¨ETR 310 |
ETR 401 |
ETR 470 |
ETR 480 AP |
ETR 490 |
ETR 370
Pendolino
(ED250, PKP InterCity)
Typ | 7-vozňová EMU bez naklápania skrine |
Vozňový park | 20 vlakových súprav |
Objednávka | 30.05.2011 |
Začiatok prevádzky | 14.12.2014 |
Schválene pre | Poľsko, Nemecko, Rakúsko, Česká rep. |
Maximálna prevádzková rýchlosť | 250 km/h |
Dĺžka súpravy | 187, 4 m |
Záťaž na os | 17 t |
Rozchod | 1 435 mm |
Trolejové napätie | 25 kV 50 Hz, 15 kV 16,7 Hz, = 3 kV |
Trakčný výkon | 5 500 kW |
Celkový počet sedadiel | 402 |
Montáž | Taliansko |
Bezpečnosť | 2 kamery / vozeň |
30.05.2011 poľská štátna železničná spoločnosť PKP
podpísala zmluvu s fy Alstom na 20 vlakových súprav Pendolino
ETR 610 s termínom dodania v r. 2014. Prvá súprava bola
dodaná 12.08.2013. Súpravy nazývané Pendolino ED250, budú
jazdiť na tratiach Gdynia - Warszawa a po CMK (Centralna
Magistrala Kolejowa/Linia kolejowa nr 4) Kraków/Katowice -
Warszawa.
Rýchlostné skúšky súpravy Pendolino ED250 na CMK začali v
novembri 2013. V prvý deň skúšok, 16. novembra súprava
dosiahla rýchlosť 242 km/h (150 mph).17. novembra 2013
vytvorila nový poľský rýchlostný rekord, keď súprava ED250
dosiahla rýchlosť 291 km/h (181 mph), prekonaním
dovtedajšieho rekordu 250,1 km/h (155 mph)
vytvoreného11.05.1994 súpravou ETR 460. V posledný deň
skúšok na CMK, 24. novembra 2013 Pendolino dosiahlo 293 km/h
(182 mph).
Zmluva medzi PKP Intercity a Alstom obsahuje ustanovenie o
dodaní prvých 8 súprav Pendolino ED250 do 6. mája 2014,
ukončení testovania ('homologizácie') pre prevádzku
rýchlosťou 250 km/h (155 mph) použitím zabezpečovacieho
systému "European Train Control System (ETCS) - Level
2". Skúšky v stanovenom termíne ukončené neboli, a PKP
oznámili Alstomu, že 6. mája 2014 v zmysle zmluvy budú
žiadať penalizáciu.[8] Alstom odpovedal, že homologizácia v
Poľsku na 250 km/h použitím ETCS Level 2 nie je možná,
pretože ETCS Level 2 sa nikde v Poľsku nie je v prevádzke, a
CMK, kde prvá súprava ED250 Pendolino dosiahla počas skúšok
rýchlosť 293 km/h je vybavená ETCS Level 1, nie však Level 2.
26. júna 2014 bol dosiahnutý kompromis medzi PKP a Alstomom o
dodaní súprav Pendolino v 2-fázovej homologizácii - v 1.
fáze homologizované pre prevádzku použitím ETCS Level 1 a
prípadnou homologizáciou aj pre ETCS Level 2. Plánované
nasadenie súprav do prevádzky je predpokladané 14.12.2014.
Odkazy/Links: |
Zdroje/Sources:
|
¨ETR 310 |
ETR 401 |
ETR 470 |
ETR 480 AP |
ETR 490 |
Strana
vytvorená : 30-XI-2014 Posledná aktualizácia : 23-11-2014 |
( etr370.htm ) |