ICE 1 už len 47 km od Bratislavy English version

 

29. V. 1998 začali premávať na trati Hamburg-Altona - Kassel-Wilhelmshöhe - Passau Hbf - Wien Westbf - Salzburg Hbf - Innsbruck Hbf a späť 2 súpravy ICE 1 .
1. súprava odchádza ráno o 5:00 hod. ako ICE 767 zo žst. Innsbruck Hbf do žst. Wien Westbf o 9:46 hod., odkiaľ po krátkom pobyte o 10:30 hod. odchádza opačným smerom ako ICE 90 cez Kassel do žst. Hamburg-Altona, kde sa pri juhonemeckom meste Platting križuje s 2. súpravou, ktorá ide presne po opačnej trase ako ICE 91, s prích. do žst. Wien Westbf o 17:15 hod., odkiaľ po zmene smeru jazdy odchádza ako ICE 766 o 18:30 hod. do žst. Innsbruck Hbf s prích. o 23:17 hod.
V noci zo soboty na nedeľu však súprava nenocuje v žst. Innsbruck Hbf, ale zostáva v žst. Wien Westbf .
K týmto vlakom patril v období od 10. VI. 2001 do 13. XII. 2003 aj ich príbuzný pár vlakov ICT-D (ICT-VT/ICE-TD) 195/6 na trati München - Bregenz - Zürich). Od 14. XII. 2003 bol vrátený do kategórie EC s klasickou súpravou.
Na tratiach ÖBB ICE 1 zatiaľ nevyužívajú svoju maximálnu prevádzkovú rýchlosť 280 km/h, ale len 200 km/h. (20040929-16:09:51 Linz - St.Pölten)Od 14. XII. 2003 bol vyššieuvedený pár súprav ICE 1 doplnený o ďalší premávajúci na trati Wien Westbf - Köln - Hamburg-Altona, tento premáva denne a nocuje v žst. Wien Westbf , kam prichádza ako ICE 29 o 19:34 hod. a odchádza ako ICE 28 o 8:30 hod; taktiež pribudol 1 pár vlakov vedenených súpravou ICE 1 ako ICE 109 na trati Berlin Ostbahnhof (11:26) - Kassel-Wilhelmshöhe - Innsbruck Hbf (21:20) a Innsbruck Hbf (8:24) - Kassel-Wilhelmshöhe - Berlin Ostbahnhof (18:33).
Na tratiach ÖBB však ICE 1 zatiaľ nevyužívajú svoju maximálnu prevádzkovú rýchlosť 280 km/h, ale len 200 km/h. Na rekonštruovaných úsekoch Západnej železnice/Westbahn (Wien - Passau) však už prebehla skúšobná jazda rušňa Taurus rýchlosťou prekračujúcou 300 km/h, čo je predpokladom, že onedlho tu budú jazdiť aspoň vybrané vlaky rýchlosťou minimálne 250 km/h.

Vysokorýchlostný vlak nasadí nový štandard kvality a ponúkne najvyšší komfort
(Wien, 26.08.2006) , ÖBB - Na Westbahn v súcasnosti prebiehajú skúšobné jazdy ICT (ICE-T). ÖBB budú prevádzkovať spolocne s DB dvanásť ICE-T . Už od decembra bude denne jeden pár vlakov medzi Viednou a Bregenzom respektíve medzi Viednou a Mníchovom premávat. Od decembra 2007 ponúknu ÖBB spolocne s DB denne dvojhodinový takt medzi Viednou a Frankfurtom s ICE. Toto bude medzníkom v histórii flotily dialkovej dopravy ÖBB , zdôraznuje význam kúpy Stefan WEHINGER, prednosta ÖBB-osobná doprava.

ICE – luxus na 56 kolesách
ICE, v Nemecku už úspešne v prevádzke, ponúkajú cestujúcim nový pocit z cestovania. Popri velkorysej ponuke miest – ICE má 381 miest na sedenie, z toho 53 v 1. triede – ponúka vozidlo vynikajúcu zvukovú izoláciu, zarucujú maximálny rozsah komfortu a pohodu. Sedadlá ICE sú vybavené elektrickou zásuvkou a vyklápatelným stolíkom, boli vybrané v prieskume DB-pasažierov ako najlepšie. S maximálnou rýchlostou 230 km/h budú ICE najrýchlejšími vlakmi na rakúskych tratiach. Zásluhou inovacnej naklápacej techniky je jazda pokojná, bez otrasov bezpecná a cestovný cas môže byt dodatocne ušetrený . U všetkých nových objednávok
ÖBB bude tiež na potrebách cestujúcich obmedzených v mobilite zakladané. Rovnako pri ICE.
Základ novej flotily dialkovej dopravy bude postavený v r. 2008 na trate – 23 nový RAILJET-vlakov, budované vo firme Siemens a u
ÖBB budú skompletizované. RAILJET zlepší dopravu a služby ešte viac. Objem investícií pre RAILJET a ICE realizuje sa na okolo 300 miliónov EUR. S týmito oboma investicným rozhodnutím ideme za našim cielom, byt špickovou železnicou Európy, o rozhodujúci krok bližšie", tak WEHINGER povedal na záver. Už teraz disponuje ÖBB s ich TAURUS-flotilou - najmodernejším lokomotívnym parkom Európy. S obnovením voznového parku urobia ÖBB dôležitý krok v kvalitatívnej ofenzíve pre ich zákazníkov.

English version 29. V. 1998 was begin operating 2 ICE 1 traisets on Line Hamburg-Altona - Kassel-Wilhelmshöhe - Passau Hbf - Wien Westbf - Salzburg Hbf - Innsbruck Hbf and return.
Since 14. XII. 2003 was upper signed ICE 1 trainsets paar added on next one paar running on Line Wien Westbf - Köln - Hamburg-Altona, that running daily and parking overnight at station Wien Westbf ; else was added 1 trains paar using ICE 1 trainsets as ICE 109 on Line Berlin Ostbahnhof (11:26) - Kassel-Wilhelmshöhe - Innsbruck Hbf (21:20) and Innsbruck Hbf (8:24) - Kassel-Wilhelmshöhe - Berlin Ostbahnhof (18:33).
ÖBB entering 10. December, 2006 operating 12 ICT (ICE-T) trainsets on Domestic Service Wien Westbf - Bregenz and International Service Wien Westbf - Munich/Frankfurt/M.

Trate vlakov ICE 1 a ICT premávajúcich po tratiach ÖBB

Trate vlakov ICE 1 a ICT premávajúcich po tratiach ÖBB (98 kB)
( kliknutím na mapu zväčši )

  • Výlet z Bratislavy k ICE 1 (údaje platné do 14. XII. 2002)
  • Výlet vlakom ICE 1 (St. Pölten Hbf - Wien Westbf) (údaje platné v období 10. VI. 2001 - 14. XII. 2002)
  • Cestovný poriadok pre tieto ICE v období 10. XII. 2006 - 8. XII. 2007: (Pozri nižšie)
  • Cestovný poriadok pre tieto ICE v období 12. XII. 2004 - 11. VI. 2005: ICE 28 , 29 , 90a , 90b , 90c , 91a , 91b , 91c , 108 , 109 , 766 , 767
  • Cestovný poriadok pre tieto ICE v období 14. XII. 2003 - 11. XII. 2004: ICE 28 , 29 , 90a , 90b , 91 , 108a , 108b , 109a , 109b , 766 , 767
  • Cestovný poriadok pre tieto ICE v období 15. XII. 2002 - 13. XII. 2003: ICE 90 , 91 , 766 , 767
  • Cestovný poriadok pre tieto ICE v období 10. VI. 2001 - 14. XII. 2002: ICE 90 , 91 , 966 , 967
  • Cestovný poriadok pre tieto ICE v období __. VI. 2000 - 9. VI. 2001: ICE 90 , 91 , 966 , 967
  • Skrátený cestovný poriadok pre tieto ICE a ICT v období 10. XII. 2006 - 8. XII. 2007:

    ICE 108 ICT 562 ICT 116 ICE 28
    a , b , c
    ICE 90
    a , b , c
    ICE 766   ICE 767 ICE 91
    a , b
    ICE 29
    a , b , c , d , e
    ICT 117 ICT 661 ICE 109
      6:14 8:30 10:30 18:20 Wien Westbf 9:40 17:34 19:34 21:43 0:15  
      8:53     20:56 Salzburg Hbf 7:00     18:59 21:32  
    8:24 10:44       22:59 Innsbruck Hbf 5:00       19:30 21:20
      13:12         Bregenz         16:46  
    10:07   10:31       Munchen Hbf       17:23   19:38
    16:02       17:55   Göttingen   10:02       13:54
          18:11     Köln Hbf     9:53      
          22:26 20:08   Hamburg Altona   7:49 5:32      
    18:32           Berlin Ostbahnhof           11:26
    premáva denne premáva denne premáva denne premáva denne premáva denne premáva
    Po - Pi, Ne, nepremáva
    24., 25., 31. XII., 8. IV., 27. V.*
      premáva
    Po - So, nepremáva
    25., 26. XII., 1. I., 9. IV., 28. V.*
    premáva denne premáva denne premáva denne premáva denne premáva denne

    * obmedzenia po/restriction after 9. June 2007 nepoznám/are unknown

    Fotografie/Photos:

    ICE 1 v žst. Wien Westbf
    ICE 1 v žst. Wien Westbf
    Najrýchlejšie vozidlá na tratiach ÖBB : Taurus r. 1116 (Vmax. 230 km/h) a ICE 1 (Vmax. 280 km/h) v žst. Wien Westbf
    20040929-17:31:46
    (Veľká fotografia je dostupná len na
    Rail CD / Big photo is at Rail CD available only)
    ICT (ICE-T) ÖBB (13 -> 334 kB) ICT (ICE-T) ÖBB
    © ÖBB
    ICT (ICE-T) ÖBB (19 -> 381 kB) ICT (ICE-T) ÖBB
    © ÖBB
    ICT (ICE-T) ÖBB (15 -> 423 kB) ICT (ICE-T) ÖBB
    © ÖBB

    + vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Overte si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáte dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informujte ma .

    Zdroje: ŽSR , ÖBB , DB Strana vytvorená: 17-I-1999
    Posledná aktualizácia: 25-II-2007
    späť na InterCityExpress (ICE)/InterCity-NeiTech (ICT) ( http://www.rail.sk/ice/iceobb.htm )