Dvojkoľajné trate na Slovensku
Mapa dvojkoľajných tratí na území Slovenska
|
obdobie |
|
Bratislava hl. st. - Vajnory | 1872 | |
Bratislava hl. st. - Devínska Nová Ves | 1881 | cez tunel až od 13.10.1902 |
Vydraň - zemská hranica (Lupków) | 1882 | v úseku výhybňa Vydraň - výhybňa Pobieda druhá koľaj do konca roka 1995 |
Medzilaborce - Vydraň | 1.12.1887 | druhá koľaj znesená 1920 |
Michaľany - Medzilaborce | 29.11.1888 | druhá koľaj znesená:
v úseku Michaľany - Bánovce n/Ondavou v roku 1932 v úseku Bánovce n/Ondavou - Medzilaborce v roku 1920 |
Bratislava hl. st. - Bratislava Rača | 2.2.1893 | |
Čadca - zemská hranica (Jablunkov) | 1898 - 4.12.1898 | |
Bošany - Chynorany | 18.8.1901 | stavané dvoma spoločnosťami, po poškodení v noci z 1. na 2.4.1945 už viac neobnovená |
Vajnory - Štúrovo - dnešná hranica (Szob) | pred 1904 | |
Leopoldov - Nové Mesto nad Váhom | 1905 | |
Nové Mesto nad Váhom - Melčice | 1906 | |
Melčice - Trenčín | sept. 1907 | |
Trenčín - Ilava | 1908 | |
Ilava - Púchov | 1909 | |
Leopoldov - Sereď | 1909 | |
Galanta - Sereď | 1910 | |
Púchov - Žilina | 1911 | |
Žilina - Čadca | 1915 | |
Malacky - Zohor | dec. 1919 - 3.8.1920 | |
Malacky - Velké Deváry | 11.9.1920 | |
ďalšie úseky Devínska Nová Ves - Břeclav | priebežne | odovzdávané hneď po dokončení |
Břeclav - Brodské | 31.5.1921 | ukončené zdvojkoľajnenie trati DNV - Břeclav |
Diviaky - Horná Štubňa | 31.12.1936 | |
Púchov - Horní Lídeč | júl 1935 - 2.5.1937 | ako nová dvojkoľajná trať |
Zvolen - Hronská Dúbrava | 5.9.1935 - 20.5.1937 | opravená po vojne od 16.5.1947 |
Vrútky - Diviaky | sep. 1935 - 1938 | |
Žilina - Strečno | 1935 - 1938 | |
Batizovce - Lučivná | 1935 - 1938 | |
Leopoldov - Brestovany | 14.5.1940 | |
Svätý Jur - Pezinok | 4.7.1940 | |
Cífer - Trnava | 19.8.1940 | |
Strečno - Vrútky | 27.11.1940 | |
Trnava - výhybňa Majláth | 30.4.1941 | |
výhybňa Majláth - Brestovany | 4.5.1941 | |
Bratislava Rača - Svätý Jur | 25.6.1941 | |
Cífer - Šenkvice | 25.6.1941 | |
Šenkvice - Pezinok | 16.9.1941 | |
Štrba - Važec | 3.9.1941 | |
Poprad Tatry - Batizovce - výh. Malá Štrba | 1942 | |
Važec - výhybňa Štrba | 1942 | |
výhybňa Malá Štrba - Štrba | 11.12.1942 | |
Vrútky - Šútovo | 1946 | Prvý zdvojkoľajnený úsek Trate družby |
Kráľova Lehota - Važec | 1946 - 1947 | |
Hrabušice - Gánovce | 1947 | |
km 220,6-220,0 trate Košice - Čadca a mosta cez Váh | vypísaná RŠD Košice so začatím prác 15.3.1947, doba splnenia 45 týždňov | ZVST, 27, 12.2.1947, č.2 |
km 201,1-209,2 trate Košice - Čadca | vypísaná RŠD Košice 29.9.1947 | ZVST, 27, 10.10.1947, č.18 |
Markušovce - Spišská Nová Ves - Žilina | 1950 | úsek Poprad - Važec a Žilina - Vrútky - Šútovo už bol zdvojkoľajnený |
Markušovce - Kolínovce | máj 1951 | |
Michaľany - Čierna nad Tisovu | 1949 - 4.11.1951 | |
Kuzmice - Michaľany | 1953 | Trať družby |
Ruskov - Kalša | 7.11.1954 | |
Krásna nad Hornádom - Ruskov | začiatok febrára 1955 | |
Trebejov - Košice | polovica februára 1955 | |
Krompachy - Richnava | 21.6.1955 | |
Kolínovce - Krompachy | 24.6.1955 | |
Richnava - Margecany | 26.8.1955 | |
Margecany - Kysak - Trebejov | 27.10.1955 | |
Bratislava-Nové Mesto - Bratislava ÚNS | 1973 | |
Lovinobaňa - výhybňa Píla | 16.12.1977 | v úseku Zvolen - Košice je zdvojkoľajnených 91 km |
výhybňa Bzová - Kriváň | 1972 - 27.3.1981 | |
výhybňa Lúka - Jesenské | pred 1997 | |
výhybňa Vinohrady - výhybňa Lúčna | pred 1997 | |
výhybňa Čoltovo - Gemerská Hôrka | pred 1997 | |
Slavec jaskyňa - výhybňa Brzotín | pred 1997 | |
Rožňava - Lipovník | pred 1997 | |
výhybňa Tunel - výhybňa Dvorníky - Zádiel nz | pred 1997 | |
Turňa nad Bodvou - výhybňa Drienovec nz | pred 1997 | |
Čečejovce - výhybňa Chým | pred 1997 | |
Haniska pri Košiciach - Košice vchodová stanica | 1963 - 1990 | |
Žarnovica - Žiar nad Hronom | 1989 | |
Zvolen východ - výhybňa Slatinka | 1995 | |
Bratislava ÚNS - Bratislava-Petržalka | 31.7.1996 | |
Kriváň - Strožok | 1990 - dokedy? | práce prebiehajú, dokončia sa? |
Poprad - Starý Smokovec | 2003-2004 | Preložka Poprad - Veľký Slavkov je riešená dvojkoľajne (celá spodná stavba, chýba len druhý zvršok a stĺpy) |
Kúty - Trnava | po 2000 | In.: Územný plánu Trnavy (1993) |
Nové Zámky - Komárno | po 2010 | In.: Územný plán N.Zámkov (1996) a Komárna (1993) |
Trnava - Sereď | ???? | In.: ÚHZ pre vypracovanie ÚPN-Z, Sereď-zóna I. (1997) |