Výrobca : | Fiat Ferroviaria | |
Železničná spoločnosť: | ||
Objednávka: | marec 1996 | |
V prevádzke od: | 1.VII.1999 | |
Používaná trať: | Lisboa - Porto; od 6. VI. 2004: Faro - Lisboa - Braga | |
Trakcia: | elektrická | |
Počet trakčných motorov na jednotku | 4 | |
Ťažná sila na obvode hnacích kolies | 210 kN | |
Napäťový systém: | 25 000 V 50 Hz striedavý prúd | |
Najvyššia rýchlosť: | 220 km/h | |
Prevádzková rýchlosť: | 160 km/h * | |
Výkon: | 4000 kW | |
Počet súprav : | 10 | |
Zloženie súpravy: | hnací vozeň + 4 vložené vozne + hnací vozeň | |
Miest na sedenie: | 301 ( trieda Conforto : 96; trieda Turística : 205) | |
Dĺžka: | 158,9 m | |
Hmotnosť: | 316 t (ALSTOM uvádza 299 t) | |
Maximálna záťaž na nápravu: | 14,5 t | |
Naklápacia technika: | aktívna, hydraulická, nový spôsob stavby | |
Maximálny uhol naklopenia: | 8 stupňov | |
Šírka skrine | 2,92 m | |
Maximálne prípustné kritické prevýšenie: |
255 mm | |
Rozchod koľají: | 1668 mm | |
H0-model: | ? | |
Cestovný poriadok |
( Zdroj )
* viezol som sa na trati Porto - Lisboa v r. 2004, kde sa na rekonštruovaných úsekoch jazdí rýchlosťou 200 km/h.
Meeting the highest quality standards, Alfa Pendular is a response to the requirements of modern life rhythm.
Between Lisbon and Porto, enjoy your trip with ease and comfort, taking advantage of the value of our service and making your time more productive.
Welcome
aboard the Alfa Pendular!
Have a good trip!
Obrázky
Foto a Scan: Alberico Duarte Alfa-Pendular v Contumile |
Foto a Scan: Alberico Duarte Alfa-Pendular v Contumile |
|||
( Zdroj ) |
||||
© CP Alfa-Pendular v žst. Lisboa-Oriente |
© CP Alfa-Pendular |
Železničná rýchlotrať medzi Lisabonom a Algarve
LISABON
30. 05.2004 - Portugalský premiér v nedeľu slávnostne otvoril
novú vysokorýchlostnú železničnú trať, ktorá takmer o
polovicu skráti spojenie medzi Lisabonom a juhoportugalským
regiónom Algarve patriaceho k najväčším turistickým
destináciám v Európe. "Až doteraz bola provincia Algarve
a južné pobrežie krajiny historicky zabudnuté alebo
diskriminované v zmysle železničného spojenia," uviedol
predseda portugalskej vlády José Manuel Durao Barroso.
Vláda vynaložila viac ako 500 miliónov eur (600 mil. USD) na
modernizáciu asi 300 kilometrov trasy medzi Lisabonom a Faro,
metropolou provincie Algarve. Nová trať umožňuje vyššiu
rýchlosť vlakov, pričom cesta do Faro z Lisabonu teraz trvá
dve hodiny 50 minút oproti predchádzajúcim 5 hodinám.
Odkazy/Links:
Strana vytvorená / Site created :
06-II-2000 Posledná aktualizácia / Last Update : 03-IV-2009 |
( etr480a.htm ) |