Železničné trate /
Railway lines
Miskolc - Barca
Košice - Barca
14. VIII. 1860 sprevádzkovanie tratí / lines opening
( Železničiar 14/1971 )
Istý Košičan vyšiel z nebezpečne vyzerajúcej kolízie s
vlakom iba s tržnou ranou
Bratislava 18.
10.2004 - O naozaj veľkom šťastí môže hovoriť 55-ročný
Košičan, ktorý v sobotu večer na stanici Košice
predmestie spadol medzi koľajnice, následne ponad neho
prešiel osobný vlak, ale nezabil ho. Z kolízie vyviazol iba s
tržnou ranou na hlave, ktorá by sa mu mala zahojiť asi za
sedem dní.
Rušňovodič uviedol, že muž spadol asi päť metrov pred
vlakom a zostal medzi koľajnicami ležať. Nad ním prešla asi
štvrtina už brzdiacej súpravy. Zranený vypovedal, že chcel
prejsť cez koľaje, ale zakopol a spadol. Na jeho veľké
šťastie zostal ležať pozdĺžne medzi dvoma koľajnicami. Pri
priečnej polohe by mohlo dôjsť k tragickým následkom.
V košickej nemocnici, kam bol poškodený prevezený, mu
ošetrili tržnú ranu na hlave.
TASR informáciu poskytol hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský.
Príslušníci železničnej polície našli
zlodeja lán
Bratislava 13.
10.2004 - Približne šesť týždňov trvalo príslušníkom
železničnej polície odhaliť páchateľa krádeže medených
prepojovacích lán na železničnej stanici v Barci.
Podrobným vyšetrovaním policajti zistili, že krádež v
hodnote približne 20 tisíc korún má na svedomí 20-ročný
Košičan. K svojmu skutku sa priznal.
Krádež uskutočnil 30. augusta v nočných hodinách,
nožnicami na plech postupne odstrihol 56 medených lán rôznej
dĺžky, ktoré doma očistil a potom ich v rôznych zberniach
surovín predal za 1850 korún. Laná sa po príchode policajtov
v zberniach už nenachádzali, uviedol v dnešnej informácii
hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.
"Posun stanice"
František LORKO
V snahe využiť výlukové práce
Maďarských železníc v pohraničnej stanici Hidasnémeti MÁV , ktoré začali 26. júna na
maďarskej strane, už nasledujúci deň 27. júna ráno sa
rozbehla náročná, dlho pripravovaná aj očakávaná výluka v
Železničnej stanici Čaňa. Obojstranné ukončenie prác je
plánované do 16. augusta.
Dovtedy bude z úseku odklonená nákladná doprava cez
Slovenské Nové Mesto. Osobná doprava bola prvé dva týždne
nahradená autobusmi. Dnes už osobné vlaky aj rýchliky opäť
premávajú, prerušia ju však ešte krátkodobé výluky.
Čím je výluka v Čani zvláštna? Tým, že sa obnovujú obe
zhlavia. Rekonštrukcia sa začala na kechneckom zhlaví,
stavadle 1. Obnovou výhybiek lAB a 2 a ťažkou strednou opravou
výhybiek 3 a 4. Tu sa urobí aj obnova dôležitého priecestia.
Na stavadle 2 na košickom zhlaví sa obnovili výhybky 13, 14,
16, 17. Raritou týchto prác je, že z dôvodu technického
riešenia sa stanica akoby posunula o 12 metrov k maďarskej
hranici. Výhybky na oboch zhlaviach sa presunuli v jednom smere,
na stavadle 1 zo stanice a na stavadle 2 smerom do stanice.
Vzhľadom na zmenu smerových pomerov dochádza aj k prekladaniu
a osadzovaniu niekoľkých nových stožiarov trakčného vedenia
a jeho úprave. Tieto práce realizuje Správa elektrotechniky a
energetiky Košice na objednávku dodávateľa celej akcie,
ktorými sú Železničné stavby a. s., Košice . Hlavným
stavbyvedúcim pre túto akciu je skúsený odborník Ladislav
Adam. Celkové stavebné náklady na výluku dosahujú 10,5 mil.
korún. Na prácach sa podieľajú aj zamestnanci Oznamovacích a
zabezpečovacích dielní, a. s., Košice
, dcérskej spoločnosti Betamontu, a. s., Košice . Mechanické
zabezpečovacie zariadenie bolo nahradené provizórnym
zariadením, to znamená výhybkovými zámkami, tabuľou na
kľúče. Osadzujú sa aj motorické prestavníky, ale ich
výsledný spôsob ovládania má projektant ešte len na
papieri. Okrem toho sa stavajú nové svetelné návestidlá.
Túto prácu dozorujú zamestnanci Správy telekomunikačnej a
zabezpečovacej techniky Košice, konkrétne vedúci Návestného
obvodu Ing. Ľubomír Pacholský.
( Ž-Semafor 15/2000 )
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická |
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
0 | 347,482 | 132431 | oo | xx | Hidasnémeti ( MÁV ) | |
4+) | 350,751 | 088138 / 100503 | Hidasnémeti határ (št. hr./state border) | |||
8 | 352,839 | 153700 | _o | xx | Kechnec nz | Kehnec z.; Abaujvár, Kenyhec mh. |
10 | 354,629 | 153601 | xx | xo | Seňa z | Seňa Nižny Kiked z.; Ab.-Szina, A.-Kéked mh. |
14 | 358,363 | 153403 | _o | xx | Gyňov z | |
16 | 360,801 | 153304 | oo | xx | Čaňa | Čana; Hernádcsány |
18 | 363,047 | 153502 | xx | xo | Geča z | Buzice z.; Buzafalva mh. |
20 | 365,260 | 153205 | xx | xo | hradlo Valaliky z | |
xx | xo | súbeh tratí / connection of lines 160 / 169 | ||||
24 | 368,950 / 94,2 | 152900 | xx | oo | Barca [ 160 , 336 ] | Bárcza |
_o | xx | súbeh tratí / connection of lines 160 , 169 , 336 / 190 | ||||
94,902 ++) | Barca stavadlo 1 [ 160 , 169 , 190 , 336 ] | |||||
_o | xx | súbeh tratí / connection of lines 160 , 169 , 190 / 336 | ||||
27 | 97,070 | 136200 | xx | xo | Košice predmestie z [ 160 , 169 , 190 ] | Košice zastávka; Kassa Erzsébetváros mh. |
_o | xx | súbeh tratí / connection of lines 160 , 169 , 190 / 336 | ||||
29 | 98,771 | 136002 | xx | oo | Košice [ 160 , 180 , 188 , 190 , 336 ] | Košice hlavná stanica; Kassa |
+) vzdialenosť Hidasnémeti - Hidasnémeti h. je podľa MÁV 4 km, podľa ŽSR 6 km, zhodne však uvádzajú vzdialenosť Hidasnémeti - Čaňa 16 km
++) z bodu / from point Čop gr. / št. hr.
Odkazy/Links: