Toto
nie je oficiálna strana SNCF ani žiadnej zo
spoločností budujúcich a prevádzkujúcich TGV
a LGV
Posledná aktualizácia
: 29-XI-2012
Obsah : súpravy , trate , odkazy
Súčasných 9 jazdiacich typov súprav vlakov TGV tvoria základnú kostru diaľkovej
dopravy vo Francúzsku, preto tu takmer žiadne iné typy
diaľkových vlakov nie sú, až na niekoľko párov
vlakov kategórií NZ a EC premávajúce do Nemecka, 2
páry denných vlakov Talgo Barcelona - Montpellier a 1
nočný pár Paris - Madrid. Nočné diaľkové vlaky sú
zväčša vedené v kategórii GL - Grande Line (diaľkový
rýchlik). |
|
|
|
Cezhraničné služby
poskytované súkromnými a viacerými štátnymi spoločnosťami:
Artesia - SNCF + FS Trenitalia - vlaky EN a TGV medzi Talianskom a Francúzskom
(1995 - 14.11.2011)
TGV Europe - vlaky TGV
poskutujú SNCF samostatne (od
14.11.2011); [ Thello
- Veolia Transdev
+ FS Trenitalia - klasické vlaky EN medzi Talianskom a
Francúzskom (od 14.11.2011)]
TGV-Lyria
- SNCF + SBB - vlaky TGV medzi Švajčiarskom a Francúzskom
(od r. 1993)
Eurostar - Eurostar
(U.K.) Ltd + SNCF + SNCB - vlaky TGV medzi
Veľkou Britániou, Belgickom a Francúzskom (od
14.11.1994)
Alleo - DB + SNCF - vlaky ICE a TGV medzi Nemeckom a Francúzskom
(od 10.6.2007)
Thalys
- DB + NS + SNCF + SNCB - vlaky TGV medzi
Nemeckom, Belgickom, Holandskom a Francúzskom (od 4.6.1996)
Sieť
tratí
používaných súpravami
TGV jazdiacich po tratiach SNCF
Táto mapa
neobsahuje LGV Barcelona - Madrid - Sevilla
Toto je mapa Francúzska, zobrazujúca všetky trate používané
vlakmi TGV. Farebné úseky sú priradené jednotlivým LGV (Ligne
á Grande Vitesse alebo vysokorýchlostná trať) v súčasnej
prevádzke. Prerušované trate sú plánované, ale nie sú ešte
vybudované. Čierne trate sú štandardné trate, na ktorých
TGV premáva rýchlosťou do 220 km/h. Niektoré dôležité
mestá sú zaznačené.
Nižšie sú niektoré dôležité čísla o každej
z týchto tratí. Žiadna z plánovaných stavieb nie je istá až
kým nebude skutočne vykonaná. Pri aktuálnych cenách stavieb
a politickom prostredí je veľmi zdĺhavé schvaľovanie vládnych
investícií pre plánované objekty trate. "Plán
riadenia" SNCF, ktorý nedávno žiadal o schválenie viac
ako tuctu nových projektov TGV po celom Francúzsku je takmer mŕtvy,
a budúce projekty uvedené nižšie sú len námetom a
vyjadrením nákladov. Hľadajú sa zdroje na opravu štandardných
tratí a používanie vlakov s naklápacou skriňou.
LGV 1 - Juhovýchod
(Sud-Est) + 4 - Rhône-Alpes
začiatok stavby: 1975
dĺžka: 538 km
prevádzková rýchlosť: 300 (66 %),
270 (34 % - 4 úseky)
sprevádzkovanie:
- 1. St. Florentin - Montanay - Sathonay (Lyon), 272 km: 22. september 1981
- 2. Combs la Ville/Lieusaint
(Paris) - Moisenay/Crisenoy - St.
Florentin, 117 km:
25. september 1983
- 3. Montanay - Saint Quentin: 13. december 1992
- 4. Saint Quentin - Valence: 3. júl 1994
cestujúci - tržba: 984 mil. $, rok
1991
prevádzka a údržba: 390 mil. $, rok
1991
náklady odpisov:
- 1. Vozidlá: 114 mil. $
- 2. Infraštruktúra: 98 mil. $
čistý zisk: 382 mil. $, rok 1991
prevádzkové náklady na osobo-míľu:
0,056 $, rok 1991
maximálny sklon trate (m): 35 na 1 000
odkazy: LGV 2030
(fr), Rail 21 (fr)
LGV 2 - Atlantik
(Atlantique)
LGV 3 -
Severná Európa (Nord-Europe)
LGV 5 - Stredomorie (Mediterranée)
Valence - Marseille / Nîmes
, 303 km ( mapa Florenta BRISOU-a )
sprevádzkovanie: 7. jún 2001
náklady: 3,8 mld. €
LGV Interconnexion Est
LGV
6 - Východ (Est)
|
|
Podrobná mapa LGV Est
(veľká mapa je dostupná len na Rail CD/DVD) |
LGV Nîmes -
Montpellier - Perpignan - Barcelona
Nîmes
- Montpellier - Perpignan
- Figueres
- Barcelona
(Španielsko), 340 km, úplné plánované
sprevádzkovanie 2016:
1. Nîmes
- Montpellier - Perpignan,
plánované sprevádzkovanie 2016
2. LGV
Perpignan - Figueres - dĺžka 44,4 km cez tunel Perthus dlhý 8,3 km.
výstavba začala 15.XI.2004, ukončená bola 17.II.2009,
avšak z dôvodu neukončenej výstavby novej stanice
Figueres prevádzka začala až 19.XII.2010.
Po trati premávajú od 21.XII.2010
i nákladné vlaky.
3. Figueres
- Barcelona
(Španielsko), plánované sprevádzkovanie 15.XII.2012
(250 km/h), 4/2013 (350 km/h)
Napájací systém: 25 kV 50 Hz, okrem časti Montpellier - Perpignan,
ktorý podstúpi len rekonštrukciu pri zachovaní
systému 1,5 kV
Prevádzka rýchlosťou 300 - 350 km/h vlakmi TGV, AVE a TALGO (v súčasnosti
na trati Paris - Montpellier - Perpignan
premávajú TGV PSE
a na trati Nîmes
- Montpellier - Perpignan
- Barcelona
premávajú vlaky TALGO
).
LGV Rýn - Rhône
425 km LGV alebo modernizácia trate, Aisy
/ Lyon - Dijon - Besançon -
Belfort - Mulhouse - Strasbourg - hviezdicovitá trať
smerujúca od Dijonu:
1. západná časť - Aisy
- Dijon
2. južná časť - Lyon - Dijon
3. východná časť - Dijon - Besançon - Belfort -
Mulhouse - Strasbourg
a) úsek Villers-les-Pots
(východne od Dijonu) - Petit-Croix
(juhovýchodne od Belfortu) v prevádzke od 11.XII.2011
b) úsek Petit-Croix
- Mulhouse - Strasbourg: plánováné sprevádzkovanie od
8.XII.2012
Projektované a rozostavané budúce LGV
LGV Aquitane / SEA
279 km LGV, Tours - Bordeaux (fáza 1 -
Angoulême-Bordeaux: 121 km, fáza 2 - Tours-Angoulême:
182 km)
vo výstavbe, plánované sprevádzkovanie fáza 1: 2016,
fáza 2: 2017
náklady: 5,3 mld. €
LGV Bretagne-Pays de la Loire (BPL)
214 km, z toho 182 LGV
vo výstavbe jeseň 2012 - zima 2016
náklady: 3,4 mld. €
LGV Sud-Europe -
Atlantique
??? km LGV, Narbonne - Bordeaux
v projekcii
odkazy: LGV Sud Europe Atlantique
LGV PACA (Provence
- Alpes - Côte d'Azur)
Avignon - Aix-en-Provence - Toulon - Draguignan
v projekcii, plánované sprevádzkovanie 2025
výhľadový plán: Draguignan - Nice - Genova
Medzinárodné a zahraničné trate
Lyon -
Torino (Taliansko) ( URL 1
, 2 ),
251 km, plánované sprevádzkovanie 2023.
Prejazd cez projektovaný 50 km tunel pod Alpami na trati
Lyon - Milano. 300 km/h prevádzka vlakmi TGV PSE
a ETR 460
).
Sevilla
- Madrid - Lleida/Lerida - Barcelona
(úsek Lleida/Lerida
- Barcelona bude prvou traťou sveta
s povolenou prevádzkovou rýchlosťou 350 km/h)
Dollands Moors - London (109 km); 15. VI. 2003 - sprevádzkovanie
1/2 (Dollands Moors - Ebbsfleet = 72 km)
vysokorýchlostnej trate, čím bol cestovný čas Paris
- London skrátený na 2h 35 min./opening 1/2 (Dollands
Moors - Ebbsfleet = 72 km) section of high speed line
Dollands Moors - London - journey time Paris - London was
shorted to 2 hr 35 min.; 14. XI. 2007 -
sprevádzkovanie 2/2 (Ebbsfleet - London St. Pancras = 37
km) vysokorýchlostnej trate, čím bol cestovný čas
Paris - London skrátený na 2h 15 min./opening 2/2
(Ebbsfleet - London St. Pancras = 37 km) section of high
speed line Dollands Moors - London - journey time Paris -
London was shorted to 2 hr 15 min.
Wannehain - Bruxelles/Brussel
( SNCB/NMBS: LGV 1
); sprevádzkovanie: 14.
XII. 1997
Antwerpen-Luchtbal
- Meersel-Dreef - Rotterdam - Amsterdam
(NS: HSL Zuid
- 125 km + SNCB/NMBS: LGV 4
- 40 km), vo výstavbe, sprevádzkovanie: 12/2009
Bruxelles/Brussel
- Liège
( SNCB/NMBS: LGV 2
), 61 km - sprevádzkovanie:
12/2002.
Liège
- Aachen
- Köln
( SNCB/NMBS: LGV 3
) - trať
po dokončení úseku po št. hr. so SRN, 42 km, prepojí
vysokorýchlostné siete Francúzska, Belgicka a Nemecka,
čím umožní takmer súvislú jazdu vlakov THALYS na trati Paris
- Bruxelles/Brussel
- Köln
rýchlosťou 300 km/h
Soul - Busan
(Kórea): úsek 1: Soul
- Daegu sprevádzkovanie: 31. III. 2004; úsek 2: Daegu -
Busan,
sprevádzkovanie 1.XI.2010.
Buenos Aires -
Rosario - Córdoba (Argentína, 710
km) - pred
začiatkom stavby
Tanger -
Marakeš (- Agadir ?)
(Maroko) - kontrakt v hodnote 2 mld. € podpísaný,
sprevádzkovanie 1. úseku: 2013
Súvisiace videá (kliknutím na obrázok otvor stránku
s videom, vačšina má aj ďalšie časti dostupné na cieľových
stránkach vpravo - v časti "Podobné videá"):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TGV Design |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Odkazy o
TGV:
Ranná história TGV
Najdôležitejšie míľniky
TGV
Chronológia rekordných
jázd TGV
Elektrický výkon, vzhľad
a problémy posledných minút TGV
LGV NE
Raster TGV
TGV Atlantique
mieri k Atlantiku
TGV
Atlantique na tratiach ČSD
Speedrail
Správy z tlače
Mr. TGV - text piesne slovenskej skupiny
Amfortas
Mr.
Bean v TGV - ukážka z filmu
"Prázdniny Mr. Beana"
Svezení s
TGV
TGV-časť filmu Mission Imposible
1
Železničná URL Bertrama Wlasaka o. i. o vlakoch s
naklápacou technológiou (len nemecky)
Vlaky s naklápacími súpravami - URL Klubu přátel železnic
Vysokorýchlostná
žel. doprava v Európe
- bakalárska práca Jiřího Kinského
Rekordy TGV - URL servra Parostroj
http://www.rail-france.org/
http://www.train-rail.com/
EIM -
http://www.eimrail.org/
ERTMS -
http://www.ertms.com/
Best "TGV" movies (EN)
Ak chceš dostávať informácie o zmenách na
tejto URL, prihlás sa na Mailing list:
Zdroje/Sources:
+
vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne
nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na
originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad,
prípadne ďalšie súvisiace informácie - informuj ma . |
Strana
vytvorená: 17. I. 1999 |
( index.htm )
|