Železničná trať / Railway line
Hronská Dúbrava - Levice
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz

27. X. 1896 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj/Source: 33 )

Zoznam staníc / Station list

130-ročnej jubilantke zablahoželala i Terezka
Žel. trat Hr. Dúbrava - Levice oslávila svoje jubileum
(úplné znenie clánku: Ž-Semafor 11/2006)

Traja mŕtvi na koľajniciach (2. 11.2004)

Stavbári musia preložiť Hron aj železnicu
Národná obroda3.07.2004, iba - Preložka rieky Hron a železničnej trate v dĺžke takmer pol kilometra pri Voznickej skale bude patriť medzi najnáročnejšie časti ďalšieho úseku komunikácie do Banskej Bystrice. Na financovaní sa bude podieľať aj Európska investičná banka (EIB) a základný kameň položia v utorok 6. júla 2004. Stavebné práce sa začnú podľa kritérií EIB v auguste 2004.
Víťaz medzinárodného tendra napriek nárastu cien za uplynulé roky ponúkol realizáciu stavby za 2 miliardy 196 miliónov korún, pričom stavba musí byť hotová za 26 mesiacov. (krátené)

Ponad neúspešného samovraha prešiel bez zranenia nákladný vlak
TASRBratislava 5. 05.2004 - Neuveriteľné šťastie mal 45-ročný muž, ktorý sa v utorok predpoludním pokúsil na trati medzi Hliníkom nad Hronom a Žiarom nad Hronom o samovraždu. Ponad muža bez zranenia prešiel nákladný vlak.
Rušňovodič spozoroval dotyčného zo vzdialenosti asi 100 metrov ako kráča vedľa trate v smere jazdy vlaku. Samovrah náhle vstúpil na koľaj a ľahol si medzi koľajnice. Ani zatiahnutá rýchlo brzda nezabránila, aby vlak prešiel cez muža. Keď súprava zastala, našiel rušňovodič ležiaceho nezraneného muža asi 80 metrov od čela vlaku.
Motívom dobrovoľného odchodu zo života mali byť rodinné nezhody. U muža, ktorému zistili pri dychovej skúške 1,894 promile alkoholu, našli aj list na rozlúčku. Lekár nešťastníkovi odporučil psychiatrické vyšetrenie. Udalosť si vyžiadala 14-minútové zastavenie železničnej dopravy na druhej traťovej koľaji. Prípadom sa zaoberá zvolenská železničná polícia.
TASR informáciu poskytol hovorca ŽP Jozef Búranský.

Za ukradnutý kábel železniciam dostal zlodej tisíckorunačku
TASRBratislava 15. 12.2003 - Zvolenským príslušníkom Železničnej polície sa počas víkendu podarilo objasniť krádež diaľkového telekomunikačného kábla z úseku trate Šášovské Podhradie – Žiar nad Hronom za vyše 48 tisíc korún, ku ktorej došlo začiatkom decembra.
Podozrivým sa im zdal 15-ročný mladík z okresu Žiar nad Hronom, ktorý sa ku skutku priznal, rovnako aj k tomu, že za kábel dostal od podomového zberača šrotu tisíc korún. Riešenie prípadu odovzdala Železničná polícia vyšetrovateľovi Okresného úradu justičnej polície PZ v Žiari nad Hronom.
Informáciu poskytol TASR hovorca ŽP Jozef Búranský.

Na železničnom priecestí v Kozárovciach zrazil neopatrného muža vlak
TASR15.4.2003 10:55 - Prechádzanie železničného priecestia na poslednú chvíľu sa neoplatilo v pondelok popoludní na železničnom priecestí v Kozárovciach v Levickom okrese 63-ročnému miestnemu obyvateľovi, ktorého zrazil rýchlik R 802 Gemeran.
Muža zrejme neodradil ani fakt, že priecestie je chránené zvukovou aj svetelnou signalizáciou a taktiež závorami, a tak prišiel k zlomenine oboch nôh a hrudného koša s dobou liečenia asi dva mesiace. Rušňovodič uviedol, že muž prechádzal tesne pred rušňom a napriek tomu, že použil zvukový signál a rýchlobrzdu, pre krátku vzdialenosť nemohol už zrážke predísť. Podľa hovorcu Železničnej polície Jozefa Búranského si nehoda si vyžiadala aj takmer hodinové zastavenie dopravy. Rýchlik Gemeran preto meškal 57 minút a ďalšie tri osobné vlaky vyše pol hodiny.

V obvode ŽtaS Zvolen úspešne pokračuje obnova železničných staníc
Miroslav PAVLÍK

V sieti ŽSR je 384 výpravných budov a 450 zástavok. Až 50 percent z nich je starších ako 80 rokov, a preto si ich prevádzka vyžaduje postupnú obnovu a modernizáciu. Divízia dopravnej cesty má vo svojej správe 5037 budov. Tie predstavujú 8 814 028 m3 obstavaného priestoru. Podľa technického stavu v kategórii dobrý stav (vyžadujú len udržiavacie práce) je zaradených 52 % budov. Čiastočne závadných budov, ktoré vyžadujú opravy, obnovy alebo modernizácie je 31 %. Z celkového počtu budov je však až 17 % vykazovaných ako schátralé. Podľa veku je 33 % budov starších ako 81 rokov. Podľa prevádzkovej použiteľnosti vyhovujú tri štvrtiny z celkového počtu budov, ostatné sú stiesnené alebo nevyhovujúce.
V utorok 18. júla začala Správa Železničných tratí a stavieb (ŽTaS) Zvolen od Železničných stavieb, spol. s r. o., Bratislava technické preberanie modernizovanej a upravenej železničnej stanice v Novej Bani na traťovom úseku Zvolen - Nové Zámky. Stavebné práce s nákladmi na rekonštrukciu viac ako 9,7 mil. Sk tu začali 1. októbra 1996. V obvode Správy ŽTaS Zvolen je to v tomto roku, po železničnej stanici Žarnovica , ktorú po obnove odovzdali do prevádzky 1. februára 2000, už druhá rekonštruovaná stanica. Obe stanice - Žarnovicu i Novú Baňu - rekonštruovali a dobudovávali v rovnakom štýle a rozsahu. Rovnaké bude tiež technické vybavenie. Modernizácia stanice Nová Baňa si vyžiadala celkové náklady 8 260 000 Sk a ďalších 1400 000 korún bude stáť nová technológia. Tú začnú v stanici postupne inštalovať po ukončení technického preberania.
Ako uviedol vedúci prevádzky z návestného obvodu Zvolen Anton Andrášek, v oboch železničných staniciach už slúži časť nového technologického zariadenia zapojovač Micro. Je to obsluhovacie zariadenie pre výpravcu, ktoré mu umožňuje zapojiť sa na traťové linky, obsluhovať dispečerské zariadenia, obsluhovať rozhlasovú ústredňu pre cestujúcich i pre posun a napojiť sa aj na novú ústredňu. Samotná ústredňa obsahuje ­ okrem širokého spektra služieb - aj digitálny prevádzač, ktorý v budúcnosti umožní digitálny prenos dát po optických vláknach. V oboch železničných staniciach tiež inštalujú náhradné zdroje elektrickej energie, ktoré budú zabezpečovať núdzovú prevádzku staníc aj ich staničného zabezpečovacieho zariadenia. Finálnu dodávku technológie pre obe železničné stanice (telefónne ústredne, zapojovače, náhradné zdroje) a všetky elektromontážne a elektroinštalačné dokončovacie práce prevzala MTH, spol. s r.o.
Prístavba, ktorú v rámci rekonštrukcie dostali obe železničné stanice, obsahuje rozvody pre telekomunikačnú techniku, šatne, sociálne zariadenia, sklady aj ďalšie potrebné prevádzkové priestory.
V rámci rekonštrukcií a opráv železničných staničných budov, ktoré na traťovom úseku Zvolen ­ Nové Zámky slúžia už viac ako 100 rokov, začala Správa ŽTaS Zvolen aj s plynofikáciou železničnej stanice Hronský Beňadik. Termín ukončenia stanovili na koniec augusta tohto roka.

Ž-Semafor 15/2000

Miestne dráhy v prevádzke štátnych dráh:

Hronská Breznica - Levice ++)
Hb. L.
 
Hronská Breznica - Levice
Stavebná dĺžka: 65,483 km
Prevádzková dĺžka: 66,154 km
Otvorená: 27. X. 1896
Zriaďovací kapitál: K 7.346.000

++) Správa spoločnosti v Bratislave, Michalská č. 9

(Ročenka státních a soukromých drah v Československé republice pro rok 1931/2, str. 623)

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

Kilometrická
poloha podľa
hektometrovníkov
Kilometer position
due to Hectometer
stones

štatistické
číslo
Statistic No.

umiestnenie budovy
Building position

názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
00 65, 131
66, 1__
131839 oo __ Hronská Dúbrava [ 150-5 , 154 , 171 ] Hronská Breznica; Hronská Brežnica; Garamberzencze
__ 64, 9__
228, 1 ( 171 )
______ _o __ súbeh tratí / connection of lines 150-4 / 171  
03 63, 131 14153_ __ _o Jalná z Jálna z.; Jálna mh.
__ 61, 243
(60, 9 - 61, 6)
______ __ oo hradlo Suť  
07 59, 069 14143_ _o __ Šášovské Podhradie z Podhraď z.; Sasköváralja mh.
__ 58, 776 ______ _o __ vlečka v km 58, 8 / ŠL  
__ 57, 45_ ______ __ __ most/bridge  
11 55, 680 141234 oo __ Žiar nad Hronom Hronský Svätý Kríž; Garamszentkereszt.
13 53, 900 14133_ __ _o Žiar nad Hronom zastávka  
20 46, 963 140939 __ oo Hliník nad Hronom Hlinik-Skleno; Geletnek-Szelenóf.
23 43, 805 14103_ __ _o Bzenica z [ 614 ] Bzenica Vyhne z.; Szenásfalu Vihnye
__ 42, 6__ ______ __ __ most/bridge  
28 38, 955 140632 oo __ Žarnovica [ 465 ] Zsarnócza
29 37, 393 14073_ _o __ Dolné Hámre z Zarn. Dolné Hámry z.; Zsarnócza Ah. mh.
32 34, 560 14083_ _o __ Voznica z  
__ 33, 916 ______ __ oo výhybňa Voznica Garamrev
35 31, 293 14053_ __ _o Rudno nad Hronom Rudno pri Hrone; Garamrudnó mh.
39 27, 573 140335 oo __ Nová Baňa Ujbanya
44 22, 426 140434 oo __ výhybňa Tekovská Breznica z Breznica z.; Barsberzencze mh.
50 16, 880 140137 oo __ Hronský Beňadik Svätý Beňadik; Garamszentbened
52 14, 925 14023_ __ _o Psiare z  
54 12, 543 15766
(157560)
oo __ Kozárovce [ 141 ] Kozarovce; Garamkovácsi
__ 12, 3__ ______ _o __ súbeh tratí / connection of lines 150-4 / 141  
__ 11, 05__ ______ __ __ most/bridge  
56 _9, 962 15736_ _o __ Tlmače z  
57 _8, 703 157263 oo __ Veľké Kozmálovce Veľké Kosmalovce; Nagykoszmály
62 _4, 200 15746_ _o __ hlásnica Hronské Kľačany z  
66 _0, 000 157164 __ oo Levice [ 150-3 , 152 ] Léva

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report
  • Levice - najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie o meste Levice a jeho okolí


  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 06-III-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 25-XII-2006
    ( h150-4.htm )