Železničná trať /
Railway line
Levice - Úľany nad
Žitavou
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
Tekovské Jubileum
26. IX. 1914 - sprevádzkovanie trate Levice - Úľany nad Žitavou. Koncesiu na výstavbu tejto
trate udelilo Uhorské ministerstvo obchodu dňa 7. decembra 1913
pod číslom 94.714 i dodatok ku koncesii číslo 61.602/3a z 26.
augusta 1914.
Sprevádzkovaním tejto trate sa značne skrátilo
cestovanie medzi Pohroním a Bratislavou, ktoré bolo dovtedy
možné len cez Levice a Čatu do Štúrova a
iba odtiaľ do Bratislavy.
26. IX. 1914 - opening of line Levice - Ulany nad Zitavou.
31. VIII. 1994 Bratislava
Miestne dráhy v prevádzke štátnych dráh:
( Ročenka státních a soukromých drah v Československé republice pro rok 1931/2, str. 623 )
Železnice majú nevýhodné zmluvy s firmou, čo má štátne ...
16.08.2004, dam;
nim - Denník SME zistil, že firma Ikores Slovakia získala v
čase prvého vládnutia Dzurindovho kabinetu viac štátnych
alebo mestských zákaziek.
V obci Podhájska, ktorá sa preslávila termálnymi kúpeľmi,
dali v roku 2001 ŽSR zrekonštruovať železničnú
stanicu v hodnote 28,5 mil. Sk.
Firma figurovala aj v kauze miliardovej výstavby mosta
Košická. Stavbu sprevádzali obvinenia z nekorektnosti výberu
spoločnosti pre prípravné práce. Z 32 spoločností, ktoré
prejavili záujem, zákazku nakoniec dostali Technické služby,
K.P.A., Clevis, Record, Kodos a Trubostav a Ikores Slovakia.
Ikores Slovakia dostala aj zákazku na výstavbu obytných domov
na Heyrovského ulici v Bratislave. Tú schvaľovali poslanci
miestneho zastupiteľstva v Lamači.
V domoch, kde v služobných bytoch bývajú premiér Mikuláš
Dzurinda a minister dopravy Pavol Prokopovič, získala zákazku
na výmenu okien takisto firma Ikores Slovakia. Schválila to
štátna akciovka Správa služieb diplomatického zboru so 100%
podielom MZV SR.
O rozhovor sme chceli požiadať riaditeľa Ikoresu Stanislava
Petrovického či majiteľa firmy Jozefa Kopeckého, zamestnanci
firmy nám však oznámili, že sú na dovolenke a čísla ich
mobilných telefónov nemajú. "Nikdy im
netelefonujeme," povedali.
Na konštatovanie, že ide o čudný kontakt zamestnancov s
majiteľmi či manažmentom takej významnej spoločnosti,
zamestnanci sekretariátu Ikoresu reagovali: "Je to úplne
normálne."
Nepozorní vodici mali štastie v neštastí
BRATISLAVA/PALÁRIKOVO
10. 3.2004 - Podla informácií hovorcu Železnicnej polície
Jozefa Búranského sa odohrala nehoda so štastným koncom v
utorok popoludní na železnicnom priecestí v obvode železnicnej stanice Lok , kde
29-rocný vodic volkswagenu nerešpektoval svetelnú
signalizáciu. Mladý muž s autom vošiel na kolaj, zadnú cast
vozidla zachytil rušen brzdiaceho rýchlika R 803 Gemeran. Auto
po náraze vyhodilo na pole. Nehoda si naštastie nevyžiadala
obete, vodica však previezli do levickej nemocnice na
pozorovanie. (krátené)
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická
|
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie
budovy |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
0 | 0, 000 | 157164 | oo | Levice [ 150-4 , 152 ] | Léva | |
0, 7 | o | súbeh tratí / connection of lines 150 / 152 | ||||
4 | Malá Seč (zrušená zastávka/canceled stop) | Felsöszecse | ||||
7 | 6, 790 | 156968 | oo | Kalná nad Hronom [ 314 ] | Veľká Kálnica; Nagykálna | |
7, 6 | o | súbeh tratí / connection of lines 150 / 314 | ||||
11 | 11, 094 | 156760 | o | Lok | Garamlök | |
15 | 14, 897 | 15686_ | o | Horný Pial z | Felsöpél | |
15, 500 (15, 4 - 16, 3) |
oo | výhybňa Pial | ||||
18 | 17, 500 | 15666_ | o | Jesenské údolie z | ||
21 | 20, 788 | 156463 | oo | Beša | Beša - Baračka; Barsbese - Baracska | |
24 | 23, 692 | 15656_ | o | Pozba z | ||
28 | 27, 732 | 156265 | oo | Podhájska | Senča; Szencze | |
31 | 30, 877 | 15636_ | o | Radava z | Rendva z.; Rendve mh. | |
34 | 34, 070 | 156166 | oo | Hul [ 311 ] | Dolný Ohaj - Húl; Óhaj - Hull | |
o | súbeh tratí / connection of lines 150 / 311 | |||||
36, 24 | o | súbeh tratí / connection of lines 150 / 151 | ||||
37 | 36, 697 | 156067 | oo | Úľany nad Žitavou [ 150-2 , 151 ] | Žitva - Fedýmeš, Zsitva-Födémes; Zsitvafödémes |
v úseku Podhájska - Šurany sú (hekto-)metrovníky len na stĺpoch trakčného vedenia / at section Podhájska - Šurany are (hecto-)meter tables (not stones) at traction power pillars only
Odkazy/Links: