ETR 390 Pendolino WCML

¨ETR 310
ICS

ETR 401

ETR 450

ETR 460/480

ETR 470
Cisalpino

ETR 480 AP
Penduloso

ETR 490
Alaris

ETR 500

ETR 650

ETR 680

ETR 390 Pendolino
(Virgin Trains)

ETR 390 Pendolino WCML © ALSTOM ETR 390 Pendolino WCML © ALSTOM (9 -> 252 kB)

Typ 9-vozňová EMU s naklápacou skriňou
Vozňový park 44 vlakových súprav po 8 vozňov
9 vlakových súprav po 9 vozňov
Objednávka február 1998
Začiatok prevádzky 2002
Napájanie a výkon 25 kV 50 Hz, po 2 trakčné motory pod podlahou každého trakčného vozňa s 2 regulačnými agregátmi ONIX 800 , odporovou a rekuperačnou brzdou
2 vozne so zberačmi
Maximálna prevádzková rýchlosť 225 km/h
Dĺžka riadiaceho vozňa 23 050 mm
Dĺžka vloženého vozňa 23 900 mm
Záťaž na os 14 t
Rozchod 1 435 mm
Trakčné jednotky 2
Počet trakčných motorov na jednotku 6
Trolejové napätie 25 kV 50 Hz
Trvalý výkon 5,0 MW
Ťažná sila na obvode hnacích kolies 180 kN
Celková hmotnosť 410 t
Šírka skrine 2, 73 m
Celková dĺžka 193, 5 m
Celkový počet sedadiel 403 + 2 H
Montáž Taliansko, V. Británia

Britská WCML (West Coast Main Line/hlavná trať západného pobrežia) je označovaná ako najfrekventovanejšia v krajine. Premávajú po nej ťažké vlaky diaľkovej i miestnej osobnej dopravy, ako aj značné množstvo nákladných vlakov. Spája Londýn s Glasgowom a Edinburghom v Škótsku s odbočkami do Manchestru, Liverpoolu a Birminghamu. WCML bola elektrifikovaná v r. 1960 - 1974.
Dlhý úsek za Lancasterom je "posiaty" oblúkmi, preto sa použitím 53 súprav ETR 390 dosiahlo značne skrátenie cestovných časov, napr. trasu London Euston - Machester Picadilly zvládne o 40 min. rýchlejšie ako bežné vlaky za 2 h 40 min.
Súpravy sú udržiavané v depe Longsight v Manchestri.

ONIX pre West Coast Main Line

Základná charakteristika
- počet vozňov : 432
- napájacie napätie : 25 kV 50 Hz
- celkový počet meničov prúdu : 318
- chladenie meničov prúdu: nútený obeh vzduchu
- pomer motor / menič prúdu : 2/1
- menovitý výkon motora : 425 KW

Rýchla akcelerácia
Použitím hnacieho systému ONIX, je vlak schopný rýchlej akcelerácie na vysoké rýchlosti, čím umožňuje v spojení s naklápacou technológiou značné skrátenie cestovných časov.

Mapa ETCS vo Veľkej Británii

Odkazy/Links:
  • Naklápacia technológia ALSTOM
  • EriksRailNews - správy o vysokorýchlostnej želelezničnej doprave (len anglicky)
  • Eurailpress - železničné správy z Európy (len nemecky)
  • International Railway Journal (len anglicky)
  • Railway Gazette International (len anglicky)
  • UIC: vysokorýchlostná železničná doprava
  • Železničná technológia (len anglicky)
  • Zdroje/Sources:

    ¨ETR 310
    ICS

    ETR 401

    ETR 450

    ETR 460/480

    ETR 470
    Cisalpino

    ETR 480 AP
    Penduloso

    ETR 490
    Alaris

    ETR 500

    ETR 650

    ETR 680

    Späť na Index ETR  
    Strana vytvorená : 20-XI-2006
    Posledná aktualizácia : 20-XI-2006
    ( etr390.htm )