Ďalšie odkazy
Other Links
Vysokor. trate
Vysokorýchlostné trate Turecka  
V Turecku je od r. 2003 budovaná sieť vysokorýchlostných tratí pre prevádzku rýchlosťou 250 km: Testovanie trate zo Sincan do Inönü 27. IV. 2007 skúšobnou
súpravou
ETR 500 Y2 zapožičanou od FS RFI *
Mapa vysokorýchlostných tratí Turecka
   

Ankara - Polatlı - Istanbul
Hlavný úsek trate zo Sincan, pri Ankare do Inönü dlhý 251 km (ETCS 1), západne od Eskişehir z Esenkentu, pri Ankare do Eskişehir bol sprevádzkovaný 13. marca 2009 (testovanie začalo 27. IV. 2007 skúšobnou súpravou ETR 500 Y2 zapožičanou od FS RFI, ktorá vytvorila turecký rýchlostný rekord: 303 km/h), je prvou časťou 533 km dlhej trate Ankara (hl. mesto krajiny) - Istanbul (najväčšie mesto krajiny) . 2 krátke úseky prvej časti boli dobudované onedlho: Sincan - Esenkent pri Ankare v r. 2008 a Eskişehir - Inönü v období 2008 - 2010. Po ukončení výstavby by pôvodný cestovný čas medzi mestami mal byť skrátený z pôvodných 6 - 7 hodín na 3 hodiny a 10 minút.
Úsek Inönü - Pendik, pri Istanbule dlhý 214 km bol sprevádzkovaný 25. júla 2014. Vlaky dočasne končia v Pendiku, ktorý je s Istanbulom mnohými miestnymi vlakmi - do dokončenia projektu Marmarského tunelu pod Bosporským prielivom v r. 2015. Trať bude kompletne dokončená v r. 2016.

( Ankara - ) Polatlı - Konya
Výstavba trate Ankara - Polatlı - Konya (320 km, ETCS 2) začala v r. 2006; je napojená na trať Ankara - Eskişehir v Polatlı a zhotovená pre rýchlosť 350 km/h , cestovný čas je 75 minút.
Skúšobné jazdy začali v decembri 2011, štandardná prevádzka 24. augusta 2011.

Ankara - Sivas - Kars
Výstavba trate Ankara - Kırıkkale - Yerköy - Yozgat - Sivas (466 km) začala v r. 2008. Jej predĺžením bude trať Sivas - Erzincan - Erzurum - Kars budovaná v 3 úsekoch - výstavba prvého z nich Sivas - Erzincan začala v r. 2014.

( Ankara - ) Polatlı - İzmir
Výstavba trate Ankara - Polatlı - İzmir (624 km) je prepokladaná v období r. 2012 - 2017; je napojená na trať Polatlı - Konya v km 120. Výstabvba je rozdelená do 3 úsekov: Polatlı – Afyon (cca do r. 2015), Afyon – Uşak (tender v r. 2014), Uşak – Manisa – İzmir (prebiehajúce plánovanie).

( Ankara - ) Bilecik - Bursa
Trať Bilecik - Yenişehir - Bursa s dĺžkou 75 km je plánovaná ako prípojná k trati Ankara - Istanbul v Bileciku ; zmluvy boli podpísané v r.2011 a začiatok výstavby je predpokladaný na r. 2012. Sprevádzkovanie trate je predpokladané na r. 2015 a prevádzkovú rýchlosť 250 km/h.

Ďalšie projektované vysokorýchlostné trate:

Flotilu vysokorýchlostných súprav TCDD tvorí 12 súprav HT650 (založených na súpravách radu S 120 RENFE) a 7 súprav Siemens Velaro (založených na súpravách radu ICE 3).
TCDD zároveň plánuje nový tender na 106 nových súprav s dodávkou do 5 rokov a využitím na ďalších nových tratiach.
Pre produkciu nových vlakových súprav pre používanie na vysokorýchlostnej sieti Turecka bola v r. 2007 vytvorená spoločnosť EUROTEM ako spolupráca medzi juhokórejskou fy ROTEM a tureckou fy TÜVASAŞ , ktorej prevádzka v Adapazarı, v provincii Sakarya bola vybudovaná v r. 2008 pre licenčnú výrobu súprav HSR-350x , ktoré dosiahli maximálnu rýchlosť 352,4 km/h (219 mph).

HT650 na trati zo Sincan do Inönü *

 

    Webring vysokorýchlostných vlakov (USA)     Na začiatok strany

Vysokorýchlostná železnica je druh verejnej železničnej dopravy s rýchlosťou minimálne 250 km/h - bolo pôvodné znenie normy UIC. Neskôr bola zrušená, čoho následkom je, že si každá krajina tento pojem vysvetľuje "po svojom".
S vývojom vysokorýchlostných vlakov začalo Japonsko ( Šinkansen ), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou

  • minimálne 250 km/h v krajinách: Španielsko , Francúzsko , Veľká Británia , Belgicko , Taliansko , Nemecko , Južná Kórea , Japonsko , Turecko
  • do 250 km/h aj v krajinách: Holandsko, Luxembursko, Švajčiarsko , Rakúsko , Kazachstan, Čína , USA , Kanada
  • V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko , Holandsko, Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , Maroko , India , Čína , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.

    Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) MLX01, ktorý dosiahol rýchlosť 581 km/h.

    Na začiatok stranyVysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandardných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.

    Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandardným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:

  • aktívny - vyvinutý talianskou spoločnosťou Fiat Ferroviaria (od r. 2000 Alstom Ferroviaria) použitý v súpravách TGV P 01 , Sm3-S220 , ETR ( 104 , 105 , 310 , 390 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480-Alfa Pendular , 490 , 500 , 600 , 610 , 650 , 680 ), ICT , ICT-D a RABDe 500 , atď.
  • pasívny - vyvinutý španielskou spoločnosťou Talgo
  • Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany

    * video je dostupné len v režime on-line / Video available on-line only


    Strana vytvorená / Site created : 18-III-2009
    Posledná aktualizácia / Last update : 03-1-2015
    Všetky informácie bez záruky.
    Zdroje:
    Wikipedia
    International Railway Journal
    Späť na " Vysokorýchlostné trate Európy "