Železničná trať / Railway line
Šurany - Nové Zámky
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
Novozámocké jubileum
7. XII. 1900 sprevádzkovanie trate / line opening
I napriek svojej malej dĺžke - len 10,5 km - sa stala prvým
úsekom dlho plánovanej trate Nové
Zámky - Šurany - Nitra - Topoľčany - Bánovce nad Bebravou - Trenčín
.
V súčasnosti je táto trať využívaná najmä pre spojenie
horného Ponitria, Pohronia a údolia rieky Žitavy s
najdôležitejším železničným uzlom tejto oblasti, ktorým
sú a ešte dlho budú Nové Zámky
.
11. 11. 1995 Bratislava
(pôvodné znenie: Martin ROTTMANN , upravená verzia: Ž-Semafor 25/95)
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická
|
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
_0 | 8, 233 / 10, 489 | 152066 | xx | oo | Šurany [ 130-5 , 140-2 , 150-2 , 151-2 , 442 ] | Nagy Surány; Nagysurány |
xx | _, ___ | xxxxxx | xo | xx | súbeh tratí / connection of lines 130-5 / 140 , 150 , 151 | |
_4 | 6, 090 | 152165 | __ | __ | výhybňa Bánov z [ 150 , 151 ] | Bankesi z.; Bankeszi mh. |
__ | 3, 400 | ______ | __ | __ | Hradlo Hrádok | |
xx | _, ___ | xxxxxx | xo | xx | súbeh tratí / connection of lines 130-4 / 140 | |
10 | 0, 000 | 134361 | oo | xx | Nové Zámky [ 130-4 , 135 , 150 , 151 ] | Ersékújvár; Érsekujvár; Érsekujvar |
¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building
Odkazy/Links: