¨ETR 310
ICS

ETR 401

ETR 450

ETR 460/480

ETR 470
Cisalpino

ETR 480 AP
Penduloso

ETR 490

ETR 500

ETR 650

ETR 680

ETR 600 E / AVE S 114

  • je ďalším prírastkom rodiny vysokorýchlostných vlakov z prevádzky ALSTOM Ferroviaria v severotalianskom Savigliane, ktorích dizajnérom je Giugaro
  • je odvodená od ETR 600 FS Trenitalia
  •   zdroj: http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=605#p6501
    Výrobca   Alstom, CAF
    Rok výroby   2009
    Jednotiek vyrobených   13
    Dlžka   107,9 m
    šírka   2,920 m
    Výška   4,123 m
    hmotnost   228.8 t prázdna v prevádzkovom stave
    247.84 t v normálnom zatažení
    maximálne zataženie   254,27 t
    Rozchod kolies   1435 mm
    elektrifikácia   25 kV 50 Hz (striedavý prúd)
    Maximálna cestovná rýchlost   250 km/h
    Výkon   4000 kW
    (8 Trojfázových asynchrónnych motorov)
    Pocet miest   236 + 1 PMR
    Bezpecnostné systémy   ASFA digital, LZB, ETCS 1 a 2
     

    Rad 114 Renfe Operadora obsahuje 8 jednofázových elektromotorov (25 kV) s Vmax 250 km/h rozchodu UIC. Vlakové služby sú urcené pre Avant (regionálne vysokorýchlostné vlaky) a zostrojené vo fy Alstom a CAF. Majú podobné vlastnosti ako skorší rad 104, ale rad 114 je odvodený zo štvordielnych ETR-600/610 (M + R + M + M) (aj ked bez naklápania) tak, aby každá jednotka mala dĺžku 107,9 a šírku 2,920 m.

    Zmluva a cena
    Renfe Operadora pôvodne zadal objednávku vo februári 2004 konzorciu Alstom - CAF na 30 jednotiek tohoto radu za 350 mil. €. Avšak Renfe Operadora podpísal 4. marca 2006 s Alstom-CAF upravenú dojednanú zmluvu na 13 jednotiek. Nové rokovania v decembri 2006 o zvýšení nákladov na jednotku na13,5 mil. € (12,6 mil. € v pôvodnej zmluve) a náklady na meter štvorcový vo výške € 56,896 (voči € 53,165 v pôvodnej zmluve), odhad 237 kresiel, boli hodnoty, ktoré neboli podpísané.
    Vysoké náklady na meter štvorcový na vlak pre stredné vzdialenosti, len o 20% nižšie ako vysokorýchlostné vlaky, ktoré sú ovela silnejšie a rýchlejšie (napr. rad 103), a až o 50% vyššie ako u iných regionálnych vysokorýchlostných vlakov, ako napríklad Hitachi radu 395 (2-napäťový vlak s Vmax 225 km/h), bol pravdepodobne hlavný dôvod, že zmluva bola znova prerokovaná a znížená z 30 až na 13 súprav. Vysoké náklady na meter štvorcový prispeli k tomu, že rad 114 vlakov má len štyri vozne, zatiaľ čo vlaky Pendolino ETR 600/610 pre fy Trenitalia a Cisalpino ich majú sedem.

  • Vysokorychlostní žel. doprava v Evropě
  • ¨ETR 310
    ICS

    ETR 401

    ETR 450

    ETR 460/480

    ETR 470
    Cisalpino

    ETR 480 AP
    Penduloso

    ETR 490

    ETR 500

    ETR 650

    ETR 680

    Späť na ETR Home Page Stránka vytvorená/Page Created: 10-I-2011
    Posledná aktualizácia / Last update : 06-II-2011

    Zdroje: FS , FS Trenitalia , ALSTOM , Cisalpino AG , IRJ , RailwayAge , Wikipedia , Forotrenes
    ( etr600e.htm )