Železničná
stanica/Railway station
Žilina
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
( pohľad na stanicu zo satelitu
- nízka kvalita )
Prijímacia budova - pohľad od východu
(© Addams 15.
VIII. 2002/15:06:48 hod.)
1936 | odovzdanie požiadavky na vypracovanie projektu novej žst. žilinskému architektovi F. Bednárikovi | |
jeseň 1939 - nov. 1940 | stavba novej admin. budovy | |
1. VII. 1940 | ustanovenie premávkového inšpektorátu pre trate Trenčín - Spiš. N. Ves s odbočkami | |
máj 1941 | zahájenie výstavby novej žst. | |
13. X. 1944 | prvé bombardovanie žst. | |
13. IV. 1945 | rozoranie pluhom koľají 6 - 46 nem. vojskami | |
15. IV. 1945 | dopravné uzatvorenie žst. | |
28. IV. 1945 | dopravné uzatvorenie žst. (Nová) Žilina; zlikvidovanie mostu pri Celulózke | |
29. IV. 1945 | ukončenie príprav na zničenie os. stanice (22 leteckých bômb, kt. už nem. vojská nestihli odpáliť) | |
1946 | odovzdanie posledných koľají ako aj celej žst. do prevádzky | |
19. VIII. 1947 | sprevádzkovanie novej telef. ústredne a staničného rozhlasu |
( zdroj/Source: ?)
Žilinu čaká veľká modernizácia. ŽSR podpísala
zmluvu na dopravný uzol
MDV , 12.XI.2020
- Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dnes podpísali zmluvu o dielo na
projekt ŽSR,
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej
železničnej infraštruktúry v uzle Žilina“, pracovne nazývaného
uzol Žilina. Modernizáciu zabezpečí Združenie Pod Dubňom na
čele so spoločnosťou Strabag, s. r. o., Bratislava.
„Od môjho nástupu na pozíciu ministra dopravy ide už o tretí
veľký železničný tender, ktorý sme dotiahli do úspešného
konca. A ideme ďalej. Mojou prioritou je vytvoriť férové
prostredie pre funkčné a transparentné hospodárske súťaže
aj na železničné infraštruktúrne projekty. Celé desaťročia
boli železnice na Slovensku investične zanedbávané. Ak však
chceme ľudí presvedčiť, aby presadli z áut do vlakov, musíme
investovať. Dnes sa nám núka jedinečná príležitosť zmeniť
stav železníc aj vďaka Fondu obnovy. Urobím všetko preto,
aby sme pripravili dôkladne a načas kvalitné projekty a aby
sme presvedčili Európsku komisiu o zmysluplnosti týchto zelených
projektov,“ povedal minister dopravy a výstavby Andrej Doležal.
Modernizácia pozostáva z prestavby existujúcej železničnej
dopravnej cesty, zvýšenia stupňa technickej vybavenosti,
zabudovania moderných a progresívnejších prvkov, čím dôjde
ku skvalitneniu a zlepšeniu jej technických parametrov, bezpečnosti
a ukazovateľov ako celku. Celá stavba má dĺžku zhruba 14
kilometrov v smere východ - západ a 2,3 kilometra v smere sever
- juh.
„V tomto roku sa nám podarilo podpísať zmluvy na strategické
modernizácie ako sú trať Devínska Nová Ves – štátna
hranica SR/ČR, na severnej trase trať Poprad –Lučivná ako
aj uzol Žilina, ktorý je jedným z dopravných sŕdc železničnej
infraštruktúry na Slovensku. Našim územím prechádzajú tri
koridory základnej transeurópskej siete, pričom v regióne Žilinského
kraja sa nachádzajú dva koridory základnej siete, a to Balt
– Jadran a Rýn – Dunaj, so spoločným úsekom Púchov –
Žilina, vytvárajúce v meste Žilina koridorovú križovatku.
Preto je mimoriadne dôležité, že začneme s komplexnou rekonštrukciou
tohto významného uzla, ktorým sa aj zavŕšia práce na zrýchľovaní
tratí v koridore od Bratislavy do Žiliny“, uviedol generálny
riaditeľ ŽSR
Miloslav Havrila.
Projekt pozitívne hodnotí aj primátor mesta Žilina Peter Fiabáne:
,,Mesto Žilina víta túto významnú investíciu. Vnímame zároveň,
že to bude mať na niekoľko rokov dopad aj na fungovanie mesta,
keďže ide o obrovskú stavbu. Na druhej strane, nejde len o
rekonštrukciu železničných tratí či nástupíšť, ale
tento projekt zahŕňa množstvo ďalších investícií. Budú
sa rekonštruovať podchody, podjazdy ako aj infraštruktúra súvisiaca
s cyklodopravou, ktoré výrazne pomôžu mestu. Zároveň sa nám
do budúcna otvárajú otázky rekonštrukcie železničnej
stanice či iného stvárnenia a využitia predstaničného
priestoru.“
ŽSR vypísali
súťaž na zhotoviteľa stavby v októbri minulého roka. Počas
procesu verejného obstarávania Úrad pre verejné obstarávanie
(ÚVO), preveroval jednu námietku proti podmienkam uvedeným v
iných dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky.
Začiatkom mája ÚVO zastavil konanie o preskúmanie úkonov
kontrolovaného na základe námietky a v októbri ukončil
kontrolu zákazky pred uzavretím zmluvy. Následne Ministerstvo
dopravy a výstavby SR ukončilo ex-ante kontrolu verejného
obstarávania pred podpisom zmluvy s úspešným uchádzačom.
Financovanie projektu bude z dvoch eurofondových zdrojov, a to z
Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) a Nástroja
CEF (Nástroj na prepájanie Európy, Connecting Europe
Facility).
Časť stavby v úseku Žilina (mimo) – Varín (tzv. Sekcia 1)
bude financovaná prostredníctvom Nástroja CEF a štátneho
rozpočtu. V tomto zmysle bola podaná žiadosť o financovanie z
CEF, ktorá bola schválená a v októbri 2017 podpísali ŽSR zmluvu o grante s Európskou komisiou.
Zvyšná časť stavby (tzv. Sekcia 2, zo stavebného hľadiska
ide priamo o železničnú stanicu Žilina a infraštruktúru v
smere na sever a západ od tejto stanice) bude v prvej fáze
financovaná z OPII. V druhej fáze sa Železnice Slovenskej
republiky budú uchádzať o peniaze z Operačného programu
Slovensko v rámci programového obdobia 2021 – 2027.
Hodnota zákazky uzol Žilina je 323,37 miliónov eur v zmysle
zmluvy. Zo sumy predpokladanej hodnoty zákazky pripadá na:
Napriek tomu, že cieľom modernizácie železničného uzla Žilina je rekonštrukcia železničnej infraštruktúry, prinesie aj značné zlepšenie dopravnej situácie v celom území. Projekt stavby predpokladá realizáciu viacerých nových prvkov cestnej infraštruktúry, ktoré budú mať pozitívny vplyv na dopravnú situáciu v meste Žilina.
Moderná stanica
(Bratislava-Nové Mesto, Prievidza, Trenčín a Žilina)
Tlačová správa ŽSR, 05.08.2009 - Železnice Slovenskej
republiky (ŽSR) v pondelok, 5. augusta 2009, po úspešnej
internej príprave štartujú projekt „Moderná stanica“,
ktorý má za cieľ obnovu vybraných železničných staníc v
spolupráci so súkromnými partnermi. Prvé 4 železničné
stanice, pre ktoré bude zahájený výber partnerov na ich
obnovu a vypísané verejné obchodné súťaže sú:
Bratislava-Nové Mesto, Prievidza, Trenčín a Žilina.
Cieľom projektu je prispieť k zvýšeniu kultúry cestovania,
komfortu a bezpečnosti cestujúcej verejnosti a návštevníkov
železničných staníc, t. j.:
- zabezpečiť revitalizáciu a modernizáciu železničných
staníc
- priblížiť sa európskemu štandardu v oblasti komfortu
poskytovaných služieb cestujúcim
- ponúknuť lepšie služby svojim hlavným obchodným partnerom
- dopravcom v osobnej a nákladnej železničnej doprave a
skvalitniť službu verejnosti, zákazníkovi, na základe čoho
bude možné očakávať vyšší záujem o železničnú
prepravu a sprievodne i zvýšenú návštevnosť v objektoch
železničných staníc
- zároveň poskytnúť kultúrnejšie a príjemnejšie
prostredie širokej cestujúcej verejnosti
- oživiť prostredie železničných staníc tak v interiéroch
ako aj exteriéroch a predstaničných priestoroch
- podporiť rozvoj podnikateľských aktivít v priestoroch
staníc, s využitím spravidla vynikajúcej polohovej renty
týchto nehnuteľností a vysokej koncentrácie potenciálnych
zákazníkov
- lepšie využitie priestorov
- zníženie nákladov na údržbu a prevádzku železničných
staníc
Stanica, ktorá vzíde z projektu by mala byť miestom, v ktorom
sa podarí spojiť čo najkomfortnejšie cestovanie s maximálnym
využitím času stráveného čakaním na železničné spojenia
prostredníctvom adekvátneho kultúrno-spoločenského vyžitia
a služieb. Našou ambíciou je, aby sa moderné železničné
stanice stali aj miestom stretnutí a príjemne stráveného
času.
Myšlienka projektu Moderná stanica, revitalizácie
železničných staníc, vznikla na pôde ŽSR ešte na začiatku
roku 2007, ale finálne rozhodnutie realizovať obnovu
železničných staníc pomocou súkromného kapitálu padlo až
na základe výsledkov dôslednej právnej a ekonomickej analýzy
podmienok uskutočnenia takéhoto projektu. Po rozhodnutí
nasledovala niekoľkomesačná prípravná fáza, ktorá mala za
cieľ zabezpečiť podmienky pre vyhlásenie verejných
obchodných súťaží na obnovu vybraných staníc. Súťažiť
sa bude prostredníctvom piatich parametrov, pričom
najdôležitejším bude celková výška preinvestovaných
prostriedkov.
Súkromní partneri by sa v rámci projektu Moderná stanica mali
zaviazať vykonať obnovu železničných staníc
prostredníctvom investícií, pričom ako protihodnotu za
vynaložené investície získajú od ŽSR právo dlhodobo užívať komerčné
priestory v rámci revitalizovanej stanice. ŽSR nebudú investorom projektu. Medzi
primátormi dotknutých miest a ŽSR prebieha intenzívna
komunikácia s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu spoluprácu, aby
boli zabezpečené požiadavky všetkých dotknutých strán tak,
aby nové stanice boli prínosom nielen pre cestujúcu verejnosť
ale aj pre mestá a ich obyvateľov.
V závislosti od úspechu projektu by sa tento model obnovy
staníc mohol v budúcnosti uplatniť aj pri ďalších
železničných staniciach. Výsledky snahy nájdenia vhodných
súkromných partnerov pre prvé štyri stanice by mali byť
známe už koncom roka 2009.
O podmienkach súťaže ako aj ďalšom priebehu projektu
Moderná stanica budeme informovať prostredníctvom internetovej
stránky www.zsr.sk
( Inzerát
, Všeobecné
podmienky ), a povereného koordinátora projektu, ktorého
môžu záujemcovia kontaktovať na e-mailovej adrese: modernastanica@zsr.sk.
Harmonogram súťažných podmienok a model súťaže:
Harmonogram súťažných podmienok pre jednotlivé kroky v
rámci verejnej obchodnej súťaže je nasledovný:
- vyhlásenie súťaže: 5.8.2009
- prihlasovanie uchádzačov: do 17.9.2009
- vyhodnotenie prihlášok: 24.9.2009 (ich vyhodnotením bude
ukončená prvá časť súťaže – kvalifikácia)
- predkladanie súťažných návrhov: do 7.12.2009
- vyhodnotenie návrhov a podpísanie zmlúv s investormi sa
očakáva koncom decembra 2009 alebo začiatkom januára 2010.
- nedostačujúca kapacita úschovne batožín
( Zdroje/Sources : 89/41/1987 )
Polícia ukončila vyšetrovanie v štyroch prípadoch
korupcie
Bratislava 1.
06.2004 - Polícia ukončila vyšetrovanie v štyroch prípadoch
korupcie a navrhla prokuratúre obžalovať piatich úplatkárov.
"Polícia vo všetkých prípadoch konala na základe
oznámenia. Vzájomná pomoc občanov a polície je preto pri
odhaľovaní korupcie neoceniteľná," skonštatoval pre
TASR minister vnútra Vladimír Palko.
Ján Š. vo februári za úplatok žiadal od vedúceho
operatívneho oddelenia Železničnej polície v Žiline
informácie o hliadkach železničnej polície. Šéfoval
skupine, ktorá okrádala cestujúcich v rýchlikoch a v
medzinárodných vlakoch. Železničnému policajtovi sľúbil
mesačne vyplácať 20 tisíc korún. Ponúkol mu aj druhú
alternatívu. Desať tisíc korún mesačne a automobil, ktorého
lízing by splácal Ján Š. Železničný policajt ponúkaný
úplatok oznámil polícii.
Radoslava F. a Jána C. polícia zadržala pre podozrenie z
trestného činu úžery. Obaja chceli neskôr podplatiť
žilinských policajtov. Ponúkali im pravidelný mesačný
20-tisícový úplatok. Žiadali od policajtov, aby z
úžerníctva obvinili ich konkurenta. Rovnako chceli informácie
o tom, či im hrozí trestné stíhanie.
Trom obvineným z podplácania hrozí trest odňatia slobody
šesť mesiacov až tri roky. Obvineným z úplatkárstva hrozí
trest odňatia slobody jeden až päť rokov. (krátené)
Mladí Žilinčania chceli vykradnúť reštauračný vozeň odstaveného
rýchlika
Bratislava 15.
4.2004 - Na železničnej stanici v Žiline v stredu v noci
polícia zaistila dvoch mladíkov, ktorí sa pokúšali vlámať
do reštaurčného vozňa odstaveného vlaku.
Žilinčania vo veku 16 a 24 rokov chceli odcudziť nejaký tovar
z odstaveného expresného vlaku Ex 141 Odra, vďaka
službukonajúcemu elektrikárovi, ktorí privolal železničnú
políciu (ŽP), sa im to nepodarilo. Keď starší z dvojice
nohou rozbil sklo vchodových dverí a mladíci chceli vojsť
dnu, vyrušil ich spomínaný elektrikár.
Policajti o pár minút tandem Žilinčanov chytili a predviedli
na oddelenie, kde navyše vysvitlo, že na svedomí majú aj
dokonanú krádež vlámaním do reštauračného vozňa, v tomto
prípade expresného vlaku Ex 142 Odra, ktorá sa stala pred
mesiacom.
Mladíci vtedy odcudzili slivovicu, niekoľko fliaš piva,
cigarety a finančnú tržbu 1343 Kč, čím firme JLV Praha
spôsobili škodu za takmer 4000 českých korún. Čašníkovi
reštauračného vozňa ukradli mobilný telefón, čašnícku
peňaženku a hotovosť 657 Kč.Žilinčania sa k činu priznali
s tým, že odcudzený tovar a peniaze si rozdelili a mobilný
telefón vymenili s neznámym mužom v Žiline za alkohol. ŽP
odovzdala prípad Úradu justičnej a kriminálnej polície v
Žiline.
TASR o tom informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.
Dvojica mladíkov ukradla z vlaku hliníkové profily
za 90 tisíc korún
Bratislava 2.
4.2004 - Dvojica mladých mužov odcudzila zo stredy na štvrtok
zo železničných vozňov odstavených na žilinskej stanici
hliníkové profily v celkovej hodnote 90 tisíc korún.
Žilinčania vo veku 21 a 23 rokov ukradli pomocou skrutkovačov
hliníkové lemovanie prechodových dverí, dverí na toaletách
a umyvárňach, 23 batožinových políc a záves s potlačou ŽSR . Keď sa
ukradnuté predmety pokúšali z miesta činu odniesť, zastavila
ich hliadka železničnej polície. Tandem zlodejov sa ku
krádeži priznal a dobrovoľne vydal ukradnuté veci policajtom.
Železničná polícia začala vo veci trestné stíhanie a
mladíkov obvinila z trestného činu krádeže formou
spolupáchateľstva.
Informácie TASR poskytol hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský.
Železničná polícia zadržala osoby s kartónmi cigariet
Bratislava 29.
01.2004 - Cigarety zlákali 36-ročného muža z Kysuckého
Nového Mesta, ktorého pred polnocou z utorka na stredu
predviedla Železničná polícia zo Žiliny . Muž sa pred
vchodom do stanice správal podozrivo, a keď spozoroval hliadku,
snažil sa ujsť. Spočiatku odmietal uviesť svoje meno a
nevedel hodnoverne preukázať odkiaľ sa v jeho taške nabralo
31 kartónov cigariet rôznych značiek. Keďže vzniklo
podozrenie, že pochádzajú z trestnej činnosti, polícia ich
zaistila. Ešte vo štvrtok ráno vysvitlo, že na
Hviezdoslavovej ulici v Žiline došlo k vlámaniu do novinového
stánku a krádeži cigariet. Podozrivého muža aj so
zaistenými cigaretami vyšetruje polícia.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský. (krátené)
V súboji o investíciu Kia sú hlavnou
výhodou Slovenska pracovná sila a pozemok
Žilina 18.
1.2004 – Výstavba novej automobilky Kia Motors na severnom
Slovenku by okrem iného znamenala aj rozvoj tradičných
strojárskych regiónov, ktoré začiatkom 90. rokov ochromila
konverzia zbrojárskej výroby.
V dosahu 50 kilometrov od Žiliny - čo je maximálna
predpokladaná vzdialenosť na denné dochádzanie zamestnancov
do novej automobilky - žije vyše 450 000 obyvateľov v
produktívnom veku a toto pásmo zasahuje aj Martin, Kysuce a
Považskú Bystricu, niekdajšie silné strojárske regióny.
Podľa riaditeľa Regionálnej komory SOPK v Žiline Jána
Mišuru pracovná sila v tejto oblasti si vďaka systému
školstva udržiava strojársku orientáciu a vzdelanostná
štruktúra obyvateľstva je blízka požiadavkám kórejskej
automobilky. "Máme aj vyššiu produktivitu práce a asi o
tretinu až polovicu nižšie mzdy ako Poliaci,"
konštatoval Mišura.
Okrem kvalifikovanej pracovnej sily sa za výraznú konkurenčnú
výhodu Slovenska v súboji s Poľskom považuje aj ponúkaný
pozemok. Na výstavbu závodu za 1,5 miliardy USD (v prepočte
asi 48 miliárd Sk), Slovensko navrhlo lokalitu pri Žiline.
Pozemok na pravom brehu Váhu má celkove 270 hektárov, prechádza
ním železnica, pričom od 5. paneurópskeho
železničného koridoru je vzdialený len 5
kilometrov. V tesnej blízkosti pozemku je Vodné dielo
Žilina, ktoré ročne vyrobí približne 180 000 MWh elektrickej
energie.
V záujme získať investíciu pre Slovensko, ponúkla
kórejskému investorovi investičné stimuly okrem vlády aj
žilinská samospráva. V konečnom zozname mestských
zvýhodnení figuruje bytová výstavba, úľavy na lokálnych
daniach, podpora v oblasti školstva, zdravotníctva, kultúry,
administratívy, dopravy a tiež opatrenia na zaistenie
bezpečnosti kórejských pracovníkov.
Predstavitelia spoločností Hyundai a Kia majú rozhodnúť o
umiestnení nového stredoeurópskeho závodu vo februári tohto
roka. (krátené)
Pätnásťročného chlapca zrazil vlak
BRATISLAVA
/ŽILINA 16. 1.2004 - Otras mozgu a ďalšie zranenia vrátane
mnohopočetných odrenín, utrpel pätnásťročný Žilinčan,
ktorého vo štvrtok na železničnej stanici v Žiline zachytil
nákladný vlak. Ako agentúru SITA informoval hovorca
Železničnej polície, mladík pricestoval do stanice osobným
vlakom, nevystúpil však na nástupište, ale na opačnú stranu
do koľajiska, čo sa mu stalo osudným. Práve v tej chvíli
tadiaľ prechádzal nákladný vlak a rušňovodič pre krátku
vzdialenosť nedokázal zrážke zabrániť. Zranený mladík
skončil na jednotke intenzívnej starostlivosť žilinskej
nemocnice a liečiť sa bude predbežne 4 až 6 týždňov.
Lekári zatiaľ neodporučili, aby chlapca vypočuli.
V Žiline vzniká Regionálny
integrovaný dopravný systém
Žilina
28.marca 2003 - Skoordinovať dopravu v žilinskom regióne tak,
aby neexistovali nelogické trasy, zbytočné časové straty a
dopravou nepokryté oblasti, je cieľom projektu Regionálneho
integrovaného dopravného systému (RIDS), ktorý začína
realizovať Slovenská investičná a realitná spoločnosť
(SIRS), a. s., Žilina.
Podľa predsedu predstavenstva SIRS Georga Trabelssieho by sa
akcionármi RIDS mali stať obce, združenia obcí, samosprávny
kraj a súkromný investor. Projekt RIDS zatiaľ podľa
vyjadrenia G. Trabelssieho vyvolal dobrý ohlas u predstaviteľov
Žilinského samosprávneho kraja a mesta Žilina . "Mestá
a obce majú o dopravný systém záujem, ale musia vidieť, že
to funguje v najväčšom meste regiónu a jeho okolí,"
povedal. Podľa slov G. Trabelssieho sú skúšobnú prevádzku
RIDS pripravení spustiť od začiatku roka 2004. Postupne by mal
byť do systému zapojený región od Trenčína po Liptovský
Mikuláš, čo pokrýva približne 1,2 milióna obyvateľov.
Pre bezchybné fungovanie systému je podľa G. Trabelssieho
potrebná najmä komunikácia všetkých častí systému a
hľadanie najoptimálnejších riešení, čo je možné len v
prípade vytvorenia subjektu, ktorý zabezpečí organizáciu
RIDS. V regionálnej osobnej, autobusovej, leteckej a
železničnej doprave by tento subjekt zabezpečoval
predovšetkým optimalizáciu a koordináciu liniek a spojov,
tvorbu koordinovaných cestovných poriadkov, vytvorenie
jednotného tarifného systému a jednotného cestovného dokladu
s možnosťou použitia viacerých druhov hromadnej dopravy.
"Po vybudovaní RIDS sa zvýši komfort cestovania a
plynulého prepojenia na ostatné regióny Slovenska i
zahraničie," dodal predseda predstavenstva SIRS.
SIRS už uzatvorila so Žilinskou univerzitou ( ŽU ) zmluvu o spolupráci, podľa
ktorej bude ŽU plniť úlohu
odborného garanta a v oblasti dopravnej infraštruktúry
poskytovať odbornú a poradenskú pomoc. So Združením miest a
obcí Horného Považia podpísala SIRS Deklaráciu o spoločnom
zámere a spolupráci, v ktorej sa okrem iného uvádza, že obe
strany sa pokúsia dosiahnuť verejný záujem aj nájdením
vhodnej zmluvnej a právnej formy, ktorá umožní vytvoriť
spoločný projekt a subjekt, zabezpečujúci v čo najširšom
rozsahu dopravné služby pre potreby regiónu.
Semafor
Na
zlodejov
30.Augusta 2002 - Schválením a uvoľnením
finančných prostriedkov vo výške 123 mil. Sk sme sa aj my na
Slovensku pripojili k Akčnému plánu boja proti terorizmu. Z
uvedenej sumy dostanú 20 mil. Sk aj železnice na nákup a
montáž televíznych monitorovacích zariadení v hlavných
železničných uzloch. Nové kamery na železnici by mali
prispieť k zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich nielen v Bratislave , ale aj v Žiline a v Košiciach . Kamerový systém existuje už
niekoľko rokov iba na hlavnej stanici v
Bratislave . S pomocou kamier sa Železničnej polícii
podarilo identifikovať viacero páchateľov v rekordne krátkom
čase po nahlásení krádeže.
Personálne obsadenie pracovísk je v norme
REKONŠTRUKCIE V ŽEL. ST. ŽILINA OVPLYVNIA CHOD
PREVÁDZKY
Mária PALIČKOVÁ
Ani jedno mesto sa nemôže pochváliť toľkými vzdelávacími a výskumnými inštitúciami špecializovanými na dopravu ako centrum severného Slovenska - Žilina. Aj vedenie železničnej stanice je úzko späté s akademickou pôdou Žilinskej univerzity . Odtiaľ prichádzajú študenti nasávať praktické znalosti.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 10/2002 časopisu Ž-Semafor z 15. V. 2002)
Naďalej všetci za jeden povraz
V PRÁCI SNP ŽILINA PREVAŽUJE STÁLE VYSOKÝ STUPEŇ
MANUÁLNEJ PRÁCE
Mária PALIČKOVÁ
Pod SNP Žilina patria aj žst. a tarifné body Varín, Rajec, Lietavská Lúčka, Bytčica a Dolný Hričov. Tím jeho pracovníkov zabezpečuje nakládku na veľkých vlečkách pre firmy pôsobiace v tejto lokalite ako sú Dolvap - Varín Aqachémia či výrobca hygienických potrieb Tento Žilina.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 10/2002 časopisu Ž-Semafor z 15. V. 2002)
V harmonizácii dopravy treba dobehnúť
českých susedov
URČOVANIE PRACOVNÉHO ČASU JE V SOP ŽILINA V SÚLADE S
KOLEKTÍVNOU ZMLUVOU
Mária PALIČKOVÁ
Po Bratislave a Košiciach sa najviac cest. lístkov predá v Žiline, mesačne to predstavuje približne 14 tisíc dokladov. Druhým miestom s najvyššími tržbami je Kysucké Nové Mesto a čo je podľa prednostu SOP Žilina Ing. Milana Remiša výnimočné, vysoké tržby dosahujú aj v pokladnici zastávky Ochodnica.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 10/2002 časopisu Ž-Semafor z 15. V. 2002)
Prijímacia budova - pohľad od severozápadu (© Addams 15. VIII. 2002/15:13 hod.) |
|
Prevádzková budova v západnej časti stanice -
pohľad od severovýchodu (© Addams 15. VIII. 2002/15:11 hod.) |
|
Prevádzková budova vo východnej časti stanice -
pohľad od severu (© Addams 15. VIII. 2002/15:11 hod.) |
|
Západná časť prijímacej budovy - pohľad od juhu (© Addams 15. VIII. 2002/14:51:54 hod.) |
|
Východná časť prijímacej budovy - pohľad od
juhu (© Addams 15. VIII. 2002/15:01:56 hod.) |
|
Prevádzková budova v západnej časti stanice -
pohľad od juhu (© Addams 15. VIII. 2002/14:53:46 hod.) |
|
Prevádzková budova vo východnej časti stanice -
pohľad od západu (© Addams 15. VIII. 2002/14:57:50 hod.) |
|
Východná časť vestibulu prijímacej budovy (© Addams 15. VIII. 2002/14:41:54 hod.) |
|
Západná časť vestibulu prijímacej budovy (© Addams 15. VIII. 2002/14:43:02 hod.) |
|
Podchod pod koľajiskom stanice počas rekonštrukcie (© Addams 15. VIII. 2002/15:42 hod.) |
Strana vytvorená / Site created :
09-IV-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 13-nov-2020 |
( 179150.htm ) |