Železničná
trať / Railway line
Salgótarján - Lučenec
neelektrifikovaná trať/Without Power supply
plánovaná elektrifikácia/planned electrification Fiľakovo - Lučenec : napäťová
sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
4. V. 1871 | sprevádzkovanie trate / line opening | |
01. V. 2011 | Somoskőújfalu - Fiľakovo: zastavenie osobnej dopravy/passenger transportation canceling |
Jubileum pod Cerovskými vrchmi
Iniciátorom stavby celej trate Budapest - Salgótarján -
Somoskőújfalu - Šiatorská Bukovinka - Fiľakovo - Zvolen osobná stanica - Kremnica - Vrútky bol Ing. Ján Breilich,
ktorý z dôvodu zvyšujúcej sa spotreby uhlia v Uhorsku v máji
1860 navrhol založenie uhoľnej ťažobnej spoločnosti v
Salgótarjáne a pre jeho dopravu do Budapešti výstavbu
železnice. V máji 1861 vznikla a v roku 1862 sa držiteľom
koncesie na výstavbu trate s prednostný právom na výstavbu
trate až do Bohumína stala "Kameňo-uhoľná spoločnosť
Sv. Štefana"....
(krátené)
(pôvodné znenie: Martin ROTTMANN , 15. IV. 1996 Bratislava, upravená verzia: Ž-Semafor 9/96)
PhDr. Marián Klapita - Osobitný význam pri dokončovaní priemyselnej revolúcie a jej prechode k revolúcii technicko-vedeckej spojenej s koncentráciou a špecializáciou výroby, malo urýchlené rozširovanie železničnej siete. Na Slovensku sa to prejavilo najmä po rakúsko-maďarskom vyrovnaní, keď v rokoch 1867 až 1873 sa postavilo na našom území 889 km nových železničných tratí. Najdlhšou z nich bola Košicko-bohumínska železnica, dokončená v roku 1872, ktorá spojila východ krajiny, kde končila Potiská železnica (postavená roku 1860) s priemyselným severom a Sliezskom....
(STAVBA TRATE ZVOLEN - VRÚTKY, Zborník referátov o vzniku, rozvoji a perspektívach železničnej prevádzky v stredoslovenskom kraji, VŠDS Žilina, 1989)
Projekt elektrifikácie trate Zvolen – Fiľakovo vypracuje Prodex (16. 11. 2004)
Počas akcie Kohút colníci v rýchliku zadržali takmer
kilogram marihuany
Bratislava 26.
07.2004 - Takmer kilogram marihuany, ktorý by sa dal na čiernom
trhu predať za približne 200 tisíc korún, zadržali colníci
v rýchliku do Budapešti počas akcie Kohút.
Regionálne oddelenie Odboru drog a nebezpečných materiálov
Colného riaditeľstva v Banskej Bystrici už dlhší čas
disponovalo informáciami o gangu, ktorý sa zaoberá výrobou a
distribúciou marihuany. Časť produkcie vyrobenej na Slovensku
skupina vyvážala do Maďarska. Ešte v piatok ráno zachytili
colníci informáciu, že gang sa pokúsi vyviezť väčšie
množstvo marihuany v medzinárodnom rýchliku č. 395 zo Zvolena
do Budapešti. Colníci následne vlak skontrolovali počas jazdy
zo stanice Lučenec do Fiľakova. Približne o pol šiestej ráno
jeden z colníkov pri prehliadke na toaletách v skrinke na
papierové uteráky našiel balíček s hmotnosťou 937 gramov,
prelepený hnedou lepiacou páskou. Balík obsahoval marihuanu.
Podľa hovorkyne Colného riaditeľstva SR Silvie Balázsikovej
tak vzniklo podozrenie zo spáchania trestného činu s trestnou
sadzbou až do troch rokov nepodmienečne.
Spolu 200 škatuliek cigariet pašoval v rýchliku
72-ročný muž
Bratislava 26.
05.2004 - Spolu 200 škatuliek pašovaných cigariet v dvoch
taškách našla hliadka Železničnej polície (ŽP) z Lučenca
v stredu napoludnie u 72-ročného muža z Tlmáč pri Leviciach
pri kontrole rýchlika R 802 v úseku trate Fiľakovo - Lučenec
. Muž po predvedení na lučenecké oddelenie ŽP povedal, že
cigarety s ukrajinskými ochrannými známkami kúpil v ten deň
ráno pred košickou železničnou stanicou od neznámej osoby.
Časť z nich si chcel nechať pre seba a časť predať. Colný
úrad Fiľakovo vyčíslil colný dlh na 10 400 korún.
"Mužovi bolo vznesené obvinenie pre pokus trestného činu
porušenia predpisov o štátnych technických opatreniach na
označenie tovaru. Prípad šetrí Odbor ŽP Lučenec,"
informoval TASR hovorca ŽP Jozef Búranský.
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická |
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
0 | Salgótarján ( MÁV ) | |||||
6 | 133, 1 | 119248 | oo | xx | Somoskőújfalu ( MÁV ) [ 164 ] | Somošová |
8 | 134,546 | 088476 / 100032 | Fiľakovo št. hr./state border [ 164 ] | |||
10 | 136,646 | 137430 | _o | xx | stanovište závorára Šiatorská Bukovinka z ( ŽSR ) [ 164 ] | |
137, 374 | vlečka Kameňolom v km 137, 374 [ 164 ] | |||||
14 | 140,900 | 137331 | _o | xx | stanovište závorára Radzovce z (ex-žst.) [ 164 ] | Raďovce z.; Ragyolc mh. |
17 | 143,430 | 137232 | _o | xx | Belina z [ 164 ] | |
144,342 | stanovište závorára č. 144 [ 164 ] | |||||
_o | xx | súbeh tratí / connection of lines 164 / 160-3 | ||||
20 | 146,260 / 146, 3 | 136937 | xx | oo | Fiľakovo [ 160-2 , 160-3 , 164 ] | Fiľakovó ; Fülek |
146,841 | 136937 | Fiľakovo stavadlo 3 [ 323 ] | ||||
21 | 147,148 / 147, 3 | 137034 | xx | _o | Fiľakovo zastávka / stanovište závorára / Odb. výh. na spojku [ 160-2 , 323 ] | |
_o | xx | súbeh tratí / connection of lines 160-2 / 323 | ||||
25 | 151,245 / 151, 3 | 137133 | xx | oo | výhybňa Prša z [ 160-2 ] | Perša z.; Perse mh. |
most/bridge | ||||||
29 | 154,978 / 155, 5 | 136234 | Holiša [ 160-2 ] | Galša z.; Ipolygalsa mh. | ||
155,528 | xx | oo | Výhybňa Holiša | |||
xx | _o | súbeh tratí / connection of lines 160-2 / 161 | ||||
35 | 161,732 | 136135 | xx | oo | Lučenec [ 160-1 , 160-2 , 161 , 162 , 492 ] | Losonc |
Odkazy/Links:
18. VI. 1871 fall in opening of line Lučenec - Zvolen nákl. st. , 10. IX. 1873 fall in opening of line Filakovo - Jesenské - Lenartovce ( ZSR ) - Bánréve ( MAV ) , 15. IX. 1896 fall in opening of line Lucenec - Kalonda ( ZSR ) - Ipolytarnoc ( MAV ) , 24. XI. 1901 fall in opening of line Lucenec - Breznicka - Poltar / Katarinska Huta a in 1906 Lucenec - Halic (after 2nd world war canceled).
Strana vytvorená / Site created :
5-V-1999 Posledná aktualizácia / Last update : 08-XII-2012 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/hist164.htm ) |