Ďalšie odkazy
Other Links
CRH 2  

 

V prevádzke 2007 - súčasnosť
Výrobcovia Kawasaki Heavy Industries,
Sifang Locomotive and Rolling Stock
Názov radu Šinkansen
Počet 60 súprav (480 vozňov)
Konfigurácia 8 vozňov/súprava(CRH2A,C)
16 vozňov/súprava(CRH2B)
Kapacita 610 cestujúcich (štandard)
Prevádzkovateľ Ministry of Railways
Obsluhované trate rôzne
Špecifikácia
Max. rýchlosť 250 km/h (2001-2060)
300 km/h (2061-)
Trakčný systém IGBT VVVF inverter control
Výkon 4,8 MW (2001-2060)
7,2 MW (2061-)
Rozchod koľaje 1 435 mm
Napájací systém 25 kV ss nad strechou
Brzdový systém Regeneračný

EMU CRH2 je jedným z radov vysokorýchlostných súprav zostrojovaných v Číne. CRH2 je upravený Šinkansen E2-1000 série , a je druhým radom Šinkansenu exportovaným z Japonska (prvým je 700T THSRC pre Taiwan High Speed Rail).

Každá súprava sa skladá z 8 vozňov. Prvé 3 súpravy (č. 2001-2003) boli zostrojené v Japonsku, ďalších 6 (2004-2009) bolo zaslaných na kompletizáciu vo fy CSR Sifang Locomotive and Rolling Stock . Zostávajúcich 51 súprav (2010-2060) bude zostrojených vo fy Sifang použitím technológie z Japonska .

Prvá súprava dorazila na Qingdao port 8. 3. 2006 len s malou oslavou - nie veľmi publikovanou v Číne. Max. prevádzková rýchlosť týchto súprav je 250 km/h, a prevádzku začali poskztovaním vzsokorýchlostných žel. služieb od 18. 4. 2007.

Podľa čínskych a japonských médii začali súpravy CRH2 skúšky pred komerčnou prevádzkou na tratiach Shanghai-Hangzhou a Šanghaj-Nanjing 28. 1. 2007.

Doteraz bolo dodaných od Kawasaki a Sifangu 37 súprav CRH2.

EMU so štandardným usporiadaním majú konfiguráciu:

Niekoľko súprav CRH2 používa neštandardné usporiadanie, ktoré zahŕňa viac sedadiel 1. triedy, napr. EMU CRH2-043 obsahuje 4 vozne 1. triedy.

Sifang buduje variantu CRH2 známu ako CRH2C, s max. prevádzkovou rýchlosťou 300 km/h nahradením 2 vložených vozňov hnacími vozňami. Prvá EMU 300 km/h opustila fy Sifang v decembri 2007, s predpokladom nasadenia na trať Peking-Tianjin , spolu s nemeckými súpravami CRH3 .

Počas skúšok - 22. 4. 2008 dosiahol CRH2C najvyššiu rýchlosť nad 370 km/h na trati Peking-Tianjin .

 

 

 

 

Na vývoji stránky sa pracuje.

    Webring vysokorýchlostných vlakov (USA)     Na začiatok strany

Vysokorýchlostný vlak - vlak idúci aspoň po časti trate rýchlosťou minimálne 250 km/h ( norma UIC a ) - novinári v krajinách V4 hovoriaci o "vysokorýchlostných" vlakoch a tratiach, príp. používajúci jazykový nezmysel "rýchlovlak" pre trate a vlaky pre rýchlosť 160 km/h ( ŽSR / ZSSK / ČD ) a 200 km/h ( MÁV / PKP ), dokazujú len svoj amaterizmus a neznalosť problematiky.
S ich vývojom začalo Japonsko ( Šinkansen ), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou

  • minimálne 250 km/h v krajinách: Španielsko , Francúzsko , Veľká Británia , Belgicko , Taliansko , Nemecko , Južná Kórea , Čína , Japonsko
  • do 250 km/h aj v krajinách: Holandsko, Luxembursko, Švajčiarsko , Rakúsko, Turecko , Kazachstan, Čína , USA , Kanada
  • V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko , Holandsko, Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , Maroko , India , Čína , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.

    Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) MLX01, ktorý dosiahol rýchlosť 581 km/h.

    Na začiatok stranyVysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandarných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.

    Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandarným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:

  • aktívny - vyvinutý talianskou spoločnosťou Fiat Ferroviaria (od r. 2000 Alstom Ferroviaria) použitý v súpravách TGV P 01 , Sm3-S220 , ETR ( 104 , 105 , 310 , 390 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480-Alfa Pendular , 490 , 500 , 600 , 610 , 650 , 680 ), ICT , ICT-D a RABDe 500 , atď.
  • pasívny - vyvinutý španielskou spoločnosťou Talgo
  • Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany


    Strana vytvorená / Site created : 28-VIII-2008
    Posledná aktualizácia / Last update : 01-X-2008
    Všetky informácie bez záruky.
    Zdroje:
    Wikipedia
    Railway Gazette International
    CCTV International
    www.stdaily.com
    news.xinhuanet.com
    International Railway Journal
    Späť na " Addams' Rail Page "