¨ETR 310 |
ETR 470 |
ETR 480 AP |
ETR 600 E / AVE S 114
|
Rad 114 Renfe Operadora obsahuje 8 jednofázových elektromotorov (25 kV) s Vmax 250 km/h rozchodu UIC. Vlakové služby sú urcené pre Avant (regionálne vysokorýchlostné vlaky) a zostrojené vo fy Alstom a CAF. Majú podobné vlastnosti ako skorší rad 104, ale rad 114 je odvodený zo štvordielnych ETR-600/610 (M + R + M + M) (aj ked bez naklápania) tak, aby každá jednotka mala dĺžku 107,9 a šírku 2,920 m.
Zmluva a cena
Renfe Operadora
pôvodne zadal objednávku vo februári 2004 konzorciu Alstom -
CAF na 30 jednotiek tohoto radu za 350 mil. €. Avšak Renfe Operadora podpísal 4. marca 2006
s Alstom-CAF upravenú dojednanú zmluvu na 13 jednotiek. Nové
rokovania v decembri 2006 o zvýšení nákladov na jednotku
na13,5 mil. € (12,6 mil. € v pôvodnej zmluve) a náklady na
meter štvorcový vo výške € 56,896 (voči € 53,165 v pôvodnej
zmluve), odhad 237 kresiel, boli hodnoty, ktoré neboli
podpísané.
Vysoké náklady na meter štvorcový na vlak pre stredné
vzdialenosti, len o 20% nižšie ako vysokorýchlostné vlaky,
ktoré sú ovela silnejšie a rýchlejšie (napr. rad 103), a až
o 50% vyššie ako u iných regionálnych vysokorýchlostných
vlakov, ako napríklad Hitachi radu 395 (2-napäťový vlak s
Vmax 225 km/h), bol pravdepodobne hlavný dôvod, že zmluva bola
znova prerokovaná a znížená z 30 až na 13 súprav. Vysoké
náklady na meter štvorcový prispeli k tomu, že rad 114 vlakov
má len štyri vozne, zatiaľ čo vlaky Pendolino ETR 600/610 pre
fy Trenitalia a Cisalpino ich majú sedem.
¨ETR 310 |
ETR 470 |
ETR 480 AP |
Stránka
vytvorená/Page Created: 10-I-2011 Posledná aktualizácia / Last update : 06-II-2011 Zdroje: FS , FS Trenitalia , ALSTOM , Cisalpino AG , IRJ , RailwayAge , Wikipedia , Forotrenes ( etr600e.htm ) |