Železničná
stanica/Railway station
Trnava
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
( pohľad na stanicu zo satelitu
- nízka kvalita )
Staničná budova - pohľad od severu
(© Addams 14. VIII.
2002/15:42:54 hod.)
Tchas se bude podílet na modernizaci železnice na Slovensku (13. 06.2004)
Železničná polícia v Trnave objasnila krádež káblov zo
železničných vozňov
Bratislava
7. 4.2004 - Železničná polícia v Trnave
v utorok objasnila krádež káblov zo železničných vozňov,
pri ktorých firme Železničná preprava, s.r.o. vznikla škoda
273 328 korún. Podozrivý je 21-ročný Trnavčan.
Mladík sa priznal, že ešte v druhej polovici februára
odcudzil z ôsmich železničných vozňov odstavených v objekte
vlečky ŽOS Trnava medené
prepojovacie káble, hliníkové kryty podlahového kúrenia,
stropné kryty vetrania, rôzne profily hliníkových okrasných
líšt, zárubní a rámov dverí. Ukradnuté veci po demontáži
znehodnotil a odovzdal do zberni surovín v Trnave, kde za ne
dostal 4368 korún.
Železničná polícia odovzdala prípad trnavskej justičnej
polícii.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský
Železničná polícia zadržala osoby s kartónmi cigariet
Bratislava 29.
01.2004 - Železničnej polícii v Trnave sa podarilo zadržať v
rýchliku Turiec muža, ktorý prevážal 100 kartónov cigariet
s ukrajinskými kolkami. Celkovo 31 kartónov cigariet rôznych
značiek objavili aj policajti zo Žiliny u 36-ročného muža z
Kysuckého Nového Mesta.
Na toalete posledného vozňa rýchlika R 703 Turiec sa po jeho
zastavení v Trnave podozrivo zdržiaval 55-ročný Trnavčan,
ktorý otvoril až hliadke Železničnej polície. Tá zistila,
že v obmedzenom priestore toalety sú dve veľké cestovné
tašky a v nich 100 kartónov cigariet rôznych značiek s
ukrajinskými kolkami.
Trnavčan po predvedení na políciu uviedol, že cigarety kúpil
na trhovisku na Miletičovej ulici v Bratislave od neznámej
osoby za 28 tisíc korún pre vlastnú potrebu a svojich
najbližších. Železničná polícia vyrozumela príslušný
regionálny útvar Colného kriminálneho úradu z Nitry, ktorý
prípad prevzal. Škoda bola vyčíslená na 50 tisíc korún.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský. (krátené)
Vagóny kontrolujú aj policajti
3.4.2003 -
Desiatky vagónov plne naložených drevom stoja na troch
koľajach za trnavskou železničnou stanicou. Časť stanice,
kde stávajú nákladné vagóny, vyzerá, ako keby sa po
železnici vozilo iba drevo.
„Tu stávajú vagóny s drevom bežne. V Trnave prechádza cez
colníkov a potom ho vozia do zahraničia,“ povedal
železničiar stojaci pri koľajniciach. O žiadnych zadržaných
vagónoch nevedel. Netušil nič ani o kauze Štátne lesy.
Na vagónoch sú ako odosielateľ uvedené rôzne firmy,
najčastejšie sú to Štátne lesy. Miesto dodania prakticky
celé Rakúsko - od Marcheggu, cez Viedeň, Villach, až po
Salzburg.
„Vidíte, Slovensko vyváža drevo do takej krajiny ako
Rakúsko, kde ho majú ešte viac ako my. Vyvážame takéto
kmene, oni z nich urobia nábytok a potom ho zasa dovážajú za
veľké peniaze aj k nám,“ hnevá sa železničiar. Jeden z
vagónov má miesto určenia napísané Otiški Vrh, Slovinsko.
Ďalšia krajina s veľkou zásobou dreva. Veľké rozdiely sú
pri uvádzanej hmotnosti - na dvoch rovnakých vagónoch je aj
desaťtonový rozdiel, ale oba vyzerajú naložené podobne. Na
jednom je uvedené, že hmotnosť nákladu je 49 ton, vo
vedľajšom 38 ton. Asi aj preto colníci zadržiavali niektoré
vagóny a vyšetrovali to aj policajti.
Colníci na železnici v Trnave hovoriť nemôžu, iba tvrdia,
že vagóny zadržané nie sú, riadne ich vybavujú. Ak je
všetko z colného hľadiska v poriadku, nemajú právo vagóny s
nákladom zadržiavať. Cez ruky im prechádzajú stovky iných
druhov tovarov a na kvalitu dreva odborníkmi nie sú. Nedokážu
rozhodnúť, či naložené drevo má vyššiu kvalitu, ako je
deklarované v papieroch.
Na vagónoch bolo vidieť, že ich vybavujú, niektoré už mali
pečiatky. Za starou budovou však stojí pod žeriavom zopár
vagónov. Niektoré sú vyložené. Ide zrejme o zadržané
vagóny, ktoré preverujú okrem colníkov a policajtov aj
odborníci, ktorí posudzujú kvalitu.
Niekto chcel vyviezť drevo načierno
2.4.2003, JOZEF
GRYGA - Trnavskí a novozámockí colníci zadržali vagóny s
drevom, ktoré smerovalo za hranice Slovenska. Dôvodom je, že v
prepravných dokladoch boli zapísané údaje, ktoré
nezodpovedali obsahu vagónov. Podľa papierov sa vyvážalo
drevo v menšom objeme a nižšej kvalite než v skutočnosti.
„V priebehu minulého týždňa sa ku mne dostali informácie,
na základe ktorých som podal dve trestné oznámenia na
neznámeho páchateľa. V priestoroch železničných colných
skladov v Nových Zámkoch a Trnave sú
vagóny určené na vývoz dreva. Podľa mojich zistení bolo
preverených okolo 120 vagónov, z toho takmer polovica s
nedostatkami,“ vyhlásil včera minister pôdohospodárstva
Zsolt Simon. Podľa hovorkyne ministra Kataríny Czajlikovej boli
vagóny naložené koncom minulého týždňa.
Informácie o trestnom oznámení ministra z piatka predošlého
týždňa potvrdila Eva Mišíkova z Generálnej prokuratúry.
„V tejto fáze sa vykonáva kontrola vagónov, kde je
podozrenie, že kvalita a objem naloženého dreva nie sú v
súlade s dokladmi,“ povedala Mišíková. Na kontrole vagónov
spolupracujú kontrolné orgány s ministerstvom. Vagóny s
drevom prichádzajúce zo severu Slovenska podliehajú colnému
konaniu v Trnave. Do colného skladu v Nových
Zámkoch prichádzajú vagóny z juhu Slovenska. Mišíková
nevylučuje, že na colniciach sa objavia aj ďalšie vagóny s
drevom určeným na vývoz.
Zodpovednosť za pokus podviesť colníkov zatiaľ nie je jasná.
Bývalý generálny riaditeľ Blažej Možucha nie je v
manažérskej funkcii od januára. „Je tu iný manažment,
všetky zmluvy podpísali už noví ľudia. Od januára som nemal
možnosť zasahovať do tvorby zmlúv,“ povedal Možucha.
Po odchode Možuchu z postu riaditeľa bol dočasne poverený
riadením podniku dovtedajší ekonomicko-obchodný riaditeľ
lesov Ján Novák. Nováka koncom marca vystriedal nový
generálny riaditeľ Karol Vinš. „Za taký krátky čas
nemohlo obchod s drevom zrealizovať nové vedenie,“ povedala
hovorkyňa ministra Czajliková. Kontrola vagónov a
vyšetrovanie vinníkov je zatiaľ v začiatkoch a na výsledky
si bude musieť verejnosť počkať.
17. XI. 1989 - otvorenie novej prijímacej a administratívnej budovy (vo výstavbe od novembra 1979) - 1. stavba, do novembra 1990 výstavba podchodov, nástupíšť s rekonštrukciou koľají - 2. stavba, čakáreň pre matky s deťmi, kultúrne stredisko, reštaurácia, úschovňa batožín, 2 bufety, odovzdanie 2 ostrovných nástupíšť s možnosťou vypravovania vlakov do Bratislavy a Kútov - časť 2. stavby.
( Zdroj : 89/45/1989 )
august 1988 - termín ukončenia výstavby žst. je ohrozený.
( Zdroj : 89/30/1988 )
august 1988 - problémy pri výstavbe novej žst.
( Zdroj : 89/26/1987 )
1977 - začiatok prestavby uzla Trnava
( Zdroj : ? )
Staničná budova - pohľad od západu (© Addams 14. VIII. 2002/15:45:18 hod.) |
|
Pôvodná staničná budova - pohľad od severu (© Addams 14. VIII. 2002/15:47:38 hod.) |
|
Pôvodná staničná budova - pamätná tabuľa na
južnej vonkajšej stene (© Addams 14. VIII. 2002/15:49:18 hod.) |
|
Pôvodná staničná budova - pohľad od západu (© Addams 14. VIII. 2002/15:52:10 hod.) |
|
Prevádzková budova - pohľad od juhozápadu (© Addams 14. VIII. 2002/15:53:36 hod.) |
|
Staničná budova - pohľad od juhozápadu (© Addams 14. VIII. 2002/15:55:58 hod.) |
|
Veža s dopravnou kanceláriou, prevádzková budova
a časť staničnej budovy - pohľad od východu (© Addams 14. VIII. 2002/15:56:20 hod.) |
|
Stretnutie rušňov č. 363 105-8+240 033-1, 363
135-5 a 363 096-9 - pohľad od juhozápadu (© Addams 14. VIII. 2002/15:58:46 hod.) |
Strana vytvorená / Site created :
16-IV-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 14-IV-2007 |
( 136762.htm ) |