max. prevádzková rýchlosť | 250 km/h (1 435 mm) 220 km/h (1 668 mm) |
||
lokalita | trať Barcelona - Madrid, z toho: - LAV Madrid - Puigvert de Lérida (do 8. V. 2007) - LAV Madrid - Roda de Bará pri Tarragone (od 9. V. 2007) |
||
konfigurácia | riadiaci vozeň 2 x vložený vozeň riadiaci vozeň |
||
max. počet spojených súprav | 2 | ||
štruktúra vozňov | hliník | ||
vonkajšia šírka (mm) | 2 920 | ||
výška podlahy (mm) | 1 300 | ||
dĺžka "tela" riadiaceho vozňa medzi koncami (mm) |
27 350 | ||
dĺžka "tela" vloženého vozňa medzi koncami (mm) |
25 780 | ||
maximálna výška (mm) | 4 230 | ||
rok výroby | 2004 | ||
hmotnosť súpravy | 225 t | ||
napäťové systémy | 25 kV 50 Hz 3 000 V |
||
výrobcovia | ALSTOM , CAF | ||
počet objednaných súprav | 12 (v prevádzke od r. 2005) 45 |
||
celková dĺžka súpravy (mm) | 106 230 | ||
rozchod koľaje (mm) | 1 668 / 1 435 (meniteľný bez zastavenia) | ||
výška vozidla (mm) | 4 100 | ||
priemer kolies (mm) | 850 | ||
výkon | 4 000 kW (8 asynchrónnych motorov po512 kW) | ||
zabezp. systémy | ASFA LZB ERTMS |
||
počet miest na sedenie | 238 (16 súprav s barom) 270 (29 súprav bez baru) |
||
klimatizácia | áno | ||
zvukový a vizuálny informačný systém pre cestujúcich |
áno | ||
umyváreň | 1 v každom vozni | ||
komunikačné systémy | pozemný GSM-R |
||
elektrický systém pohonu | IGBTS | ||
individuálny audio systém v sedadlách | áno | ||
video-systém | áno | ||
klimatizovaný salón pre cestujúcich | áno | ||
PMR-rampy (pre telesne postihnutých) | áno | ||
počet toaliet v súprave | 7 (z toho 1 vo vloženom vozni pre telesne postihnutých) |
HT650 TCDD |
||||
V Turecku je budovaná sieť vysokorýchlostných
tratí pre prevádzku rýchlosťou 250 km/h. Pre ich
obsluhu zakúpili TCDD 12 súprav radu HT650 (založených
na súpravách radu S 120 RENFE)
zakúpených od španielskeho výrobcu CAF . Každá
súprava má 6 vozňov; v prípade potreby je možné
spojením 2 súprav vytvoriť 12-vozňový vlak. Vprevádzke sú od 13. marca 2009 (testovanie začalo 27. IV. 2007 skúšobnou súpravou ETR 500 Y2 zapožičanou od FS RFI), kedy bola sprevádzkovaná trať dlhá 206 km zo Sincan, pri Ankare do Eskişehiru , ktorá je časťou 533 km dlhej trate Ankara (hl. mesto krajiny) - Istanbul (najväčšie mesto krajiny) sprevádzkovanou 25. júla 2014. |
Strana vytvorená / Site created :
18-III-2009 Posledná aktualizácia / Last update : 03-1-2015 Všetky informácie bez záruky. |
Zdroje / Souces: Julio Castillo Jr. , Addams , ALSTOM , CAF , RENFE , Wikipedia ES , EN , CZ , DE |