RABe 504 / EC250
(Giruno)

Rad vysokorýchlostných súprav bez naklápacieho systému bude premávať najmä na trati Frankfurt/M ( DB ) - Zürich ( SBB-CFF-FFS ) - Milano ( FS )

Technické údaje

Objednávka 30.10.2014
Počet vlakových súprav 29 po 11 vozňov
Počet opčných vlakových súprav 92
Sprevádzkovanie 12/2019
Počet trakčných motorov na jednotku 8
Max . rýchlosť 250 km/h
Trakčné napätie ~ 15 kV 16,7 Hz
~ 25 kV 50 Hz
= 3 kV
Maximálny výkon na obvode hnacích kolies ~ 4,72 MW
= 3,92 MW
Rozchod 1 435 mm
Celková hmotnosť – r. o. 380 t
Šírka skrine 2 900 mm
Výška skrine 4 255 mm
Celková dĺžka 202 m
Celkový počet sedadiel 117 (1. trieda)
286 + 4 (2. trieda)

( Zdroje/Sources: Addams, Wikipedia , Stadler Rail AG )

Odkazy/Links:

  • 15 rokov prevádzky vysokorýchlostnych vlakov v Európe
  • Železničná URL Bertrama Wlasaka o.i. o vlakoch s naklápacou technológiou (len nemecky a anglicky)
  • EriksRailNews - správy o vysokorýchlostnej želelezničnej doprave (len anglicky)
  • Eurailpress - železničné správy z Európy (len nemecky)
  • International Railway Journal (len anglicky)
  • Railway Gazette International (len anglicky)
  • EÚ: železničná doprava - súhrn legislatívy (v jazykoch krajín EÚ 15 - do 30.4.2004, v slovenskom jazyku veľmi málo)
  • UIC: vysokorýchlostná železničná doprava
  • Vlaky s naklápacími súpravami - URL Klubu přátel železnic
  • Vysokorýchlostná žel.doprava v Európe - bakalárska práca Jiřího Kinského
  • Vysokorýchlostná železničná doprava v Európe - správy z tlače , diskusia
  • Siemens a Alstom vytvoria konzorcium pri vývoji európskeho vysokorýchlostného vlaku
  • Vysokorýchlostné a naklápacie vlaky sveta - základné parametre
  • Súčasné tendencie vývoja vysokorýchlostných systémov pre hromadnú prepravu osôb

  • Strana vytvorená / Site created : 25-IX-2016
    Posledná aktualizácia / Last update : 24-9-2016
    Späť na " Vysokorýchlostná železničná doprava v Európe "