SNCF

Na Obsah / To ContentsTGV

Toto nie je oficiálna strana SNCF ani žiadnej zo spoločností budujúcich a prevádzkujúcich TGV a LGV
Posledná aktualizácia : 29-XI-2012

Obsah : súpravy , trate , odkazy

Rýchlostné rekordy Eurostar THALYS

AVE (Alta Velocidad Espaňola) 100

KTX
Speedrail EUROTUNNEL Webring vysokorýchlostných vlakov (USA) Európsky železničný Webring (SRN) Európsky železničný server (Taliansko) - strana obsahujúca niektoré vylepšené verzie strán vzťahujúcich sa k Slovenskej a Českej republike ako aj niektorým ďaľším krajinám Rail 21 Na Obsah / To Contents

 

Typy súprav
Acela
Acela
AGV
AGV
TGV Atlantique
Atlantique
TGV AVE / AVE S 100
AVE 100
TGV Duplex
Duplex
TGV EUROMED / AVE S 101
Euromed
Eurostar
Eurostar
KTX
KTX
TGV La Poste
La Poste
TGV POS
POS
TGV PSE
PSE
TGV Réseau
Réseau
TGV THALYS PBA
THALYS PBA
TGV THALYS PBKA
THALYS PBKA

 

Súčasných 9 jazdiacich typov súprav vlakov TGV tvoria základnú kostru diaľkovej dopravy vo Francúzsku, preto tu takmer žiadne iné typy diaľkových vlakov nie sú, až na niekoľko párov vlakov kategórií NZ a EC premávajúce do Nemecka, 2 páry denných vlakov Talgo Barcelona - Montpellier a 1 nočný pár Paris - Madrid. Nočné diaľkové vlaky sú zväčša vedené v kategórii GL - Grande Line (diaľkový rýchlik).
TGV La Poste   TGV La Poste

 

Cezhraničné služby poskytované súkromnými a viacerými štátnymi spoločnosťami:

  • Artesia - SNCF + FS Trenitalia - vlaky EN a TGV medzi Talianskom a Francúzskom (1995 - 14.11.2011)
  • TGV Europe - vlaky TGV poskutujú SNCF samostatne (od 14.11.2011); [ Thello - Veolia Transdev + FS Trenitalia - klasické vlaky EN medzi Talianskom a Francúzskom (od 14.11.2011)]
  • TGV-Lyria - SNCF + SBB - vlaky TGV medzi Švajčiarskom a Francúzskom (od r. 1993)
  • Eurostar - Eurostar (U.K.) Ltd + SNCF + SNCB - vlaky TGV medzi Veľkou Britániou, Belgickom a Francúzskom (od 14.11.1994)
  • Alleo - DB + SNCF - vlaky ICE a TGV medzi Nemeckom a Francúzskom (od 10.6.2007)
  • Thalys - DB + NS + SNCF + SNCB - vlaky TGV medzi Nemeckom, Belgickom, Holandskom a Francúzskom (od 4.6.1996)
  • Na Obsah / To ContentsSieť tratí
    používaných súpravami TGV jazdiacich po tratiach SNCF

    Sieť LGV

    Táto mapa neobsahuje LGV Barcelona - Madrid - Sevilla

    Toto je mapa Francúzska, zobrazujúca všetky trate používané vlakmi TGV. Farebné úseky sú priradené jednotlivým LGV (Ligne á Grande Vitesse alebo vysokorýchlostná trať) v súčasnej prevádzke. Prerušované trate sú plánované, ale nie sú ešte vybudované. Čierne trate sú štandardné trate, na ktorých TGV premáva rýchlosťou do 220 km/h. Niektoré dôležité mestá sú zaznačené.
    Nižšie sú niektoré dôležité čísla o každej z týchto tratí. Žiadna z plánovaných stavieb nie je istá až kým nebude skutočne vykonaná. Pri aktuálnych cenách stavieb a politickom prostredí je veľmi zdĺhavé schvaľovanie vládnych investícií pre plánované objekty trate. "Plán riadenia" SNCF, ktorý nedávno žiadal o schválenie viac ako tuctu nových projektov TGV po celom Francúzsku je takmer mŕtvy, a budúce projekty uvedené nižšie sú len námetom a vyjadrením nákladov. Hľadajú sa zdroje na opravu štandardných tratí a používanie vlakov s naklápacou skriňou.

    Na Obsah / To ContentsLGV 1 - Juhovýchod (Sud-Est) + 4 - Rhône-Alpes

  • začiatok stavby: 1975
  • dĺžka: 538 km
  • prevádzková rýchlosť: 300 (66 %), 270 (34 % - 4 úseky)
  • sprevádzkovanie:
    1. St. Florentin - Montanay - Sathonay (Lyon), 272 km: 22. september 1981
    2. Combs la Ville/Lieusaint (Paris) - Moisenay/Crisenoy - St. Florentin, 117 km: 25. september 1983
    3. Montanay - Saint Quentin: 13. december 1992
    4. Saint Quentin - Valence: 3. júl 1994
  • cestujúci - tržba: 984 mil. $, rok 1991
  • prevádzka a údržba: 390 mil. $, rok 1991
  • náklady odpisov:
    1. Vozidlá: 114 mil. $
    2. Infraštruktúra: 98 mil. $
  • čistý zisk: 382 mil. $, rok 1991
  • prevádzkové náklady na osobo-míľu: 0,056 $, rok 1991
  • maximálny sklon trate (m): 35 na 1 000
  • odkazy: LGV 2030 (fr), Rail 21 (fr)
  • LGV 2 - Atlantik (Atlantique)

  • začiatok stavby: 1985
  • dĺžka: 282 km
  • sprevádzkovanie:
    1. Montrouge (Paris) - Connerré (Le Mans) : 24. september 1989
    2. Courtalain - Monts (Tours): 25. september 1990
  • cestujúci - tržba: 715 mil. $, rok 1991
  • prevádzka a údržba: 314 mil. $, rok 1991
  • náklady odpisov:
    1. Vozidlá: 104 mil. $
    2. Infraštruktúra: 104 mil. $
  • čistý zisk: 157 mil. $, rok 1991
  • prevádzkové náklady na osobo-míľu: 7,4 centa, rok 1991
  • maximálny sklon trate (m): 25 na 1000
  • odkazy: LGV 2030 (fr), Rail 21 (fr)
  • Na Obsah / To ContentsLGV 3 - Severná Európa (Nord-Europe)

  • začiatok stavby: 1989
  • dĺžka: 333 km
  • sprevádzkovanie:
    1. Paris - Arras : 23. máj 1993 ( mapa Florenta BRISOU-a )
    2. Arras - Fretin - Lille - Calais: 26. september 1993 ( mapa Florenta BRISOU-a )
    3. Fretin - Wannehain (št. hr. Belgicko) : 2. jún 1996 ( mapa Florenta BRISOU-a )
    3. Prepojenie, letisko CDG, EuroDisney: Máj 1995 ( mapa Florenta BRISOU-a )
  • finančné výpočty: nie sú dostupné
  • maximálny sklon trate (m): 25 na 1000
  • maximálna rýchlosť trate (zaručená zhotoviteľom): 500 km/h, francúzska administratíva však nechce povoliť jazdy vlakov rýchlosťou nad 300 km/h, čo však očividne SNCF netrápi ... :-)
  • LGV 5 - Stredomorie (Mediterranée)

  • Valence - Marseille / Nîmes , 303 km ( mapa Florenta BRISOU-a )
  • sprevádzkovanie: 7. jún 2001
  • náklady: 3,8 mld. €
  • LGV Interconnexion Est

  • Vémars (3) - Letisko Charlesa de Gaulla (CDG) - Claye-Souilly/Chalifert (6) - Marne-la-V.-Ch./EuroDisney - Coubert - Moisenay/Crisenoy (1), 29. máj 1994
  • Créteil/Villeneuve - Valenton - Coubert , 2. jún 1996
  • LGV 6 - Východ (Est)
  • 450 km LGV, Paris - Strasbourg (neskôr prepojenie s vysokorýchlostnou sieťou Nemecka) ( mapa Florenta BRISOU-a )
  • sprevádzkovanie: 2007 - 2016
  • dve etapy stavby:
    1. Vaires-sur-Marne (18 km od Paríža) - Baudrecourt (325 km od Paríža), sprevádzkovanie 10. 6. 2007, 3,125 mld. €,
    2. ostávajúci úsek do Vendenheim (Strasbourg), 2,01 mld. €:
    prípravné práce od r. 2009
    hlavné práce od r. 2011
    sprevádzkovanie 2016
  • prevádzková rýchlosť: 320 km/h
  • 1 tunel 3,9 km dlhý
  • odkazy: LGV-Est.com
  • Podrobná mapa LGV Est (veľká mapa je dostupná len na Rail CD/DVD)

    Podrobná mapa LGV Est
    (veľká mapa je dostupná len na Rail CD/DVD)

    Na Obsah / To ContentsLGV Nîmes - Montpellier - Perpignan - Barcelona

  • Nîmes - Montpellier - Perpignan - Figueres - Barcelona (Španielsko), 340 km, úplné plánované sprevádzkovanie 2016:
    1. Nîmes - Montpellier - Perpignan, plánované sprevádzkovanie 2016
    2. LGV Perpignan - Figueres - dĺžka 44,4 km cez tunel Perthus dlhý 8,3 km. výstavba začala 15.XI.2004, ukončená bola 17.II.2009, avšak z dôvodu neukončenej výstavby novej stanice Figueres prevádzka začala až 19.XII.2010. Po trati premávajú od 21.XII.2010 i nákladné vlaky.
    3. Figueres - Barcelona (Španielsko), plánované sprevádzkovanie 15.XII.2012 (250 km/h), 4/2013 (350 km/h)
  • Napájací systém: 25 kV 50 Hz, okrem časti Montpellier - Perpignan, ktorý podstúpi len rekonštrukciu pri zachovaní systému 1,5 kV
  • Prevádzka rýchlosťou 300 - 350 km/h vlakmi TGV, AVE a TALGO (v súčasnosti na trati Paris - Montpellier - Perpignan premávajú TGV PSE a na trati Nîmes - Montpellier - Perpignan - Barcelona premávajú vlaky TALGO ).
  • LGV Rýn - Rhône

  • 425 km LGV alebo modernizácia trate, Aisy / Lyon - Dijon - Besançon - Belfort - Mulhouse - Strasbourg - hviezdicovitá trať smerujúca od Dijonu:
    1. západná časť - Aisy - Dijon
    2. južná časť - Lyon - Dijon
    3. východná časť - Dijon - Besançon - Belfort - Mulhouse - Strasbourg
    a) úsek Villers-les-Pots (východne od Dijonu) - Petit-Croix (juhovýchodne od Belfortu) v prevádzke od 11.XII.2011
    b) úsek Petit-Croix - Mulhouse - Strasbourg: plánováné sprevádzkovanie od 8.XII.2012
  • Projektované a rozostavané budúce LGV

    LGV Aquitane / SEA

  • 279 km LGV, Tours - Bordeaux (fáza 1 - Angoulême-Bordeaux: 121 km, fáza 2 - Tours-Angoulême: 182 km)
  • vo výstavbe, plánované sprevádzkovanie fáza 1: 2016, fáza 2: 2017
  • náklady: 5,3 mld. €
  • LGV Bretagne-Pays de la Loire (BPL)

  • 214 km, z toho 182 LGV
  • vo výstavbe jeseň 2012 - zima 2016
  • náklady: 3,4 mld. €
  • Na Obsah / To ContentsLGV Sud-Europe - Atlantique

  • ??? km LGV, Narbonne - Bordeaux
  • v projekcii
  • odkazy: LGV Sud Europe Atlantique
  • LGV PACA (Provence - Alpes - Côte d'Azur)

  • Avignon - Aix-en-Provence - Toulon - Draguignan
  • v projekcii, plánované sprevádzkovanie 2025
  • výhľadový plán: Draguignan - Nice - Genova
  • Medzinárodné a zahraničné trate

  • Lyon - Torino (Taliansko) ( URL 1 , 2 ), 251 km, plánované sprevádzkovanie 2023. Prejazd cez projektovaný 50 km tunel pod Alpami na trati Lyon - Milano. 300 km/h prevádzka vlakmi TGV PSE a ETR 460 ).
  • Sevilla - Madrid - Lleida/Lerida - Barcelona (úsek Lleida/Lerida - Barcelona bude prvou traťou sveta s povolenou prevádzkovou rýchlosťou 350 km/h)
  • Dollands Moors - London (109 km); 15. VI. 2003 - sprevádzkovanie 1/2 (Dollands Moors - Ebbsfleet = 72 km) vysokorýchlostnej trate, čím bol cestovný čas Paris - London skrátený na 2h 35 min./opening 1/2 (Dollands Moors - Ebbsfleet = 72 km) section of high speed line Dollands Moors - London - journey time Paris - London was shorted to 2 hr 35 min.; 14. XI. 2007 - sprevádzkovanie 2/2 (Ebbsfleet - London St. Pancras = 37 km) vysokorýchlostnej trate, čím bol cestovný čas Paris - London skrátený na 2h 15 min./opening 2/2 (Ebbsfleet - London St. Pancras = 37 km) section of high speed line Dollands Moors - London - journey time Paris - London was shorted to 2 hr 15 min.
  • Wannehain - Bruxelles/Brussel ( SNCB/NMBS: LGV 1 ); sprevádzkovanie: 14. XII. 1997
  • Antwerpen-Luchtbal - Meersel-Dreef - Rotterdam - Amsterdam (NS: HSL Zuid - 125 km + SNCB/NMBS: LGV 4 - 40 km), vo výstavbe, sprevádzkovanie: 12/2009
  • Bruxelles/Brussel - Liège ( SNCB/NMBS: LGV 2 ), 61 km - sprevádzkovanie: 12/2002.
  • Liège - Aachen - Köln ( SNCB/NMBS: LGV 3 ) - trať po dokončení úseku po št. hr. so SRN, 42 km, prepojí vysokorýchlostné siete Francúzska, Belgicka a Nemecka, čím umožní takmer súvislú jazdu vlakov THALYS na trati Paris - Bruxelles/Brussel - Köln rýchlosťou 300 km/h
  • Soul - Busan (Kórea): úsek 1: Soul - Daegu sprevádzkovanie: 31. III. 2004; úsek 2: Daegu - Busan, sprevádzkovanie 1.XI.2010.
  • Buenos Aires - Rosario - Córdoba (Argentína, 710 km) - pred začiatkom stavby
  • Tanger - Marakeš (- Agadir ?) (Maroko) - kontrakt v hodnote 2 mld. € podpísaný, sprevádzkovanie 1. úseku: 2013
  • Súvisiace videá (kliknutím na obrázok otvor stránku s videom, vačšina má aj ďalšie časti dostupné na cieľových stránkach vpravo - v časti "Podobné videá"):

                               
    TGV Design                            
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 

    Na Obsah / To ContentsOdkazy o TGV:

  • Ranná história TGV
  • Najdôležitejšie míľniky TGV
  • Chronológia rekordných jázd TGV
  • Elektrický výkon, vzhľad a problémy posledných minút TGV
  • LGV NE
  • Raster TGV
  • TGV Atlantique mieri k Atlantiku
  • TGV Atlantique na tratiach ČSD
  • Speedrail
  • Správy z tlače
  • Mr. TGV - text piesne slovenskej skupiny Amfortas
  • Mr. Bean v TGV - ukážka z filmu "Prázdniny Mr. Beana"
  • Svezení s TGV
  • TGV-časť filmu Mission Imposible 1
  • Železničná URL Bertrama Wlasaka o. i. o vlakoch s naklápacou technológiou (len nemecky)
  • Vlaky s naklápacími súpravami - URL Klubu přátel železnic
  • Vysokorýchlostná žel. doprava v Európe - bakalárska práca Jiřího Kinského
  • Rekordy TGV - URL servra Parostroj
  • http://www.rail-france.org/
  • http://www.train-rail.com/
  • EIM - http://www.eimrail.org/
  • ERTMS - http://www.ertms.com/
  • Best "TGV" movies (EN)
  • Ak chceš dostávať informácie o zmenách na tejto URL, prihlás sa na Mailing list:

    )

     


    Zdroje/Sources:

  • ALSTOM
  • Artesia
  • Bel-Rail
  • Eurostar
  • KHRC
  • Lyria
  • RENFE
  • SNCB
  • SNCF
  • Speedrail
  • TALGO
  • TGV
  • TGV Web
  • THALYS
  • Wikipedia
  •  

    + vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďalšie súvisiace informácie - informuj ma .
    Strana vytvorená: 17. I. 1999

    ( index.htm )