Železničná trať
Trnava - Bratislava filiálka
správy z tlače
Medzinárodné železničné koridory potrebujú efektívnejšiu prestavbu (18. 11. 2004)
Monitorovací výbor pre Kohézny fond hodnotí
implementáciu 40 projektov
Bratislava 10.
11.2004 - Vecné a finančné hľadisko implementácie 40
projektov z rezortu dopravy a životného prostredia hodnotí
dnes Monitorovací výbor pre Kohézny fond (KF), ktorý sa
zišiel v Bratislave. V každom projekte osobitne precizuje
súlad aktuálnej realizácie projektov s pravidlami stanovenými
Európskou komisiou (EK) pre oblasť poskytovania finančnej
pomoci konečným prijímateľom na Slovensku.
Členmi výboru sú zástupcovia zainteresovaných ministerstiev,
Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) SR, EK, platobného
orgánu, protikorupčného odboru Úradu vlády SR a
mimovládnych neziskových organizácií. Prizvaní sú aj
zástupcovia konečných prijímateľov pomoci, aby bolo
monitorovanie transparentné a sporné záležitosti sa na mieste
vyjasnili.
Predseda monitorovacieho výboru štátny tajomník rezortu
výstavy Zsolt Lukáč podotkol, že rokovanie je prvé po vstupe
SR do Európskej únie. Keďže projekty, ktoré sa pôvodne
uchádzali o spolufinancovanie z predvstupového fondu ISPA, sa
už transformovali na projekty povstupového KF, ich
implementácia sa bude riadiť pravidlami pre KF.
Zástupcovia rezortu dopravy informovali členov výboru o stave
projektov v oblasti železničnej dopravy. Spomedzi nich
odborníkom EK predložili sumár stavu prác na projekte
modernizácie železničnej
trate Trnava - Bratislava v úseku Šenkvice
– Bratislava-Rača ,
na realizáciu ktorého budú ŽSR čerpať
príspevok z KF. Podľa rezortu dopravy zo ...
Okrem záverov zmonitorovaných projektov výbor ...
České firmy získali prvé zákazky financované z európskych fondov v SR a Poľsku (26. 10.2004)
ŽSR vypíšu do konca roku tender na modernizáciu trate Nové Mesto/Váhom – Piešťany (18. 10.2004)
Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v SR sa v r. 2005 vynaloží 5,5 mld.Sk (21. 09.2004)
Konzultantom pri modernizácii trate iC Consulenten/Ramboll
BRATISLAVA 10.
08.2004 - Tender na konzultačné služby pre modernizáciu železničnej trate Šenkvice – Cífer a staníc Trnava - Bratislava-Rača
vyhralo rakúsko-dánske konzorcium iC Consulenten/Ramboll. ŽSR v druhej ...
Spoločnosť iC Consulenten ... Druhá spoločnosť v konzorciu,
dánsky Ramboll, sa ...
Pre rekonštrukciu tratí meškajú niektoré vlaky
BRATISLAVA 3.
08.2004 - Pre rozsiahle rekonštrukčné práce na
železničných tratiach meškajú niektoré vlaky, ZSSK preto prosí
verejnosť o pochopenie. V pondelok začatá nepretržitá
výluka v úseku Šenkvice
– Pezinok , ktorá potrvá ...
Hovorca ZSSK Miloš
Čikovský ďalej agentúru SITA informoval, že od začiatku
roka plní ZSSK grafikon vlakovej dopravy na 97,65 %. V
posledných štyroch dňoch je to plnenie na 96,08%, 96,45 %,
98,23 % a 96,05 %, z čoho je možné podľa Čikovského
usudzovať, že nejde o meškania vlakov vo veľkom rozsahu.
(krátené)
Začala druhá etapa modernizácie V. železničného koridoru (13. 06.2004)
Tchas se
bude podílet na modernizaci železnice na Slovensku
OSTRAVA
13. 06.2004 - Stavební firma Tchas získala zakázku na
modernizaci železničních tratí na Slovensku za 22,5 milionu
eur (698 milionů korun). "Vítězství v soutěži je pro
firmu výrazným úspěchem, neboť se poprvé prosadila na
zahraničním trhu," řekla ČTK mluvčí společnosti Jana
Šafaříková.
Zakázka se týká modernizace úseku ...
Zkušenosti s modernizací železnic získala společnost při
realizaci staveb prvního a druhého železničního koridoru v
České republice. Od roku 1997 Tchas provádí práce
související s modernizací železničního spodku a svršku,
železničních stanic a mostních objektů. Byl například
generálním dodavatelem modernizace trati Huštěnovice -
Otrokovice nebo Ostrava - Petrovice.
Slávnostné otvorenie stavby ŽSR na V. železničnom koridore (11. 06.2004)
Železničnú trat Šenkvice – Cífer zmodernizuje ...
Bratislava 7.
06.2004 - Konzorcium vedené spoločnostou ...
Modernizácia má umožnit vlakom dosiahnut maximálnu traťovú
rýchlost 160 kilometrov za hodinu. Celková dlžka trate
Šenkvice – Cífer je 9,6 kilometra, v oboch smeroch 19,2
kilometra. Zákazka okrem toho zahrna aj rekonštrukciu ...
Projekt bude z polovice financovaný zo zdrojov predvstupového
fondu EÚ ISPA. Finančné memorandum k nemu schválila vláda SR
už v marci 2002.
V poradí druhý tender vyhlásili ŽSR v
...
Do trate Svätý Jur – Šenkvice už investovali
miliardu
06.05.2004 -
Modernizáciu takmer 8,7 (v skutočnosti 12, 453 - pozn.
Addams) km úseku železničnej trate
Svätý Jur – Šenkvice by mali
ukončiť ...
Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Nela
Blašková. "Tento úsek je súčasťou modernizácie
viacerých koridorov slovenskej železničnej trate pre
rýchlosť 160 km za hodinu," povedala Blašková. Podľa
nej sú celkové náklady na modernizáciu úseku vo výške ...
Na Veľkonočný pondelok 53-ročného muža zrazil vlak
BRATISLAVA 13.
4.2004 - Jeden ľudský život vyhasol na Veľkonočný pondelok
na trati medzi Šenkvicami
a Pezinkom , kde rýchlik R 608 Spišan zrazil 53-ročného
muža. Ako agentúru SITA informoval hovorca Železničnej
polície Jozef Búranský, tragédia sa odohrala päť minút
pred piatou hodinou ráno. Krátko pred incidentom rušňovodič
uvidel asi z 50 metrovej vzdialenosti osobu, ktorá kráčala v
smere jazdy vlaku. Aj keď použil rýchlobrzdu, najhoršiemu už
nemohol zabrániť a Šenkvičan podľahol na mieste nehody
následkom traumatických amputácií časti hlavy a dolných a
horných končatín. Železničná polícia nezistila u
rušňovodiča požitie alkoholu. Doprava na druhej traťovej
koľaji bola zastavená takmer na tri hodiny.
Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
BRATISLAVA 4.
09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice
Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to
relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový
generálny riaditeľ ŽSR Roman
Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru
č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA.
Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie
riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce
zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na
železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v
rámci realizácie projektu Šenkvice -
Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil.
eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva
projekty. Ide o pokračovanie úseku
Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady
projektu trate Trnava - Piešťany
odhadujú železnice ...
ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
Bratislava 4.
09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy
Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4
miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy
Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne,
ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť
predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných
výkazov tak ŽSR
napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý
spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale
čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné
plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609
miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je
nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886
miliardy Sk. ŽSR
dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk
a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov
tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v
sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby
nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk
a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy
Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ...
Štvorminútové meškanie vlaku spôsobil v nedeľu
46-ročný muž
Bratislava 9.
júna 2003 - Štvorminútové meškanie nákladného vlaku
spôsobil v nedeľu skoro ráno 46-ročný muž z Budmeríc,
ktorý "neprítomne" sedel na koľaji na železničnom
priecestí v Cíferi. Keďže bol zjavne pod silným vplyvom
alkoholu, vôbec nereagoval na výzvy hliadky Železničnej
polície z Trnavy. Budmeričan preto putoval na vytriezvenie do
trnavskej záchytky. Keď vytriezvel, nevedel vôbec uviesť
motív svojho konania, ktorým ohrozil nielen seba, ale aj
bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy.
TASR informácie poskytol hovorca Železničnej polície Jozef
Búranský
ŽSR vyvlastnia
pozemky na trati do Trnavy za zlomok trhovej ceny
17.3.2003 10:43
Bratislava - Vlastníci pozemkov, ktoré ŽSR vyvlastnia kvôli modernizácii trati
Bratislava - Trnava, dostanú za pôdu len okolo 10 % trhovej
ceny.
Trhová hodnota pozemkov sa podľa odhadov pohybuje od 600 do 1
100 Sk za štvorcový meter. ŽSR ich však získajú za 70 až 150 Sk/m2.
Ako TASR informoval hovorca železníc Ján Keresteš, ŽSR sa ako investor na cene pozemkov s
občanmi nedohodol. Spoločnosť sa preto obrátila na
príslušné okresné úrady so žiadosťami o začatie
vyvlastňovacích konaní. Keďže na modernizáciu železničnej
trate pôjdu aj zdroje zo štátneho rozpočtu, úrady stanovili
ceny pozemkov na základe vyhlášky o cenách stavieb a pozemkov
z roku 1991. Možnosť na vyššie ceny za pozemky dával
občanom po ich protestoch verdikt Krajského súdu v Bratislave
z februára tohto roka. Súd konštatoval, že ŽSR mali pri stanovení kúpnych cien
pozemkov požiadať v zmysle vyhlášky o výnimku MDPT SR a MF SR. Udelenie výnimky však ŽSR považuje za nepravdepodobné.
Po rozhodnutí krajského súdu oslovili ŽSR zatiaľ rezort dopravy. "MDPT SR vydalo 3. marca nesúhlasné
stanovisko k žiadosti ŽSR o
zvýšenie ponúkanej kúpnej ceny. V najbližších dňoch po
získaní všetkých požadovaných dokladov bude podaná
žiadosť o udelení výnimky na MF SR. Keďže podľa vyhlášky
sú ŽSR
povinné žiadať na MF SR okrem iného priložiť súhlasné
stanovisko MDPT
(stanovisko je nesúhlasné), považujeme za nepravdepodobné aby
MF SR výnimku udelilo," vysvetlil J. Keresteš. "V
takomto prípade nie je možné poskytnúť vlastníkom vyššiu
cenu," dodal.
Podľa vyhlášky dostanú občania od štátu, resp. ŽSR za pozemky pri vyvlastnení 150 Sk/m2
v oblasti spadajúcej pod Pezinok, 100 Sk/m2 pri
Modre, v okolí Svätého Jura 70 Sk/m2 a Veľkých
Šenkvíc tiež 70 Sk/m2.
Nárazový vietor spôsobil prerušenie železničnej dopravy
Bratislava
(28.10.2002) - Zhoršené počasie, predovšetkým silný
nárazový vietor a na východnom a strednom Slovensku i silný
dážď, počas dnešnej noci z 27. na 28. októbra spôsobili na
viacerých miestach problémy vo vlakovej doprave. Najhoršia
situácia bola v noci a dnes ráno vo Vysokých Tatrách, kde je
doprava obmedzená na viacerých úsekoch Tatranských
elektrických železníc ( TEŽ ) a
priechodná je iba celá trať Poprad -
Starý Smokovec .
Vo Vysokých Tatrách bola včera po 22.00 h najprv prerušená
trať na ozubnicovej železnici Štrba -
Štrbské Pleso , na ktorú spadli 4 stromy a porušili
tadiaľ vedúce trakčné vedenie. Aj keď sa do rána podarilo z
trate odstrániť všetky padnuté stromy, na odstraňovaní
poruchy trakčného vedenia sa stále pracuje a dopravu na
ozubnicovej železnici v oboch smeroch zabezpečuje od dnešného
rána náhradná autobusová doprava. Dnes ráno sa kvôli stromu
padnutému na trať musel vrátiť do východzej stanice aj
osobný vlak Os 8201, ktorý bol vypravený z
Tatranskej Lomnice do Starého Smokovca o 5.44 h. Po 8.00 h
dnes ráno bola z rovnakých dôvodov prerušená aj vlaková
doprava v úseku Štrbské Pleso - Vyšné
Hágy . ŽSR
priebežne odstraňujú prekážky na dotknutých úsekoch TEŽ
a poruchy na trakčnom vedení, na dopravu cestujúcich nasadili
náhradné autobusy.
Zlé počasie ochromilo z nedele na
pondelok železničnú dopravu
Bratislava
(28.10.2002) - Silný vietor, dážď i padajúce lístie
spôsobili meškania vlakov osobnej dopravy na mnohých úsekoch
železničných tratí na Slovensku. Najviac postihnuté je
územie Vysokých Tatier a okolie.
V nedeľu v noci o 22.00 bola prerušená doprava na Ozubnicovej železnici Štrba - Štrbské Pleso
, keď na trať v dôsledku silného vetra spadli stromy a
poškodili trakčné vedenie. Od rána je doprava na ozubnicovej
železnici nahradená autobusmi. Vlak Os 8201 Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec s odchodom 5.21 nedošiel dnes
ráno do cieľovej stanice a musel sa vrátiť. Doprava bola
ráno zastavená aj na úseku Štrbské
Pleso - Vyšné Hágy . Na TEŽ , v úsekoch
so zastavenou vlakovou dopravou, jazdí náhradná autobusová
doprava.
V úseku Ružomberok - Ľubochňa došlo
včera v noci pod vplyvom dažďa a silného vetra k poruche
trakčného vedenia, v dôsledku čoho boli vylúčené obe
traťové koľaje do 0.51 resp. 1.13 hodiny. Rýchlik R 424
Laborec meškal 71 minút.
Na trati Trnava -
Cífer strhol strom trolej, pričom sa na hodinu zastavila
doprava.
Z úseku Krupina - Sása-Pliešovce
dispečing hlásil prekročenie cestovného času osobného vlaku
Os 6013 o pol hodinu z dôvodu prešmykovania kolies na hnacom
vozidle kvôli napadanému lístiu na koľajniciach. Z
niektorých tratí na Slovensku bolo hlásené poškodenie
traťových a priecestných zabezpečovacích zariadení. Na
odstránení následkov veternej kalamity na železnici sa
priebežne pracuje, vzhľadom na zlé počasie však cestujúci
musia naďalej rátať s meškaním vlakov. Silný vietor a
dážď ochromil dopravu v celej západnej Európe. Meškať
preto bude viacero medzinárodných rýchlikov.
Semafor
30.Augusta
2002 - V dôsledku modernizácie trate Trnava
- Bratislava-Rača na traťovú rýchlosť
160 km/h, vylúčili od 10. augusta z prevádzky jednu traťovú
koľaj. Keďže v tomto úseku jazdia vlaky po jednej koľaji v
oboch smeroch rýchlosťou zníženou až na 50 km/h, niektoré
vlaky osobnej dopravy meškajú 5 až 15 minút. Cestujúcim,
ktorí prestupujú na nadväzujúce vlaky, preto odporúčajú
použiť skoršie spojenia. Zároveň upozorňujú cestujúcich,
že vykláňať sa z okien vlaku v tomto úseku trate je
mimoriadne nebezpečné, pretože na susednej koľaji pracujú
ťažké mechanizmy. Výluka potrvá do 18. októbra 2002.
Rušno na
5. koridore
POČAS NEPRETRŽITEJ 70-DŇOVEJ VÝLUKY
OBNOVIA PRVÚ KOĽAJ MEDZI SVATÝM JUROM A BRATISLAVOU-RAČOU
Vladimír SALZER
Dlho očakávaná udalosť sa stala skutočnosťou. Po podpísaní zmluvy medzi ŽSR ako obstarávateľom, Delegáciou Európskej komisie a víťazom medzinárodného tendra na zhotoviteľa stavby Doprastavom, a. s., Bratislava, sa výlukou prvej koľaje na úseku Svätý Jur - Bratislava-Rača začala modernizácia železničnej trate Trnava - Bratislava-Rača.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 12/2002 časopisu Ž-Semafor z 12. VI. 2002)
Pred 150 rokmi začali kone na Slovensku ťahať
prvý vlak
Modrania sa obávali poklesu mravnosti
DANUŠA DRAGULOVÁ-FAKTOROVÁ
Krmivo pre kone bolo lacnejšie ako uhlie do parného rušňa