Železničná trať /
Railway line
Hronská Dúbrava - Levice
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
27. X. 1896 sprevádzkovanie trate / line opening
( Zdroj/Source: 33 )
130-ročnej jubilantke zablahoželala i Terezka
Žel. trat Hr. Dúbrava - Levice
oslávila svoje jubileum
(úplné znenie clánku: Ž-Semafor 11/2006)
Traja mŕtvi na koľajniciach (2. 11.2004)
Stavbári musia preložiť Hron aj železnicu
3.07.2004,
iba - Preložka rieky Hron a železničnej trate v dĺžke takmer
pol kilometra pri Voznickej skale bude patriť medzi
najnáročnejšie časti ďalšieho úseku komunikácie do
Banskej Bystrice. Na financovaní sa bude podieľať aj Európska
investičná banka (EIB) a základný kameň položia v utorok 6.
júla 2004. Stavebné práce sa začnú podľa kritérií EIB v
auguste 2004.
Víťaz medzinárodného tendra napriek nárastu cien za
uplynulé roky ponúkol realizáciu stavby za 2 miliardy 196
miliónov korún, pričom stavba musí byť hotová za 26
mesiacov. (krátené)
Ponad neúspešného samovraha prešiel bez zranenia
nákladný vlak
Bratislava 5.
05.2004 - Neuveriteľné šťastie mal 45-ročný muž, ktorý sa
v utorok predpoludním pokúsil na trati medzi Hliníkom nad
Hronom a Žiarom nad Hronom o samovraždu. Ponad muža bez
zranenia prešiel nákladný vlak.
Rušňovodič spozoroval dotyčného zo vzdialenosti asi 100
metrov ako kráča vedľa trate v smere jazdy vlaku. Samovrah
náhle vstúpil na koľaj a ľahol si medzi koľajnice. Ani
zatiahnutá rýchlo brzda nezabránila, aby vlak prešiel cez
muža. Keď súprava zastala, našiel rušňovodič ležiaceho
nezraneného muža asi 80 metrov od čela vlaku.
Motívom dobrovoľného odchodu zo života mali byť rodinné
nezhody. U muža, ktorému zistili pri dychovej skúške 1,894
promile alkoholu, našli aj list na rozlúčku. Lekár
nešťastníkovi odporučil psychiatrické vyšetrenie. Udalosť
si vyžiadala 14-minútové zastavenie železničnej dopravy na
druhej traťovej koľaji. Prípadom sa zaoberá zvolenská
železničná polícia.
TASR informáciu poskytol hovorca ŽP Jozef Búranský.
Za ukradnutý kábel
železniciam dostal zlodej
tisíckorunačku
Bratislava 15.
12.2003 - Zvolenským príslušníkom Železničnej polície sa
počas víkendu podarilo objasniť krádež diaľkového
telekomunikačného kábla z úseku trate Šášovské Podhradie
– Žiar nad Hronom za vyše 48 tisíc korún, ku ktorej došlo
začiatkom decembra.
Podozrivým sa im zdal 15-ročný mladík z okresu Žiar nad
Hronom, ktorý sa ku skutku priznal, rovnako aj k tomu, že za
kábel dostal od podomového zberača šrotu tisíc korún.
Riešenie prípadu odovzdala Železničná polícia
vyšetrovateľovi Okresného úradu justičnej polície PZ v
Žiari nad Hronom.
Informáciu poskytol TASR hovorca ŽP Jozef Búranský.
Na železničnom priecestí v Kozárovciach zrazil
neopatrného muža vlak
15.4.2003 10:55
- Prechádzanie železničného priecestia na poslednú chvíľu
sa neoplatilo v pondelok popoludní na železničnom priecestí v
Kozárovciach v Levickom okrese 63-ročnému
miestnemu obyvateľovi, ktorého zrazil rýchlik R 802 Gemeran.
Muža zrejme neodradil ani fakt, že priecestie je chránené
zvukovou aj svetelnou signalizáciou a taktiež závorami, a tak
prišiel k zlomenine oboch nôh a hrudného koša s dobou
liečenia asi dva mesiace. Rušňovodič uviedol, že muž
prechádzal tesne pred rušňom a napriek tomu, že použil
zvukový signál a rýchlobrzdu, pre krátku vzdialenosť nemohol
už zrážke predísť. Podľa hovorcu Železničnej polície
Jozefa Búranského si nehoda si vyžiadala aj takmer hodinové
zastavenie dopravy. Rýchlik Gemeran preto meškal 57 minút a
ďalšie tri osobné vlaky vyše pol hodiny.
V obvode
ŽtaS Zvolen úspešne pokračuje obnova železničných staníc
Miroslav PAVLÍK
V sieti ŽSR
je 384 výpravných budov a 450 zástavok. Až 50 percent z nich
je starších ako 80 rokov, a preto si ich prevádzka vyžaduje
postupnú obnovu a modernizáciu. Divízia dopravnej cesty má vo
svojej správe 5037 budov. Tie predstavujú 8 814 028 m3
obstavaného priestoru. Podľa technického stavu v kategórii
dobrý stav (vyžadujú len udržiavacie práce) je zaradených
52 % budov. Čiastočne závadných budov, ktoré vyžadujú
opravy, obnovy alebo modernizácie je 31 %. Z celkového počtu
budov je však až 17 % vykazovaných ako schátralé. Podľa
veku je 33 % budov starších ako 81 rokov. Podľa prevádzkovej
použiteľnosti vyhovujú tri štvrtiny z celkového počtu
budov, ostatné sú stiesnené alebo nevyhovujúce.
V utorok 18. júla začala Správa Železničných tratí
a stavieb (ŽTaS) Zvolen od Železničných stavieb, spol. s r.
o., Bratislava technické preberanie modernizovanej a upravenej
železničnej stanice v Novej
Bani na traťovom úseku Zvolen - Nové Zámky.
Stavebné práce s nákladmi na rekonštrukciu viac ako 9,7 mil.
Sk tu začali 1. októbra 1996. V obvode Správy ŽTaS Zvolen je
to v tomto roku, po železničnej stanici Žarnovica
, ktorú po obnove odovzdali do prevádzky 1. februára
2000, už druhá rekonštruovaná stanica. Obe stanice -
Žarnovicu i Novú Baňu - rekonštruovali a dobudovávali v
rovnakom štýle a rozsahu. Rovnaké bude tiež technické
vybavenie. Modernizácia stanice Nová Baňa si vyžiadala
celkové náklady 8 260 000 Sk a ďalších 1400 000 korún bude
stáť nová technológia. Tú začnú v stanici postupne
inštalovať po ukončení technického preberania.
Ako uviedol vedúci prevádzky z návestného obvodu
Zvolen Anton Andrášek, v oboch železničných staniciach už
slúži časť nového technologického zariadenia zapojovač
Micro. Je to obsluhovacie zariadenie pre výpravcu, ktoré mu
umožňuje zapojiť sa na traťové linky, obsluhovať
dispečerské zariadenia, obsluhovať rozhlasovú ústredňu pre
cestujúcich i pre posun a napojiť sa aj na novú ústredňu.
Samotná ústredňa obsahuje okrem širokého spektra služieb
- aj digitálny prevádzač, ktorý v budúcnosti umožní
digitálny prenos dát po optických vláknach. V oboch
železničných staniciach tiež inštalujú náhradné zdroje
elektrickej energie, ktoré budú zabezpečovať núdzovú
prevádzku staníc aj ich staničného zabezpečovacieho
zariadenia. Finálnu dodávku technológie pre obe železničné
stanice (telefónne ústredne, zapojovače, náhradné zdroje) a
všetky elektromontážne a elektroinštalačné dokončovacie
práce prevzala MTH, spol. s r.o.
Prístavba, ktorú v rámci rekonštrukcie dostali obe
železničné stanice, obsahuje rozvody pre telekomunikačnú
techniku, šatne, sociálne zariadenia, sklady aj ďalšie
potrebné prevádzkové priestory.
V rámci rekonštrukcií a opráv železničných
staničných budov, ktoré na traťovom úseku Zvolen Nové
Zámky slúžia už viac ako 100 rokov, začala Správa ŽTaS
Zvolen aj s plynofikáciou železničnej stanice Hronský
Beňadik. Termín ukončenia stanovili na koniec augusta
tohto roka.
Ž-Semafor 15/2000
Miestne dráhy v prevádzke štátnych dráh:
++) Správa spoločnosti v Bratislave, Michalská č. 9
(Ročenka státních a soukromých drah v Československé republice pro rok 1931/2, str. 623)
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická
|
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie
budovy |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
00 | 65, 131 66, 1__ |
131839 | oo | __ | Hronská Dúbrava [ 150-5 , 154 , 171 ] | Hronská Breznica; Hronská Brežnica; Garamberzencze |
__ | 64,
9__ 228, 1 ( 171 ) |
______ | _o | __ | súbeh tratí / connection of lines 150-4 / 171 | |
03 | 63, 131 | 14153_ | __ | _o | Jalná z | Jálna z.; Jálna mh. |
__ | 61, 243 (60, 9 - 61, 6) |
______ | __ | oo | hradlo Suť | |
07 | 59, 069 | 14143_ | _o | __ | Šášovské Podhradie z | Podhraď z.; Sasköváralja mh. |
__ | 58, 776 | ______ | _o | __ | vlečka v km 58, 8 / ŠL | |
__ | 57, 45_ | ______ | __ __ | most/bridge | ||
11 | 55, 680 | 141234 | oo | __ | Žiar nad Hronom | Hronský Svätý Kríž; Garamszentkereszt. |
13 | 53, 900 | 14133_ | __ | _o | Žiar nad Hronom zastávka | |
20 | 46, 963 | 140939 | __ | oo | Hliník nad Hronom | Hlinik-Skleno; Geletnek-Szelenóf. |
23 | 43, 805 | 14103_ | __ | _o | Bzenica z [ 614 ] | Bzenica Vyhne z.; Szenásfalu Vihnye |
__ | 42, 6__ | ______ | __ __ | most/bridge | ||
28 | 38, 955 | 140632 | oo | __ | Žarnovica [ 465 ] | Zsarnócza |
29 | 37, 393 | 14073_ | _o | __ | Dolné Hámre z | Zarn. Dolné Hámry z.; Zsarnócza Ah. mh. |
32 | 34, 560 | 14083_ | _o | __ | Voznica z | |
__ | 33, 916 | ______ | __ | oo | výhybňa Voznica | Garamrev |
35 | 31, 293 | 14053_ | __ | _o | Rudno nad Hronom | Rudno pri Hrone; Garamrudnó mh. |
39 | 27, 573 | 140335 | oo | __ | Nová Baňa | Ujbanya |
44 | 22, 426 | 140434 | oo | __ | výhybňa Tekovská Breznica z | Breznica z.; Barsberzencze mh. |
50 | 16, 880 | 140137 | oo | __ | Hronský Beňadik | Svätý Beňadik; Garamszentbened |
52 | 14, 925 | 14023_ | __ | _o | Psiare z | |
54 | 12, 543 | 15766 (157560) |
oo | __ | Kozárovce [ 141 ] | Kozarovce; Garamkovácsi |
__ | 12, 3__ | ______ | _o | __ | súbeh tratí / connection of lines 150-4 / 141 | |
__ | 11, 05__ | ______ | __ __ | most/bridge | ||
56 | _9, 962 | 15736_ | _o | __ | Tlmače z | |
57 | _8, 703 | 157263 | oo | __ | Veľké Kozmálovce | Veľké Kosmalovce; Nagykoszmály |
62 | _4, 200 | 15746_ | _o | __ | hlásnica Hronské Kľačany z | |
66 | _0, 000 | 157164 | __ | oo | Levice [ 150-3 , 152 ] | Léva |
Odkazy/Links:
Levice - najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie o meste Levice a jeho okolí