Rušne radu
263

Základné technické údaje

Rad:   263
Pôvodný rad:   S 499.2
Výrobca:   Škoda Plzeň
Rozchod:   1435 mm
Usporiadanie pojazdu:   Bo'Bo'
Napájací systém:   25 kV 50 Hz
Hodinový výkon:   3060 kW
Trvalý výkon:   2930 kW
Dĺžka cez nárazníky:   16800 mm
Rázvor celkový:   11500 mm
Rázvor podvozkov:   3200 mm
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov:   8300 mm
Najvyššia dovolená rýchlosť:   120 km/h
Minimálny polomer prechodnosti oblúka:   120 m
Hmotnosť rušňa:   85 t
Prevodový pomer:   1 : 3,52
Priemer kolies:   1250 mm
Vlakové kúrenie:  
 
1,5 kV 50 Hz
3 kV 50 Hz
Továrenský typ:   70 E0, 70 E1
Výkon EDB:   3000 kW

 

263004 Rušeň 263 004 v žst. Bratislava-Nové Mesto
©
Addams
http://www.railfaneurope.net/pix/sk/electric/263/ZSR263004.jpg © Európsky železničný server
Rušeň 263 003-6 RD Bratislava v čele R 255 Bratislava hl. st . - Győr Rušeň 263 003-6 RD Bratislava v čele R 255 Bratislava hl. st. - Győr
(
Bratislava-Nové Mesto 28. I. 2002 - 15:37 hod.)
©
Addams
Rušeň 263 010-1 RD Bratislava po odpojení od Os 2408 z Nových Zámkov Rušeň 263 010-1 RD Bratislava po odpojení od Os 2408 z Nových Zámkov
(
Bratislava-Nové Mesto 28. I. 2002 - 12:03 hod.)
©
Addams
Rušeň 263 009-3 RD Bratislava v čele Os 2008 Nové Zámky - Kúty Rušeň 263 009-3 RD Bratislava v čele Os 2008 Nové Zámky - Kúty
(
Bratislava-Vajnory 9. VIII. 2002 - 16:05:31 hod.)
©
Addams

Popis

V súlade so zadaním FMD podnik Škoda Plzeň vyrobil v roku 1984 dva prototypy elektrických striedavých rušňov s pôvodným označením S 499.2001 a S 499.2002 s továrenským označením 70 E0. Po továrenských skúškach a skúškach na ŽSO v Cerheniciach boli obidva rušne pridelené do RD Jihlava. Skúšobná prevádzka prebehla úspešne a obidva rušne boli pre potreby ČSD zakúpené. Technickou zaujímavosťou obidvoch prototypov bol odlišný spôsob nastavovania rýchlosti v automatickom režime. Na rušni 263.001 sa predvoľba uskutočňuje pomocou kontroléra a na 263.002 pomocou klávesnice. Ďalšiu desaťkusovú sériu týchto rušňov objednalo FMD v roku 1986. V roku 1988 bola ďalšia výroba a následná dodávka tejto série s označením 263.003 až 263.012 realizovaná. Celá táto dodávka smerovala do RD Bratislava pre potreby vozby vlakov na ramene Bratislava - Břeclav.

MDPaT 9.11.1998

27.3.2004 o 6.33 hod na osobnom vlaku Os 2035 Z Holíca nad Moravou do Bratislavy-Nového Mesta pri rýchlosti 30 km/hod pri vchádzaní do tunela pred zst. Bratislava hlavná st. doslo k odtrhnutiu zberaca na rusni 263.007, ktorý viezol spomínaný vlak. Tento tunel je bez trolejového vedenia a pri vchádzaní rusnovodic zabudol stiahnut zberac, cím doslo k jeho úplnému odtrhnutiu /od základu, zo strechy rusna s obidvoma ramenami/ . Skoda na rusni ciní 300.000,-Sk. Trolejové vedenie poskodené nebolo.
Rusnovodic navyse porusil dopravné predpisy, ktoré takýto druh poskodenia klasifikujú ako okamzitá neschopnost hnacieho vozidla a s vlakom nezastavil, ale s takto poskodeným rusnom prisiel a zastavil az na nástupisti zst. Bratislava hl.st.
Za turnusový poskodený rusen 263.007 je nasadená letmá laminátka 240 z depa Bratislava hl.st.. (neoverené)

Mapa tratí s prevádzkou rušňov radu 263

 

číslo rušňa
Loco No.
výrobné číslo
Construction No.
rok výroby
Construction Year
rušňové depo
Loco depot
263 003-6 8399 1988 Bratislava 
263 004-4 8400 1988 Bratislava 
263 005-1 8401 1988 Bratislava 
263 006-9 8402 1988 Bratislava 
263 007-7 8403 1988 Bratislava 
263 008-_     Bratislava 
263 009-3 8405 1988 Bratislava 
263 010-1     Bratislava
(posledný so žltým pásom/Last with yellow ring)
263 011-9 8407 1988 Bratislava 
263 012-7 8408 1988 Bratislava 

( Petr Kadeřávek , Addams )

Prezývky: Princezná
Sokolovňa
Striedavý peršing

( Zdroj )


Späť / Back Nasledujúci / Next
Strana vytvorená / Site created : 05-VI-2000
Posledná aktualizácia / Last update : 02-III-2010
( 263.htm )