Železničná
trať / Railway line
Zvolen nákl. st. - Banská
Bystrica
napäťová
sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
3. IX. 1873 sprevádzkovanie trate / line opening
( Zdroj : 33 )
10. XII. 2006 Zvolen mesto - Banská Bystrica: začiatok pravidelnej elektrickej prevádzky / Opening of Regular Electric Operation
Do B. Bystrice po novom žel. moste
(úplné znenie clánku: Ž-Semafor 10/2006)
České firmy získali prvé zákazky financované z európskych fondov v SR a Poľsku (26. 10.2004)
... bude elektrifikovat trať Zvolen - Banská Bystrica
(zpravodaj ČTK) ZVOLEN 20. 10.2004 - Vítězem
mezinárodního tendru na elektrifikaci zhruba 20-kilometrové
trati mezi Zvolenem a Banskou Bystricí se stalo konsorcium firem
vedených ...
"Tato suma byla nižší, než nabídka dalšího zájemce v
pořadí, kterým bylo konsorcium firem v čele s ..."
uvedla mluvčí.
Práce na elektrifikaci by měly začít ... Podle Blaškové jde
už o druhou zakázku, kterou ... "Tou první byla zakázka
za zhruba pět miliard korun na modernizaci železniční tratě
v úseku Piešťany -
Trnava , která
..." dodala.
Elektrifikace tratě Zvolen – Banská Bystrica je prvním
projektem slovenských železnic, který se financuje ze
strukturálních fondů Evropské unie. "Přibližně 75
procent zaplatí unie, zbytek uhradí stát," řekla
mluvčí.
ŽSR vyhlásí do konce letošního roku ještě
další tendr, a to na modernizaci tratě Nové
Mesto nad Váhom - Piešťany , která umožní vlakovým
soupravám dosahovat rychlosti 160 kilometrů za hodinu.
Odhadované náklady by se měly pohybovat od čtyř do pěti
miliard korun ....
Miliardový tender
20.10.2004, Bratislava -
Medzinárodný tender na dodávku elektrifikačných prác na
železničnej trati Zvolen - Banská Bystrica vyhralo konzorcium
firiem vedené ... Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Druhý uchádzač, konzorcium
vedené ... Ide o prvý železničný projekt, ktorý bude ...
Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v SR sa v r. 2005 vynaloží 5,5 mld.Sk (21. 09.2004)
Zvolen - Magecany
200-kilometrová stredoslovenská magistrála patrí k
dráharsky najatraktívnejším tratiam ŽSR, najmä jej
východná polovica. Za éry ČSD tvorila v cest. poriadku ...
(Jaroslav Přibyl, Tulák po drahách č. 35/3. III. 2004)
MDPT pokračuje v príprave projektov financovaných z europeňazí podľa plánu
Pri Iliaši sa zrazil vlak s osobným autom
Banská Bystrica
18. 12.2003 - K zrážke medzi nákladným vlakom a osobným
autom Citroën Berlingo došlo dnes asi pol hodiny pred poludním
na nechránenom železničnom priecestí pri ...
Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
BRATISLAVA 4.
09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice
Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to
relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový
generálny riaditeľ ŽSR Roman
Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru
č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA.
Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie
riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce
zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na
železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v
rámci realizácie projektu Šenkvice -
Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil.
eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva
projekty. Ide o pokračovanie úseku
Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady
projektu trate Trnava - Piešťany
odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur. Podľa Veselku
železnice výsledky tendra ohlásia v prvom štvrťroku 2004. V
budúcom roku ŽSR
vypracujú projekt modernizácie úseku
Piešťany - Nové Mesto nad Váhom , v roku 2005 to bude
projekt trate Nové Mesto nad Váhom
- Púchov , pričom náklady
každého z nich odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška
finančných prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by
bola 15 %, keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice
čerpať z kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku
roku 2005 začne aj ...
ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
Bratislava 4.
09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy
Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4
miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy
Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne,
ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť
predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných
výkazov tak ŽSR
napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý
spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale
čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné
plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609
miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je
nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886
miliardy Sk. ...
Kolesá vlaku rozrezali telo mladíka na polovicu
22.4.2003 14:48
- Telo človeka ležiace na koľajniciach zbadal v pondelok
krátko po pol jedenástej v noci rušňovodič osobného vlaku
idúceho zo stanice Banská Bystrica mesto
do Zvolena. Nachádzalo sa asi 60 metrov pred rušňom po tom,
čo opustil stanicu a vyšiel zo zatáčky. Napriek tomu, že
rušňovodič zapol výstražné znamenie a použil rýchlobrzdu,
nedokázal zrážke zabrániť a kolesá vlaku telo rozrezali na
polovicu.
Usmrteným bol mladík vo veku od 20 do 25 rokov. Jeho
totožnosť, ako dnes pre TASR uviedol zdroj z Oblastnej správy
Železničnej polície Zvolen, sa zatiaľ zistiť nepodarilo. Nie
je známe ani to, či muž pred tragédiou ešte žil, alebo jeho
mŕtvolu niekto na koľajnice položil. Príčinu smrti určia
pri pitve. K zraneniu iných osôb nedošlo.
Skúška na alkohol potvrdila, že rušňovodič pred jazdou
nepil. Kvôli nehode meškali dva vlaky, jeden 84 a ďalší 74
minút.
Nárazový vietor spôsobil prerušenie železničnej dopravy
Bratislava
(28.10.2002) - Zhoršené počasie, predovšetkým silný
nárazový vietor a na východnom a strednom Slovensku i silný
dážď, počas dnešnej noci z 27. na 28. októbra spôsobili na
viacerých miestach problémy vo vlakovej doprave.
....(krátené)
Keď železnica bola bránou
do sveta
G. BŐMCHESOVÁ
S výročiami sa vrece roztrhlo. Len
železničiari si ich v týchto dňoch pripomínajú hneď
niekoľko. Desiateho septembra 1993 uplynulo presne 120 rokov,
čo na prvú cestu z Banskej Bystrice do Zvolena vypravili vlak.
Rovnako 120 rokov si pripomínajú aj na trati Zvolen - (
nesprávny údaj: trať Zvolen
nákl. st. - Hr. Dúbrava - Vrútky bola
sprevádzkovaná 12. VIII. 1872; t. j. o 1 rok a 3 týždne
skôr, rozdielny bol do 30. X. 1949 tiež rozchod koľaje - pozn.
Addams ) Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica a 80
rokov uplynulo od začatia pravidelnej vlakovej premávky na trati Banská Bystrica -
Uľanka .
Skôr než sme nastúpili do “historického vlaku" ;
ktorý pri tejto príležitosti vypravili železničiari z
Banskej Bystrice do Zvolena; stretli sme sa na kus reči s Ing.
Jánom Ryšavým. Je prednostom Železničnej stanice v Banskej
Bystrici a hoci sa na udalosti spred 120 rokov nemôže
pamätať, vie o nich veľmi zaujímavo rozprávať. Zdrojom
jeho vedomostí je Pamätná kniha, ktorú až do roku 1930
viedol Karol Černák, vtedajší prednosta dopravného úradu.
Je pamäťou železnice, ale aj samotnej Banskej Bystrice,
pretože z jej stránok sa možno dozvedieť všetko, čo so
životom súviselo....
( Práca 13.9.1993 )
Projekt elektrifikácie zmrzol
ANNA CHOVANOVÁ - ,,Elektrifikácia železničnej trate v úseku Banská Bystrica - Zvolen , na ktorú bol už vypracovaný projekt, mala stáť zhruba 1,5 mld. korún. Vzhľadom na situáciu Železníc SR ( ŽSR ) a vyťaženie tejto trate, keďže nepatrí medzi hlavné ťahy, si to v súčasnom období nemôžeme dovoliť. Chceme však na nej zmodernizovať motorové jednotky a zrealizovať najnutnejšie opravy. Ak by sme sa odhodlali elektrifikovať, tak potom trasu zo Zvolena smerom na Košice," povedal pre PRÁCU Ladislav Saxa, zástupca generálneho riaditeľa ŽSR a technický námestník zodpovedný i za investície, ktorý v minulých dňoch navštívil zvolenské rušňové depo. Podľa neho, aby sme úrovňou železničnej infraštruktúry boli ...
Buďte
rušňovodičom na trati Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša
našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských
televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú
trať Vrútky
- Banská Bystrica - Zvolen
osobná stanica v roli rušňovodiča!
Bratislava (Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka
spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK)
predstavuje videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku
ešte nikto nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom
mnohých zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá
vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás
nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod
videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality.
Príjemnú cestu!
Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen osobná stanica , 480 x 270 |
( Práca 21.9.2000 )
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická |
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
00 | 00, 000 | 132332 | oo | xx | Zvolen nákladná stanica / Freight Station [ 160 , 321 , 477 ] | Zvolen ; Zvoleň; Altsohl; Zólyom |
xx | __, ___ | xxxxxx | xx | xo | súbeh tratí / connection of lines 321 / 160 | |
xx | 01, 029 | xxxxxx | xx | xo | odbočka Zvolen mesto / súbeh tratí / connection of lines 321 / 170-1 | |
02 | 01, 194 | 132639 | xx | xo | Zvolen mesto z. [ 170-1 , 321 ] | Zólyom megálló mh. |
07 | 05, 885 | 134437 | oo | xx | Sliač kúpele | Sliač; Szliacsfürdö |
09 | 07, 738 | 134635 | xx | xo | Veľká Lúka z | Nagyrét mh. |
11 | 09, 761 | 134536 | xx | xo | Hronsek z | Hronec; Garamszeg mh. |
13 | 12, 231 | 134239 (139634) | xx | oo | Vlkanová | Vlkanová Peťová z.; Farkaspetöfalva mh. |
18 | __, ___ | xxxxxx | __ | __ | Eliaš (zrušená zastávka/canceled stop) | Illésfalva mh. |
19 | 17, 922 | 134031 | oo | xx | ( Banská Bystrica - ) Radvaň | Radvány mh. |
21 | 20, 043 | 133835 | xo | xx | Banská Bystrica mesto (1873) | Banská Bystrica Sv. Ján.; Beszterczbánya Szt. János |
xx | 21, 0__ | xxxxxx | xxxxxx | most/bridge | ||
22 | 21, 349 | 133637 | xx | oo | Banská Bystrica [ 170-3 , 172 , 478 ] | Neusohl; Beszterczbánya |
číslo trate/Line No. | od/since | úsek/section |
43 | ||
430 | ||
319 | 2. I. 2000 | Zvolen nákl. st. - Zvolen mesto |
170 | 1993 | Zvolen mesto - Banská Bystrica |
321 | 13. III. 2001 | Zvolen nákl. st. - Zvolen mesto |
Odkazy/Links: