Súpravy vlakov IC 500 - 503
Súpravy vlakov IC 500 - 503 sú
zväčša zložené z rušňov radu 350
( príp. 362 alebo 363
) a modernizovaných (v r. 1996) a veľmi poruchových vozňov
radov Aheer , Bheer , WRReer (veľkopriestorové vozne) a BDseer (vozne s oddielmi tzv.
"kupé"), zostrojených v r. 1996, ktorích podvozky napriek lži,
zverejnenej na servri modernizujúcej ŽOS Vrútky , nevyhovujú medzinárodnej norme UIC
, vďaka čomu nemôžu prekročiť
hranice Slovenskej republiky. Vďaka tzv.
"vietnamskému" usporiadaniu tých sedadiel vozňov Bheer , ktoré
sú rovnako smerované, sú nevhodné na sedenie pre osoby
vyššie ako 170 cm (preto ten názov), preto je pre tieto osoby
vhodnejšie zakupovať miestenky v týchto vozňoch na miesta so
stolíkmi, príp. do vozňov radu BDseer (zvyčajne označených ako miest. vozne č. 3), ktoré majú prijateľnejšie
usporiadanie sedadiel ( "vietnamské"
usporiadanie sedadiel, avšak pri stolíkoch, je chybou aj
vozňov 2. triedy vlakov TGV ). Voči vozňom radov Aheer , Bheer , WRReer a BDseer modernizovaným v r. 1996 sú
trocha lepšie vozne vozne modernizované v r. 2000, ktoré sú v
súčasnosti nasadzované na R 274/5 Slovenská strela
(Bratislava hl. st. - Praha-Smíchov - Bratislava hl. st.).
Problémovým miestom vozňov
radov Aheer , Bheer , WRReer a BDseer modernizovaných v r.
1996 je aj často zlyhávajúca malá klimatizácia, ktorá
občas spôsobuje, že sa vozne stávajú pojazdnou
"saunou" a to i napriek prípadnému otvoreniu veľmi
malých okienok vozňov.
Napriek všemožnej snahe ich pracovníkov o udržovanie
vyššieuvedených vozňov v prijateľnom stave, a viac ako
katastrofickej finančnej situácii fyrmy, si ŽSR nemôžu dovoliť nákup nových vozňov,
a tak sú nútené prevádzkovať to, čo majú.
Počas dlhodobej rekonštrukcie trate Bratislava-Rača -
Trnava je v niektorích fázach nevyhnutné úplné prerušenie
dopravy, čo spôsobuje odklony diaľkových vlakov, vrátane IC
500-3, v úseku Bratislava-Vinohrady - Pezinok - Trnava -
Leopoldov na trať Bratislava-Vinohrady - Senec - Galanta -
Sereď - Leopoldov, čo spôsobuje menšie meškanie (IC-vlaky
cca 10 min., ostatné cca 25 min.). Takmer všetky osobné vlaky
premávajú v celej trase predpísanej cestovným poriadkom,
avšak s výnimkou práve rekonštruovaného úseku trate, na
ktorom sú vlaky nahradzované autobusmi, čo spôsobuje
meškanie cca 25 min. Keďže na postupnosť a dĺžku
vykonávania jednotlivých fáz týchto prác vplýva viacero
faktorov (vrátane poveternostných vplyvov), nie je možné na
dlhšie obdobie presné dátumové určenie jednotlivých období
ich vykonávania.
IC 502 Kriváň v čele s rušňom 363.095 prechádza cez
zastávku Bratislava-Vinohrady - jar 1995
(C) Addams