Rušne radu/Locos Class
362
(ES499.1)
Základné technické údaje
Rad: | 362 |
Výrobca: | Škoda Plzeň |
Rozchod: | 1 435 mm |
Usporiadanie pojazdu: | Bo'Bo' |
Napájacie systémy: |
= 3 kV ~ 25 kV 50 Hz |
Hodinový výkon: | 3 070 kW |
Trvalý výkon: | 2 930 kW |
Dĺžka cez nárazníky: | 16 740 mm |
Rázvor celkový: | 11 500 mm |
Rázvor podvozkov: | 3 200 mm |
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov: | 8 300 mm |
Najvyššia dovolená rýchlosť: | 140 km/h |
Minimálny polomer prechodnosti oblúka: | 120 m |
Hmotnosť rušňa: | 88 t |
Prevodový pomer: | 1 : 3,04 |
Priemer kolies: | 1 250 mm |
Vlakové
kúrenie: |
1,5 kV 50 Hz 3 kV 50 Hz 3 kV js |
Továrenský typ: | 69 Er |
Výkon EDB: | 3 000 kW |
Rušeň 362 001-0 Loco ( žst. Bratislava hl./Main st.
28. II. 2001/14:17 hod./hr ) © Addams |
|
Rušeň 362 006-9 - záber z meškajúceho R 602
"Čingov" ( Žilina
12. VIII. 2002/17:48:44 hod. ) 362 006-9 Loco - view from late 602 "Čingov" Speed Train ( Žilina Station 12. VIII. 2002/17:48:44 hr ) © Addams |
|
Rušeň 362 014-3 v čele R 13210
"Jadran" Split - Bratislava hl. st.
( Bratislava-Nové
Mesto 11. VIII. 2002/9:12:40 hod. ) 362 014-3 Loco on head 13210 "Jadran" Speed Train Split - Bratislava hl. st. ( Bratislava-Nové Mesto Station 11. VIII. 2002/9:12:40 hod./hr ) © Addams |
|
Rušeň 362 015-0 Loco ( žst. Bratislava-Nové Mesto
Station 15. VII. 2004/15:04 hod./hr ) © Addams |
|
Rušeň 362 015-0 Loco v júni 2005 bol farebný zovňajšok radikálne zmenený na fyremný design spoločnosti Coca-Cola on June 2005 was color livery radically changed to color company design of Coca-Cola (Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only) © Addams ( žzast. Bratislava-Vinohrady Stop 7. IX. 2005/15:16:57 hod./hr ) |
|
Rušeň 362 015-0 Loco v júni 2005 bol farebný zovňajšok radikálne zmenený na fyremný design spoločnosti Coca-Cola on June 2005 was color livery radically changed to color company design of Coca-Cola (Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only) © Addams ( žzast. Bratislava-Vinohrady Stop 7. IX. 2005/15:16:36 hod./hr ) |
Na základe objednávky ČSD pristúpil podnik Škoda Plzeň k výrobe prototypového elektrického rušňa, ktorý výrobca označil ako 69 Er. Samotná konštrukcia vychádzala z potreby unifikácie súčiastkovej základne, preto sa tento prototyp zhoduje s dvojsystémovými rušňami radu 363 . Rozdiel bol len v prevodovom pomere, čo znamenalo zvýšenie maximálnej dovolenej rýchlosti na 160 km/h. Vzhľadom na to, že táto rýchlosť nebola v prevádzke využiteľná, bola úradným rozhodnutím znížená na 140 km/h. Po skončení skúšok na okruhu v Cerheniciach bol rušeň dodaný do RD Bratislava, kde bol nasadený na trať Bratislava - Brno - Praha. Po uplynutí skúšobnej prevádzky bol rušeň dňa 13.6.1990 stiahnutý na garančnú prehliadku. Po jej absolvovaní rušeň opäť jazdil na ŽSO Cerhenice a dňa 31.8.1990 bol vrátený do RD Bratislava, kde sa vykonalo konečné prevzatie. Ešte v ten istý deň rušeň dopravil vlak č. R 581 "Tekov" z Bratislavy do Leopoldova, čím bol uvedený do prevádzky.
MDPaT 10.11.1998
Zoznam rušňov / Loco list
číslo
rušňa Loco No. |
výrobné
číslo Construction No. |
rok výroby Construction Year |
rušňové
depo Loco depot |
362 001-0 | 8629 | 1989 | Bratislava |
362 002-8 | 8630 | 1989 | Bratislava |
362 003-6 | Bratislava | ||
362 006-9 | Bratislava | ||
362 007-7 | Bratislava | ||
362 008-5 | 8637 | 1989 | Bratislava |
362 009-3 | Bratislava | ||
362 010-_ | Bratislava | ||
362 011-_ | Bratislava | ||
362 012-7 | 8659 | 1990 | Bratislava |
362 013-5 | 8660 | 1990 | Bratislava |
362 014-3 | Bratislava | ||
362 015-0 | Bratislava | ||
362 016-8 | 8663 | 1990 | Bratislava |
( Petr Kadeřávek , Addams )
Prezývky/Nick Names: | Dvojlampa Écéčkové Eso Peršing |
( Zdroj/Source )
URL o rušňoch ŽSR radu 362/Related Pages