2061-) |
Rozchod koľaje | 1 435 mm |
Napájací systém | 25 kV ss nad strechou |
Brzdový systém | Regeneračný |
EMU CRH2 je jedným z radov vysokorýchlostných súprav zostrojovaných v Číne. CRH2 je upravený Šinkansen E2-1000 série , a je druhým radom Šinkansenu exportovaným z Japonska (prvým je 700T THSRC pre Taiwan High Speed Rail).
Každá súprava sa skladá z 8 vozňov. Prvé 3 súpravy (č. 2001-2003) boli zostrojené v Japonsku, ďalších 6 (2004-2009) bolo zaslaných na kompletizáciu vo fy CSR Sifang Locomotive and Rolling Stock . Zostávajúcich 51 súprav (2010-2060) bude zostrojených vo fy Sifang použitím technológie z Japonska .
Prvá súprava dorazila na Qingdao port 8. 3. 2006 len s malou oslavou - nie veľmi publikovanou v Číne. Max. prevádzková rýchlosť týchto súprav je 250 km/h, a prevádzku začali poskztovaním vzsokorýchlostných žel. služieb od 18. 4. 2007.
Podľa čínskych a japonských médii začali súpravy CRH2 skúšky pred komerčnou prevádzkou na tratiach Shanghai-Hangzhou a Šanghaj-Nanjing 28. 1. 2007.
Doteraz bolo dodaných od Kawasaki a Sifangu 37 súprav CRH2.
EMU so štandardným usporiadaním majú konfiguráciu:
Niekoľko súprav CRH2 používa neštandardné usporiadanie, ktoré zahŕňa viac sedadiel 1. triedy, napr. EMU CRH2-043 obsahuje 4 vozne 1. triedy.
Sifang buduje variantu CRH2 známu ako CRH2C, s max. prevádzkovou rýchlosťou 300 km/h nahradením 2 vložených vozňov hnacími vozňami. Prvá EMU 300 km/h opustila fy Sifang v decembri 2007, s predpokladom nasadenia na trať Peking-Tianjin , spolu s nemeckými súpravami CRH3 .
Počas skúšok - 22. 4. 2008 dosiahol CRH2C najvyššiu rýchlosť nad 370 km/h na trati Peking-Tianjin .
Vysokorýchlostný
vlak - vlak idúci aspoň po časti trate rýchlosťou
minimálne 250 km/h ( norma UIC a EÚ
) - novinári v krajinách V4 hovoriaci o
"vysokorýchlostných" vlakoch a tratiach, príp. používajúci
jazykový nezmysel "rýchlovlak" pre trate a vlaky pre
rýchlosť 160 km/h ( ŽSR / ZSSK / ČD ) a 200 km/h ( MÁV / PKP ),
dokazujú len svoj amaterizmus a neznalosť problematiky.
S ich vývojom začalo Japonsko ( Šinkansen
), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných
tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky
skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou
V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko , Holandsko, Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , Maroko , India , Čína , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.
Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) MLX01, ktorý dosiahol rýchlosť 581 km/h.
Vysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a EÚ ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandarných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.
Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandarným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:
Ďalšie odkazy/Other Links:
Strana vytvorená / Site
created : 28-VIII-2008 Posledná aktualizácia / Last update : 01-X-2008 Všetky informácie bez záruky. |
Zdroje: Wikipedia Railway Gazette International CCTV International www.stdaily.com news.xinhuanet.com International Railway Journal |