Železničná trať / Railway line
Veľké Kapušany - Vojany
18. VI. 1890 | udelenie koncesie na výstavbu trate Užhorod - Veľké Kapušany - Vojany-Drahňov (1 435 mm) | |
01. XI. 1909 | sprevádzkovanie trate Užhorod - Veľké Kapušany - Vojany-Drahňov (1 435 mm) | |
31. X. 1910 | úradné sprevádzkovanie trate Užhorod - Veľké Kapušany - Vojany-Drahňov (1 435 mm) | |
20. X. 1921 | sprevádzkovanie trate Veľké Kapušany - Vojany - Bánovce nad Ondavou / line opening * | |
02. II. 2003 | zastavenie osobnej dopravy/passenger transportation canceling | |
15. VI. 2003 | obnovenie osobnej dopravy ZSSK / passenger transportation reopening | |
09. XII. 2012 | zastavenie osobnej dopravy/passenger transportation canceling | |
10. VI. 2019 | obnovenie osobnej dopravy ZSSK - v pracovné dni / passenger transportation reopening - on workdays |
Bánovce nad Ondavou - Velké Kapušany:
návrat osobných vlakov Na Zemplíne obnovili železničnú dopravu 20190610/19.19 STV1 |
Lokálky – niekde chýbajú, niekde nie
12. 3. 2003
(rf) - Zlosť, rezignácia, ale aj radosť sa zmocnili
obyvateľov v obciach, cez ktoré do konca januára prechádzali
dnes zrušené motorové vlaky. „My máme popri trati, kde
jazdila lokálka, len cestu tretej triedy a po tej autobus
nejazdí,“ hovorí prednosta Mestského úradu vo Veľkých
Kapušanoch Jozef Danáč. „V zime je neudržiavaná, a tak sa
po nej nedá ísť ani autom, ľudia musia cestovať okolo.“
Východoslovenské Veľké Kapušany ležia asi tridsať
kilometrov od Ondavy nad Bodvou
(?!?), kde bola konečná lokálky . Dnes tam
cestujúci musia jazdiť buď cez Michalovce, alebo Trebišov,
alebo Čiernu nad Tisou. Cestovanie to predlžuje aj predražuje.
„V našom regióne je veľká nezamestnanosť. Doprava vlakom
bola ešte ako-tak, ľudia sa dostali do roboty za slušný
peniaz. Stále veríme, že sa lokálka obnoví. Nehovorím, že
by muselo jazdiť všetkých osem vlakov, ale aspoň ráno, na
obed a večer by to mohli obnoviť,“ hovorí Danáč.
(krátené)
Trať zmiernila zaostalosť
Trať Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany - Užhorod bola vybudovaná ako jedna z prvých stavieb novej Československej republiky ako reakcia na nové usporiadanie krajín po rozpade Rakúsko-Uhorska.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 8/2002 časopisu Ž-Semafor z 17. IV. 2002)
žst. Veľké
Kapušany ( © Addams 9. I. 2003/8:39 ) |
žst. Veľké
Kapušany ( © Addams 9. I. 2003/8:41 ) |
Veľké Kapušany
zastávka ( © Addams 9. I. 2003/8:37:09 ) |
žzast. Krišovská Liesková ( © Addams 9. I. 2003/8:33 ) |
žst. Vojany ( © Addams 9. I. 2003/8:29 ) |
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická |
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
0 | 18,449 | 168302 | xx | oo | Veľké Kapušany [ 333 ] | Kapušany; Nagykapos; Nagykapocs |
2 | 20,033 | 16860_ | o | Veľké Kapušany zastávka | ||
21,4 | most/bridge | |||||
5 | 22,765 | 169508 | o | Krišovská Liesková | Makča - Čičarovce z.; Mokča - Čičarovce z.; Mokcsa Csicsér mh. | |
22,8 | most/bridge | |||||
7 | 25,559 | 168401 | oo | Vojany [ 195-2 ] | Vajany - Drahňov; Vajany; Vaján |
* Uvedený dátum ( Zdroj / Source : 33 ) pre úsek Veľké Kapušany - Vojany neplatí
( Addams )