Železničná stanica/Railway station
Trnava
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
( pohľad na stanicu zo satelitu - nízka kvalita )

Staničná budova - pohľad od severu
Staničná budova - pohľad od severu
Addams 14. VIII. 2002/15:42:54 hod.)

Tchas se bude podílet na modernizaci železnice na Slovensku (13. 06.2004)

Železničná polícia v Trnave objasnila krádež káblov zo železničných vozňov
TASRBratislava 7. 4.2004 - Železničná polícia v Trnave v utorok objasnila krádež káblov zo železničných vozňov, pri ktorých firme Železničná preprava, s.r.o. vznikla škoda 273 328 korún. Podozrivý je 21-ročný Trnavčan.
Mladík sa priznal, že ešte v druhej polovici februára odcudzil z ôsmich železničných vozňov odstavených v objekte vlečky
ŽOS Trnava medené prepojovacie káble, hliníkové kryty podlahového kúrenia, stropné kryty vetrania, rôzne profily hliníkových okrasných líšt, zárubní a rámov dverí. Ukradnuté veci po demontáži znehodnotil a odovzdal do zberni surovín v Trnave, kde za ne dostal 4368 korún.
Železničná polícia odovzdala prípad trnavskej justičnej polícii.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský

Železničná polícia zadržala osoby s kartónmi cigariet
TASRBratislava 29. 01.2004 - Železničnej polícii v Trnave sa podarilo zadržať v rýchliku Turiec muža, ktorý prevážal 100 kartónov cigariet s ukrajinskými kolkami. Celkovo 31 kartónov cigariet rôznych značiek objavili aj policajti zo Žiliny u 36-ročného muža z Kysuckého Nového Mesta.
Na toalete posledného vozňa rýchlika R 703 Turiec sa po jeho zastavení v Trnave podozrivo zdržiaval 55-ročný Trnavčan, ktorý otvoril až hliadke Železničnej polície. Tá zistila, že v obmedzenom priestore toalety sú dve veľké cestovné tašky a v nich 100 kartónov cigariet rôznych značiek s ukrajinskými kolkami.
Trnavčan po predvedení na políciu uviedol, že cigarety kúpil na trhovisku na Miletičovej ulici v Bratislave od neznámej osoby za 28 tisíc korún pre vlastnú potrebu a svojich najbližších. Železničná polícia vyrozumela príslušný regionálny útvar Colného kriminálneho úradu z Nitry, ktorý prípad prevzal. Škoda bola vyčíslená na 50 tisíc korún.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský. (krátené)

Vagóny kontrolujú aj policajti
Sme3.4.2003 - Desiatky vagónov plne naložených drevom stoja na troch koľajach za trnavskou železničnou stanicou. Časť stanice, kde stávajú nákladné vagóny, vyzerá, ako keby sa po železnici vozilo iba drevo.
„Tu stávajú vagóny s drevom bežne. V Trnave prechádza cez colníkov a potom ho vozia do zahraničia,“ povedal železničiar stojaci pri koľajniciach. O žiadnych zadržaných vagónoch nevedel. Netušil nič ani o kauze Štátne lesy.
Na vagónoch sú ako odosielateľ uvedené rôzne firmy, najčastejšie sú to Štátne lesy. Miesto dodania prakticky celé Rakúsko - od Marcheggu, cez Viedeň, Villach, až po Salzburg.
„Vidíte, Slovensko vyváža drevo do takej krajiny ako Rakúsko, kde ho majú ešte viac ako my. Vyvážame takéto kmene, oni z nich urobia nábytok a potom ho zasa dovážajú za veľké peniaze aj k nám,“ hnevá sa železničiar. Jeden z vagónov má miesto určenia napísané Otiški Vrh, Slovinsko. Ďalšia krajina s veľkou zásobou dreva. Veľké rozdiely sú pri uvádzanej hmotnosti - na dvoch rovnakých vagónoch je aj desaťtonový rozdiel, ale oba vyzerajú naložené podobne. Na jednom je uvedené, že hmotnosť nákladu je 49 ton, vo vedľajšom 38 ton. Asi aj preto colníci zadržiavali niektoré vagóny a vyšetrovali to aj policajti.
Colníci na železnici v Trnave hovoriť nemôžu, iba tvrdia, že vagóny zadržané nie sú, riadne ich vybavujú. Ak je všetko z colného hľadiska v poriadku, nemajú právo vagóny s nákladom zadržiavať. Cez ruky im prechádzajú stovky iných druhov tovarov a na kvalitu dreva odborníkmi nie sú. Nedokážu rozhodnúť, či naložené drevo má vyššiu kvalitu, ako je deklarované v papieroch.
Na vagónoch bolo vidieť, že ich vybavujú, niektoré už mali pečiatky. Za starou budovou však stojí pod žeriavom zopár vagónov. Niektoré sú vyložené. Ide zrejme o zadržané vagóny, ktoré preverujú okrem colníkov a policajtov aj odborníci, ktorí posudzujú kvalitu.

Niekto chcel vyviezť drevo načierno
Sme2.4.2003, JOZEF GRYGA - Trnavskí a novozámockí colníci zadržali vagóny s drevom, ktoré smerovalo za hranice Slovenska. Dôvodom je, že v prepravných dokladoch boli zapísané údaje, ktoré nezodpovedali obsahu vagónov. Podľa papierov sa vyvážalo drevo v menšom objeme a nižšej kvalite než v skutočnosti.
„V priebehu minulého týždňa sa ku mne dostali informácie, na základe ktorých som podal dve trestné oznámenia na neznámeho páchateľa. V priestoroch železničných colných skladov v Nových Zámkoch a Trnave sú vagóny určené na vývoz dreva. Podľa mojich zistení bolo preverených okolo 120 vagónov, z toho takmer polovica s nedostatkami,“ vyhlásil včera minister pôdohospodárstva Zsolt Simon. Podľa hovorkyne ministra Kataríny Czajlikovej boli vagóny naložené koncom minulého týždňa.
Informácie o trestnom oznámení ministra z piatka predošlého týždňa potvrdila Eva Mišíkova z Generálnej prokuratúry. „V tejto fáze sa vykonáva kontrola vagónov, kde je podozrenie, že kvalita a objem naloženého dreva nie sú v súlade s dokladmi,“ povedala Mišíková. Na kontrole vagónov spolupracujú kontrolné orgány s ministerstvom. Vagóny s drevom prichádzajúce zo severu Slovenska podliehajú colnému konaniu v Trnave. Do colného skladu v Nových Zámkoch prichádzajú vagóny z juhu Slovenska. Mišíková nevylučuje, že na colniciach sa objavia aj ďalšie vagóny s drevom určeným na vývoz.
Zodpovednosť za pokus podviesť colníkov zatiaľ nie je jasná. Bývalý generálny riaditeľ Blažej Možucha nie je v manažérskej funkcii od januára. „Je tu iný manažment, všetky zmluvy podpísali už noví ľudia. Od januára som nemal možnosť zasahovať do tvorby zmlúv,“ povedal Možucha.
Po odchode Možuchu z postu riaditeľa bol dočasne poverený riadením podniku dovtedajší ekonomicko-obchodný riaditeľ lesov Ján Novák. Nováka koncom marca vystriedal nový generálny riaditeľ Karol Vinš. „Za taký krátky čas nemohlo obchod s drevom zrealizovať nové vedenie,“ povedala hovorkyňa ministra Czajliková. Kontrola vagónov a vyšetrovanie vinníkov je zatiaľ v začiatkoch a na výsledky si bude musieť verejnosť počkať.

17. XI. 1989 - otvorenie novej prijímacej a administratívnej budovy (vo výstavbe od novembra 1979) - 1. stavba, do novembra 1990 výstavba podchodov, nástupíšť s rekonštrukciou koľají - 2. stavba, čakáreň pre matky s deťmi, kultúrne stredisko, reštaurácia, úschovňa batožín, 2 bufety, odovzdanie 2 ostrovných nástupíšť s možnosťou vypravovania vlakov do Bratislavy a Kútov - časť 2. stavby.

( Zdroj : 89/45/1989 )

august 1988 - termín ukončenia výstavby žst. je ohrozený.

( Zdroj : 89/30/1988 )

august 1988 - problémy pri výstavbe novej žst.

( Zdroj : 89/26/1987 )

1977 - začiatok prestavby uzla Trnava

( Zdroj : ? )

Staničná budova - pohľad od západu Staničná budova - pohľad od západu
Addams 14. VIII. 2002/15:45:18 hod.)
Pôvodná staničná budova - pohľad od severu Pôvodná staničná budova - pohľad od severu
Addams 14. VIII. 2002/15:47:38 hod.)
Pôvodná staničná budova - pamätná tabuľa na južnej vonkajšej stene Pôvodná staničná budova - pamätná tabuľa na južnej vonkajšej stene
Addams 14. VIII. 2002/15:49:18 hod.)
Pôvodná staničná budova - pohľad od západu Pôvodná staničná budova - pohľad od západu
Addams 14. VIII. 2002/15:52:10 hod.)
Staničná budova - pohľad od juhozápadu Prevádzková budova - pohľad od juhozápadu
Addams 14. VIII. 2002/15:53:36 hod.)
Staničná budova - pohľad od juhozápadu Staničná budova - pohľad od juhozápadu
Addams 14. VIII. 2002/15:55:58 hod.)
Veža s dopravnou kanceláriou, prevádzková budova a časť staničnej budovy - pohľad od východu Veža s dopravnou kanceláriou, prevádzková budova a časť staničnej budovy - pohľad od východu
Addams 14. VIII. 2002/15:56:20 hod.)
Stretnutie rušňov č. 363 105-8+240 033-1, 363 135-5 a 363 096-9 - pohľad od juhozápadu Stretnutie rušňov č. 363 105-8+240 033-1, 363 135-5 a 363 096-9 - pohľad od juhozápadu
Addams 14. VIII. 2002/15:58:46 hod.)
  • Železničná trať N. Mesto nad Váhom - Trnava
  • Železničná trať Trnava - Bratislava Carlton
  • Železničná trať Križovany nad Dudváhom - Trnava
  • Železnice cukrovaru Trnava
  • Železničná trať Sládkovičovo - Trnava
  • Železničné koridory
  • Trnava
  • Trnava II
  • Trnava III

  • Strana vytvorená / Site created : 16-IV-2002
    Posledná aktualizácia / Last update : 14-IV-2007
    ( 136762.htm )