Ďalšie odkazy
Other Links
Vysokor. trate
Vysokorýchlostné trate Portugalska  

 

V r. 2005 vláda Portugalska odsúhlasila výstavbu 3 vysokorýchlostných tratí:

( Lisabon -) Poceirão - Elvas/Badajoz (Caia) (CP/RENFE) - Mérida - Cáceres - Toledo - Madrid

  • 207 km (úsek Portugalska)
  • prevádzková rýchlosť 350 km/h
  • miešaná prevádzka
  • sprevádzkovanie: 2013
  • umožní spojenie hlavných miest s cestovným časom cca 2h 45 min.
  • odhad nákladov: VRT 2 mld. € (úsek Portugalska); bežná trať Évora - Elvas/Badajoz: 300 mil. €
  • Lisabon - Porto

  • 292 km
  • prevádzková rýchlosť 300 km/h
  • sprevádzkovanie: 2015
  • umožní spojenie 2 najväčších miest krajiny s cestovným časom 1h 15 min.
  • odhad nákladov 4,5 mld. €
  • Porto - Vigo

  • 125 km; úsek Portugalska: 100 km
  • prevádzková rýchlosť 250 km/h
  • miešaná prevádzka od mesta Braga po hranicu
  • umožní spojenie miest Porto a Vigo s cestovným časom 1h
  • 1. stavba: úsek Braga - Valença; (odhad nákladov 845 mil. €; sprevádzkovanie: 2013)
  • 2. stavba: úsek Porto - Sá Carneiro Airport - Braga ; (odhad nákladov 555 mil. €; sprevádzkovanie: ????)
  • Tretí prechod Tagusu v Lisabone (Third Tagus Crossing - TTC)

  • režim prevádzky: miešaný
  • dĺžka: 13 km (7 km ponad rieku Tagus)
  • náklady (VRT) 600 mil. €
  • náklady (bežná trať) 600 mil. €
  • sprevádzkovanie: 2013
  • V štádiu štúdie:

    Aveiro - Salamanca

    Évora - Faro/Huelva

    RAVE - Rede Ferroviária de Alta Velocidade, S.A.
    Žel. mapa Španielska a Portugalska

      Vysokorýchlostné trate Portugalska
        Webring vysokorýchlostných vlakov (USA)     Na začiatok strany

    Vysokorýchlostná železnica je druh verejnej železničnej dopravy s rýchlosťou minimálne 250 km/h - bolo pôvodné znenie normy UIC. Neskôr bola zrušená, čoho následkom je, že si každá krajina tento pojem vysvetľuje "po svojom".
    S vývojom vysokorýchlostných vlakov Japonsko ( Šinkansen ), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
    Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou

  • minimálne 250 km/h v krajinách: Španielsko , Francúzsko , Veľká Británia , Belgicko , Taliansko , Nemecko , Južná Kórea , Japonsko, Turecko
  • do 250 km/h aj v krajinách: Holandsko, Luxembursko, Švajčiarsko , Rakúsko , Kazachstan, Čína , USA , Kanada
  • V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko, Holandsko, Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , Maroko , India , Čína , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.

    Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) MLX01, ktorý dosiahol rýchlosť 581 km/h.

    Na začiatok stranyVysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandarných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.

    Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandarným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:

  • aktívny - vyvinutý talianskou spoločnosťou Fiat Ferroviaria (od r. 2000 Alstom Ferroviaria) použitý v súpravách TGV P 01 , Sm3-S220 , ETR ( 104 , 105 , 310 , 390 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480-Alfa Pendular , 490 , 500 , 600 , 610 , 650 , 680 ), ICT , ICT-D a RABDe 500 , atď.
  • pasívny - vyvinutý španielskou spoločnosťou Talgo
  • Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany


    Strana vytvorená / Site created : 25-X-2008
    Posledná aktualizácia / Last update : 15-VI-2010
    Všetky informácie bez záruky.
    Zdroje:
    Wikipedia
    International Railway Journal
    CP
    Späť na " Addams' Rail Page "