ICE 1 už len 47 km od Bratislavy |
29. V. 1998 začali premávať na trati Hamburg-Altona -
Kassel-Wilhelmshöhe - Passau Hbf - Wien Westbf - Salzburg
Hbf - Innsbruck Hbf a späť 2 súpravy ICE 1
.
1. súprava odchádza ráno o 5:00 hod. ako ICE 767 zo žst.
Innsbruck Hbf do žst.
Wien Westbf o 9:46 hod., odkiaľ po krátkom pobyte o 10:30
hod. odchádza opačným smerom ako ICE 90 cez Kassel do žst.
Hamburg-Altona, kde sa pri juhonemeckom meste Platting križuje s
2. súpravou, ktorá ide presne po opačnej trase ako ICE 91, s
prích. do žst. Wien
Westbf o 17:15 hod., odkiaľ po zmene smeru jazdy odchádza
ako ICE 766 o 18:30 hod. do žst. Innsbruck Hbf s prích. o 23:17
hod.
V noci zo soboty na nedeľu však súprava nenocuje v žst.
Innsbruck Hbf, ale zostáva v žst. Wien Westbf .
K týmto vlakom patril v období od 10. VI. 2001 do 13. XII. 2003
aj ich príbuzný pár vlakov ICT-D
(ICT-VT/ICE-TD) 195/6 na trati München - Bregenz - Zürich). Od
14. XII. 2003 bol vrátený do kategórie EC s klasickou
súpravou.
Od
14. XII. 2003 bol vyššieuvedený pár súprav ICE 1 doplnený o ďalší premávajúci na
trati Wien Westbf -
Köln - Hamburg-Altona, tento premáva denne a nocuje v žst. Wien Westbf , kam
prichádza ako ICE 29 o 19:34 hod. a odchádza ako ICE 28 o 8:30
hod; taktiež pribudol 1 pár vlakov
vedenených súpravou ICE 1 ako ICE 109 na
trati Berlin Ostbahnhof (11:26) - Kassel-Wilhelmshöhe -
Innsbruck Hbf (21:20) a Innsbruck Hbf (8:24) -
Kassel-Wilhelmshöhe - Berlin Ostbahnhof (18:33).
Na tratiach ÖBB však ICE 1 zatiaľ nevyužívajú
svoju maximálnu prevádzkovú rýchlosť 280 km/h, ale len 200
km/h. Na rekonštruovaných úsekoch Západnej
železnice/Westbahn (Wien - Passau) však už prebehla
skúšobná jazda rušňa Taurus rýchlosťou prekračujúcou 300
km/h, čo je predpokladom, že onedlho tu budú jazdiť aspoň
vybrané vlaky rýchlosťou minimálne 250 km/h.
Vysokorýchlostný vlak nasadí nový štandard
kvality a ponúkne najvyšší komfort
(Wien, 26.08.2006) , ÖBB - Na Westbahn v súcasnosti prebiehajú skúšobné
jazdy ICT (ICE-T). ÖBB budú prevádzkovať spolocne s DB dvanásť ICE-T .
Už od decembra bude denne jeden pár vlakov medzi Viednou a
Bregenzom respektíve medzi Viednou a Mníchovom premávat. Od
decembra 2007 ponúknu ÖBB
spolocne s DB denne dvojhodinový takt medzi Viednou a Frankfurtom s
ICE. Toto bude medzníkom v histórii flotily dialkovej dopravy ÖBB , zdôraznuje význam kúpy Stefan WEHINGER, prednosta ÖBB-osobná doprava.
ICE – luxus na 56 kolesách
ICE, v Nemecku už úspešne v prevádzke, ponúkajú
cestujúcim nový pocit z cestovania. Popri velkorysej ponuke
miest – ICE má 381 miest na sedenie, z toho 53 v 1. triede –
ponúka vozidlo vynikajúcu zvukovú izoláciu, zarucujú
maximálny rozsah komfortu a pohodu. Sedadlá ICE sú vybavené
elektrickou zásuvkou a vyklápatelným stolíkom, boli vybrané
v prieskume DB-pasažierov ako najlepšie. S maximálnou
rýchlostou 230 km/h budú ICE najrýchlejšími vlakmi na
rakúskych tratiach. Zásluhou inovacnej naklápacej techniky je
jazda pokojná, bez otrasov bezpecná a cestovný cas môže byt
dodatocne ušetrený . U všetkých nových objednávok ÖBB bude tiež na potrebách cestujúcich obmedzených v
mobilite zakladané. Rovnako pri ICE.
Základ novej flotily dialkovej dopravy bude postavený v r. 2008
na trate – 23 nový RAILJET-vlakov, budované vo firme Siemens
a u ÖBB budú skompletizované.
RAILJET zlepší dopravu a služby ešte viac. Objem investícií
pre RAILJET a ICE realizuje sa na okolo 300 miliónov EUR. S
týmito oboma investicným rozhodnutím ideme za našim cielom,
byt špickovou železnicou Európy, o rozhodujúci krok
bližšie", tak WEHINGER povedal na záver. Už teraz
disponuje ÖBB
s ich TAURUS-flotilou - najmodernejším lokomotívnym parkom
Európy. S obnovením voznového parku urobia ÖBB dôležitý krok v kvalitatívnej ofenzíve pre ich
zákazníkov.
29. V.
1998 was begin operating 2 ICE 1 traisets on Line Hamburg-Altona
- Kassel-Wilhelmshöhe - Passau Hbf - Wien Westbf - Salzburg
Hbf - Innsbruck Hbf and return.
Since 14. XII. 2003 was upper signed ICE 1
trainsets paar added on next one paar running on Line Wien Westbf - Köln -
Hamburg-Altona, that running daily and parking overnight at station Wien Westbf ; else was added 1 trains paar using ICE 1 trainsets as ICE 109 on Line Berlin
Ostbahnhof (11:26) - Kassel-Wilhelmshöhe - Innsbruck Hbf (21:20)
and Innsbruck Hbf (8:24) - Kassel-Wilhelmshöhe - Berlin
Ostbahnhof (18:33).
ÖBB entering 10. December, 2006 operating 12 ICT (ICE-T) trainsets on
Domestic Service Wien
Westbf - Bregenz and International Service Wien Westbf - Munich/Frankfurt/M.
Trate vlakov ICE 1 a ICT premávajúcich po tratiach ÖBB
Skrátený cestovný poriadok pre tieto ICE a ICT v období 10. XII. 2006 - 8. XII. 2007:
ICE 108 | ICT 562 | ICT 116 | ICE 28 a , b , c |
ICE 90 a , b , c |
ICE 766 | ICE 767 | ICE 91 a , b |
ICE 29 a , b , c , d , e |
ICT 117 | ICT 661 | ICE 109 | |
6:14 | 8:30 | 10:30 | 18:20 | Wien Westbf | 9:40 | 17:34 | 19:34 | 21:43 | 0:15 | |||
8:53 | 20:56 | Salzburg Hbf | 7:00 | 18:59 | 21:32 | |||||||
8:24 | 10:44 | 22:59 | Innsbruck Hbf | 5:00 | 19:30 | 21:20 | ||||||
13:12 | Bregenz | 16:46 | ||||||||||
10:07 | 10:31 | Munchen Hbf | 17:23 | 19:38 | ||||||||
16:02 | 17:55 | Göttingen | 10:02 | 13:54 | ||||||||
18:11 | Köln Hbf | 9:53 | ||||||||||
22:26 | 20:08 | Hamburg Altona | 7:49 | 5:32 | ||||||||
18:32 | Berlin Ostbahnhof | 11:26 | ||||||||||
premáva denne | premáva denne | premáva denne | premáva denne | premáva denne | premáva Po - Pi, Ne, nepremáva 24., 25., 31. XII., 8. IV., 27. V.* |
premáva Po - So, nepremáva 25., 26. XII., 1. I., 9. IV., 28. V.* |
premáva denne | premáva denne | premáva denne | premáva denne | premáva denne |
* obmedzenia po/restriction after 9. June 2007 nepoznám/are unknown
Fotografie/Photos:
ICE 1 v žst. Wien Westbf | |
ICE 1 v žst. Wien Westbf | |
Najrýchlejšie vozidlá na tratiach ÖBB : Taurus r.
1116 (Vmax. 230 km/h) a ICE 1 (Vmax. 280
km/h) v žst.
Wien Westbf 20040929-17:31:46 (Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only) |
|
ICT (ICE-T) ÖBB © ÖBB |
|
ICT (ICE-T) ÖBB © ÖBB |
|
ICT (ICE-T) ÖBB © ÖBB |
+ vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Overte si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáte dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informujte ma .
Zdroje: ŽSR , ÖBB , DB | Strana
vytvorená: 17-I-1999 Posledná aktualizácia: 25-II-2007 |
( http://www.rail.sk/ice/iceobb.htm ) |