Železničná trať
Slavošovce - Lubeník -
Revúca - Tisovec
V dôsledku Viedenskej arbitráže z 2.novembra 1938 Slovensko
stratilo v prospech Horthyovského Maďarska 10 390 km2.
Okupácia znamenala stratu úsekov tratí
od Rožňavy po Lučenec a z Jesenského
do Rimavskej Soboty . Tieto trate sa pre slovenské vlaky
stali peážnymi, z čoho pramenili komplikácie a do budúcna sa
tento stav javil ako úplne nevyhovujúci. Pre opätovné
dotvorenie ucelenej siete tratí v tejto oblasti bolo rozhodnuté
urýchlene postaviť trať Slavošovce - Revúca - Tisovec.
Trať sa mala skladať z dvoch úsekov
Slavošovce - Lubeník a Revúca - Tisovec, kým 7 km dlhý úsek
...
Prameň:
Trať, ktorá patrí
nenávratne minulosti
UŽ POL STOROČIA ČAKAJÚ NA STAVBÁROV
TUNELOV
Ing. Dušan SZABO
Nedostavaná železničná trať z Lubeníka do Slavošoviec v Slovenskom Rudohorí má zaujímavú históriu. Po obsadení južného Slovenska Maďarskom na jeseň v roku 1938 ostalo veľa miestnych železníc bez spojenia so svetom. Vlakom sa na mnohé miesta dalo prejsť len cez územie Maďarska. To bol prípad tratí Muráň - Plešivec , Slavošovce - Plešivec , Medzev - Moldava nad Bodvou , atď. Odrezané zvyšky železničnej siete mali
(Ž-Semafor 24/2000)
Zaslúžila by si lepší osud
O nedostavanej železnici
Jan KUŠNÍR (Ž-Semafor 14/1995)
číslo trate/Line No. | od/since |
601 | 6. III. 2000 |
608 | 5. III. 2001 |
Strana vytvorená / Site created :
06-III-2000 Posledná aktualizácia / Last update : 15-II-2004 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h608.htm ) |