ZSSK odpredala pohľadávky v hodnote 336,3 mil. Sk
(SITA) BRATISLAVA 23. 01. 2005 - Železničná
spoločnosť (ZSSK) postúpila v decembri minulého roka
dubiózne pohľadávky v nominálnej hodnote 336,3 mil. Sk,
pričom výška odplaty za postúpenie pohľadávok ako celku
dosiahla hodnotu 11 mil. Sk. Ako agentúru SITA informoval
hovorca Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Miloš
Čikovský, vlastníkom pohľadávok sa stala právnická osoba
so sídlom a registráciou v Slovenskej republike. "Výška
dosiahnutej odplaty pozitívne prekonala očakávania manažmentu
spoločnosti," uviedol Čikovský. Dodal, že zúčastnené
strany podpísali zmluvu 20. decembra minulého roka.
Verejné ponukové konanie o najvýhodnejšiu ponuku na odplatné
postúpenie pohľadávok vyhlásila ZSSK 4. novembra minulého
roka, pričom záujem o ich odkúpenie prejavili tri právnické
a jedna fyzická osoba. "Väčšina pohľadávok je z
hlavnej činnosti ZSSK za uplynulé dva roky, v balíku sú však
aj staršie pohľadávky, ktoré prebrala ZSSK z obchodnej
činnosti jej právnych predchodcov," uviedol Čikovský.
Dodal, že ide hlavne o pohľadávky voči súkromným
podnikateľom v likvidácii, ktoré sa viažu na nákladnú
prepravu. Dlžníkov pritom môže ZSSK rozdeliť do dvoch
skupín. Prvú skupinu tvoria fyzické osoby nepodnikatelia,
ktorých záväzky vznikli ako škody spôsobené vandalizmom,
krádežami, podvodmi či dopravnými nehodami. "Do druhej
skupiny patria fyzické aj právnické osoby podnikatelia,
ktorých záväzky súvisia s neuhradením faktúr za
vnútroštátnu, ako aj medzinárodnú nákladnú prepravu,"
skonštatoval Čikovský.
Od 1. januára tohto roka sa ZSSK rozdelila na dve spoločnosti.
Jeden podnik s názvom Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
zastrešuje osobnú železničnú dopravu a druhý podnik s
názvom Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.
zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu.
Policajti vyčistili Hlavnú stanicu
NOVÝ ČAS 24.01.2005, Donner Vladimír -
Policajti vyčistili bratislavskú Hlavnú železničnú stanicu
a jej okolie. Neupratovali smeti, ale posvietili si na živly,
ktoré tu noc čo noc robia výtržnosti, snažia sa prespať,
žobrú a otravujú cestujúcich.
Počas 50-minútovej akcie v noci z piatka (21.1.) na sobotu
(22.1.) policajti skontrolovali 60 ľudí. Stalo sa to
bezprostredne po vyjdení kritického článku o nočnom živote
na hlavnej stanici na stránkach Nového Času. V ňom sme
upozornili na hanebné popíjanie v čakárni na stanici,
polihovanie bezdomovcov vo vestibule a neprístojné správanie
opitých v jej blízkom okolí.
"Tridsiati z kontrolovaných sa nevedeli preukázať
dokladom totožnosti," informoval hovorca mestských
policajtov Peter Pleva. Bola medzi nimi aj žena v stredných
rokoch, ktorú dlhší čas hľadali policajti pre podozrenie z
rozličnej trestnej činnosti. Skrátka, policajtom sa podarilo v
rámci akcie zo stanice a jej okolia vyhnať bezdomovcov aj
živly, ktoré tam nemajú čo robiť.
Dá sa očakávať, že policajné razie na stanici budú
pokračovať. O neporiadkoch vedia aj predstavitelia správy a
železníc, ktorým budova patrí. "Jarné generálne
čistenie mesta určite neobíde ani hlavnú stanicu,"
vraví hovorca bratislavského primátora Milan Vajda. Navyše,
mesto už prestalo s vydávaním teplej stravy pre bezdomovcov
pred stanicou, čím sa snaží zabrániť ich zhromažďovaniu v
tejto časti mesta.
V niektorých vlakoch sa dá cesta pretancovať
Sme 24.01.2005, japa - Obdivovatelia vlakov si
mohli v piatok na petržalskej železničnej stanici pozrieť
výstavu špeciálnych vagónov. Sú určené ľuďom, ktorí
chcú okrem prepravy z jedného miesta na druhé prežiť aj
príjemnú cestu v nadštandardnom prostredí. Jeden z vozňov
bol napríklad špeciálne upravený na tanečný parket pre
tých, ktorí by cestovanie radi pretancovali. V ďalších
vozňoch boli obývačky s dômyselne zakomponovanými
sprchovacími kútmi, jedálenský vozeň s vlastným výčapom a
minipekárňou, vozeň s barovými priestormi.
Zvláštny je aj vagón Imperátor, ktorí je kópiou
historického dvorného vozňa Františka Jozefa II. - počas
cesty sedia hostia v kreslách, okná zahaľujú závesy zlatej
farby so strapcami, parkety zakrývajú koberce, na klavíri
tíško hrá pianistka. Tento vozeň premáva aj na trase Viedeň
– Salzbug – Vedeň. V roku 2006 v rámci osláv 250.
výročia narodenia W. A. Mozarta bude zaradený s názvom
Imperial Amadeus k pravidelným súpravám vlakov premávajúcim
na tejto trase. Mimoriadne vlakové vozne prepravujú
cestujúcich napríklad na karneval do Benátok, výlety do
Viedne, Prahy, Budapešti či na púte do Ríma a Lúrd.
Dráhy loni přepravily 179 milionů
lidí, více než před rokem
(ČTK) PRAHA 24. 01. 2005 - České dráhy loni
přepravily 179 milionů pasažérů, tedy o čtyři procenta
víc než před rokem. Proti plánu vzrostla přeprava o dvě
procenta. V roce 2005 čeká podle mluvčího Petra
Šťáhlavského podnik další nárůst poptávky. Chce
přepravit 181 milionů cestujících, což by byl růst zhruba o
procento. Přeprava nákladů naopak loni klesla.
ČD letos plánují výnosy 46,4 miliardy korun, tedy stejně
jako loni. Pokles tržeb podnik očekává kvůli silné
konkurenci v nákladní dopravě, naopak vyšší budou příjmy
z přepravy osob. Podnik plánuje letos ztrátu 690 milionů
korun, zatímco loni počítal téměř s miliardovým
prodělkem. Podle odhadů však České dráhy loni nakonec
vykázaly ztrátu mezi 500 až 700 miliony korun. Výsledky za
loňský rok ale zatím podnik nezveřejnil.
Z celkových výnosů počítají ČD s příjmy 17,8 miliardy
korun z nákladní dopravy. Tržby z přepravy nákladu by tak
měly proti loňskému plánu klesnout o 400 milionů korun.
Důvodem je propad přepravy nákladu, který způsobila silná
konkurence na železnici a hlavně na silnici. Naopak příjmy z
osobní dopravy by mohly vzrůst o 220 milionů korun na 5,5
miliardy.
Počet zaměstnanců má letos klesnout o dalších 6000 lidí.
Loni ČD propustily asi 6800 zaměstnanců. Velkou část z nich
tvořili lidé těsně před důchodem s využitím tzv.
doprovodného sociálního programu. Podnik nyní zaměstnává
asi 70.000 lidí.
ČD zatím neuzavřely pro letošní rok kolektivní smlouvu. Od
ledna tak podnik postupně začíná pracovat ve zvláštním
režimu, který počítá pro většinu profesí se 40hodinovou
pracovní dobou. Dosud měli zaměstnanci ČD zajištěnou
zkrácenou pracovní dobu na 36 hodin týdně. Prodloužení
pracovní doby by se tak mohlo v případě, že kolektivní
smlouvu podnik neuzavře v brzké době, projevit i na potřebě
zaměstnanců. Kolektivní vyjednávání má pokračovat tento
týden.
ÚOHS pro porušení zákona zrušil dvě výběrová
řízení Českých drah
(ČTK) BRNO 24. 01. 2005 - Úřad pro ochranu
hospodářské soutěže (ÚOHS) v uplynulých dnech zrušil dvě
výběrová řízení Českých drah (ČD). V obou případech
podnik podle předsedy úřadu Josefa Bednáře porušil zákon o
zadávání veřejných zakázek. ÚOHS tak potvrdil svá
předchozí rozhodnutí, proti nimž se dráhy odvolaly. Verdikt
úřadu již může změnit jen soud. Vyjádření Českých drah
ČTK zjišťuje.
V rozporu se zákonem byla výběrová řízení na provedení
periodických oprav teplovzdušných osobních vozů pro
vnitrostátní provoz a soutěž na provedení periodických
oprav vozů řady Bmto. Regulérnost soutěží před časem
zpochybnila firma ŽOS České Velenice CZ a antimonopolní
úřad jí dal za pravdu.
"V obou případech nebyl vyloučen uchazeč, který
nesplnil některé požadavky stanovené zadavatelem,"
poznamenal Bednář. Úřad ČD také vyčetl, že dostatečně
nezdůvodnily výběr vítězné firmy a nevyžádaly si
písemné zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny.
ÚOHS naopak potvrdil správnost postupu ČD v obchodní
veřejné soutěži na dodávky motorového oleje pro
organizační jednotky Český drah. Jednání drah se u ÚOHS
snažila zpochybnit firma Monero Praha, která se marně
dožadovala zrušení soutěže. České dráhy patří k
firmám, jejichž postup při zadávání veřejných zakázek
ÚOHS zkoumá často. Drahám dosud antimonopolní úřad uložil
pokuty v celkové výši 470.000 korun.
Hornorakouská vláda nepočítá se stavbou železničního koridoru
(ČTK) ČESKÉ BUDĚJOVICE 24. 01. 2005 -
Hornorakouská vláda v dohledné době nepočítá se stavbou
nového úseku železnice z Lince do Summerau na česko-rakouské
hranici. Úsek měl být přitom součástí moderní
dvojkolejné trati IV. železničního koridoru z Prahy do Lince,
po které měly vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v
hodině. Rakušané chtějí stávající jednokolejnou trať
pouze modernizovat pro rychlost do sta kilometrů v hodině. ČTK
to sdělil jihočeský hejtman Jan Zahradník.
"Rakouská vláda má obavy z ekologických problémů,
které by údajně mohly nastat při stanovení nové trasy pro
dvojkolejnou tranzitní železnici zejména v oblasti
Mühlviertelu," uvedl Zahradník. Překvapivý obrat v
postoji spolkové vlády ke koridoru potvrdilo páteční
jednání hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous v
Linci.
Česká strana prosazuje trasu, která by vlakům umožnila
rychlost do 160 km/h, čímž by se zvýšila budoucí
konkurenceschopnost železnice pro nákladní i osobní dopravu.
"Vytvoření vhodných podmínek pro přesun nákladní
dopravy na železnici by bylo výrazným počinem v zájmu
ekologie," řekl hejtman. Na IV. železničním koridoru se
uskutečňuje téměř 63 procent objemu zahraničního obchodu
mezi Rakouskem a Českem. Modernizovaný koridor má zajistit
spojení ČR se západní částí Rakouska, Itálií a
Slovinskem.
Stavba úseku z Prahy do Českých Budějovic začne
pravděpodobně v druhém pololetí letošního roku a postoj
Rakouska na ni nebude mít vliv. "Postrádalo by ale logiku,
aby koridor končil v Budějovicích, to by pak ztrácel
evropský rozměr," řekl zástupce Českých drah pro
Jihočeský kraj a koordinátor česko-rakouské skupiny pro
výstavbu koridoru Ivan Študlar. Pokračování moderní
dvoukolejné trati do Lince by podle něj mělo velký význam
například pro propojení Českého Krumlova jako důležitého
turistického cíle s Evropou.
Zahradník se obává toho, že změna postoje rakouské strany
by mohla ohrozit i stávající podporu projektu ze strany EU.
Jen úsek z Prahy do Českých Budějovic má stát 40 miliard
korun a dokončen by měl být pravděpodobně v roce 2014.
Vedení Jihočeského kraje a Horních Rakous však nepovažuje
současný stav jednání za konečné řešení. "S
hejtmanem Josefem Pühringerem jsem se dohodli, že tato otázka
se stane tématem číslo jedna na nadcházející konferenci
hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous, která by se
měla uskutečnit letos na jaře," dodal Zahradník.
Plán speňažovania majetku Hydrostavu
v konkurze sa začal realizovať
(TASR) Bratislava 25. 01. 2005 - O štyri
výrobné areály a. s. Hydrostav v konkurze, ktoré sa
nachádzajú v Trenčianskych Bohuslaviciach a
Bratislave-Podunajských Biskupiciach a Vlčom hrdle, sa
zaujímali dve zahraničné firmy z Rakúska a Švajčiarska.
"Nikto nás však doteraz neoslovil na odkúpenie podniku
ako celku," povedal TASR správca konkurznej podstaty
úpadcu Hydrostav Jozef Bolješik.
Súbežne so záujmom zahraničných stavebných subjektov sa
podľa jeho slov začína realizovať plán speňažovania
majetku konkurzného podniku, ako sa na ňom vlani na Krajskom
súde (KS) v Bratislave dohodla schôdza veriteľov. Celkovo je v
hre 28 súborov nehnuteľností a hnuteľností. Až keď je na
jednotlivé časti majetku vypracovaný znalecký posudok,
respektíve stanovená cena, môže správca vyhlásiť predaj.
Správca v intenciách tejto procedúry a zákona mohol
začiatkom januára 2005 vyhlásiť prvé kolo predaja majetku
mimo dražby, a to štyroch nehnuteľností v celkovej hodnote 96
miliónov Sk. Najvyššiu hodnotu podľa znaleckého posudku má
priemyselný park v Komárne 59,3 milióna Sk, nasleduje
historická budova konskej železnice v hlavnom meste 21,6
milióna Sk a Pálffyho palác takisto v Bratislave s hodnotou
9,8 milióna Sk, ponuku uzatvára ubytovňa s garážami v
Komárne za 5,6 milióna Sk. "Záujemcovia o kúpu
menovaných nehnuteľností môžu podať správcovi ponuky do 2.
februára." Ten na KS doručené obálky otvorí a v lehote
do 3 týždňov ich vyhodnotí a oznámi rozhodnutie.
"Odhadujeme, že uchádzači prejavia veľký záujem o
konskú železnicu. Ak príde viac ponúk, čo očakávame,
akceptovať budeme, samozrejme, najvyššiu cenu. Konkurencia
bude silná. Šance má aj starosta mestskej časti
Bratislava-Nové Mesto, ktorá má znak konskej železnice
dokonca v erbe," upozornil Bolješik.
Keď budú pripravené znalecké posudky na ďalších 24
súborov hnuteľného majetku podniku, môže správca vyhlásiť
druhé kolo predaja, čo môže byť v krátkom čase. Väčšina
majetku úpadcu by mohla byť v zmysle plánu speňažovania
zavŕšená ešte v tomto roku, celkovo by sa konkurz mohol
uzavrieť najskôr koncom roka 2006, avizoval Bolješik.
Vlani v rámci prieskumného pojednávania úpadcu si uplatnilo 2
365 veriteľov pohľadávky v sume takmer 5 miliárd Sk.
Oprávnené záväzky spoločnosti sú 2,5 miliardy Sk plus
pohľadávky voči ostatným stavebným firmám za takmer 790
miliónov Sk.
V portfóliu finančne najväčších veriteľov Hydrostavu
figuruje Slovenská konsolidačná, Slovenská správa ciest,
Sociálna poisťovňa, Všeobecná zdravotná poisťovňa, z
pôvodných niektoré banky postúpili svoje pohľadávky na
tretie osoby.
Konkurz na Hydrostav vyhlásil Krajský súd v Bratislave v júli
2002 a rozhodol o prevádzkovaní podniku. Hydrostav v konkurze
so stovkou pracovníkov podniká na domácom i zahraničnom
stavebnom trhu, podieľa sa napríklad na výstavbe diaľnice
Hybe – Važec. Keďže sa úpadca nemôže prihlásiť do
tendrov na dodávateľa stavieb, práce vykonáva iba na základe
priamych zákaziek, konštatoval správca.
ČD chtějí v roce 2006 koupit 12 nových lůžkových vozů
(ČTK) PRAHA 25. 01. 2005 - České dráhy
chtějí v roce 2006 koupit 12 nových lůžkových vozů.
Výběrové řízení na dodavatele vagónů zřejmě podnik
vypíše již letos v březnu. ČTK to řekl mluvčí ČD Petr
Šťáhlavský s tím, že cena dodávky vagónů vzejde ze
soutěže. Řádově se zakázka může podle informací ČTK
pohybovat mezi 600 až 800 miliony korun.
České dráhy nemají žádné lůžkové vozy odpovídající
současným standardům luxusních nočních spojů v EU. Nákup
vagónů jim tak má pomoci obstát v konkurenci
západoevropských železnic. Nové vozy budou určeny pro
rychlost až 200 km/h. Vedle obvyklých lůžkových částí 1.
a 2. třídy budou nabízet i nadstandardně vybavená kupé se
sociálním zařízením.
Nákup vozů bude podnik financovat leasingem hrazeným z
následného provozu vagónů na mezistátních tratích. Vozy
chtějí ČD nasazovat na linky do západní Evropy, především
do Německa. Jedná se ale také o tom, že by nové vagóny
jezdily do severní Itálie či Švýcarska.
ČD provozují celkem 61 lůžkových vozů, nejstarší z nich
jsou z počátku 70. let. Pro rychlost 200 km v hodině mají
dráhy jen devět moderních vozů 1. třídy, 26 vozů 2.
třídy a deset restauračních vagónů, ale žádný lůžkový
vůz. Letos by flotilu moderních vozidel ČD vybavených
klimatizací či polohovacími sedačkami mělo rozšířit
celkem sedm sedmivozových souprav rychlovlaku Pendolino a 26
nových vozů pro rychlost 200 km/h v provedení 1. a 2. třídy
od společnosti Siemens.
Na počátku roku 2006 tak budou mít ČD k dispozici až 120
expresních vozů nejvyšších parametrů, určených
především pro mezinárodní dopravu. Nové lůžkové vagóny
by jejich počet v závěru příštího roku zvýšily až na
132 vozů.
Modernizácia metra v Budapešti bude v réžii firiem Sagem a Kapsch
(TASR) Bratislava 25. 01. 2005 - Modernizácia
metra v Budapešti sa bude diať v réžii telekomunikačnej
firmy Sagem a rakúskeho podniku Kapsch. Rozpočtované náklady
sa obe firmy rozhodli nezverejniť. Dodávatelia už
infraštruktúrne práce rozbehli a ukončenie realizácie
veľkoprojektu avizujú na koniec roku 2007. TASR to oznámila
marketingová riaditeľka Kapsch Telecom v Bratislave Sylvia
Košťálová.
Budapešť sa podľa projektu rozhodla zmodernizovať jednu z
najstarších trás metra v Európe. Zákazku na obnovu linky č.
2 získala maďarská dcérska spoločnosť francúzskeho
technologického gigantu Sagem. Tá dodá monitorovacie a
komunikačné železničné systémy. Technicky sa bude na
realizácii projektu podieľať i dcérska spoločnosť Kapsch
CarrierCom rakúskeho holdingu Kapsch AG.
Linka metra na základe projektu podstúpi kompletnú
rekonštrukciu. Generálny dodávateľ Sagem zabezpečí obnovu
koľají a tunela, prestavbu staníc, modernizáciu
energetického napájania, monitorovacie i komunikačné
železničné systémy. Firma Kapsch zavedie dispečerské
telefónne systémy a systémy zaznamenávania hlásení.
Ďalší subdodávatelia dodajú nové reproduktorové systémy,
vrátane systému hlásenia požiaru.
"Perfektná komunikačná sieť má v železničnej
komunikácii v metre rozhodujúcu úlohu. Preto sú požiadavky
kladené na tento projekt náležite vysoké," povedal
regionálny obchodný riaditeľ spoločnosti Sagem Szilárd Kiss.
"Využijeme predovšetkým naše dlhoročné know-how.
Avšak takýto projekt môžeme realizovať iba v intenzívnej
spolupráci s partnermi. Spoločnosť Kapsch sme si vybrali
preto, že má v oblasti hlasového a dátového prenosu desiatky
rokov skúseností a disponuje rozsiahlymi referenčnými
projektmi."
Modernizácia linky metra je spojená s vysokými nárokmi na
logistiku a časové ukončenie projektu. Napriek tomu sa
väčšina prác bude v záujme neprerušenej a bezpečnej
prepravy pasažierov vykonávať v noci.
Odbytový riaditeľ spoločnosti Kapsch CarrierCom Thomas Kropik
poznamenal, že firma "v nových členských krajinách
Európskej únie realizuje stále viac projektov pre verejných
prevádzkovateľov aj objednávateľov modernizácie
infraštruktúr. To sa týka výstavby širokopásmového
internetového prístupu v Maďarsku a nových komunikačných
systémov v dopravnom sektore". Ako dodal, obe firmy Sagem a
Kapsch sa navzájom optimálne dopĺňajú a výsledkom ich
spolupráce bola ponuka riešenia, ktoré objednávateľ
budapeštianske metro akceptovalo.
Trate modernizujeme pridraho
SME 26.01.2005 , dc - Železnica sa na Slovensku
modernizuje drahšie a pomalšie ako v okolitých krajinách.
Kilometer novej dráhy stojí v priemere 230 mil. Sk, kým v
okolitých krajinách sú podľa samotných Železníc Slovenskej
republiky náklady o 50 mil. nižšie. Zaostávanie v
modernizácii dráhy, ktoré Slovensko môže na čas obrať o
výhodu tranzitnej krajiny, podľa Železníc spomaľuje a
predražuje najmä náročný terén a environmentálne zákony.
Podľa hovorkyne železníc Nely Blaškovej sa hornaté Slovensko
z hľadiska profilu krajiny nemôže porovnávať napríklad s
rovinatým Poľskom. "Modernizácia dráhy navyše
neznamená len položenie nových koľajníc, ale aj výstavbu
podchodov, nadchodov a rôznych mimoúrovňových križovatiek,
ako aj budovanie rôznych protihlukových bariér,"
povedala.
Slovenskom vedú 3 veľké európske železničné koridory.
Modernizácia slovenskej časti V. európskeho koridoru, ktorá
sa tiahne od Bratislavy severom Slovenska do Čiernej nad Tisou,
bude podľa Blaškovej stáť približne 2 mld EUR. Kedy sa
práce ukončia však odhadnúť nevedela. "Po Žilinu by
sme sa mali dostať do roku 2012," povedala.
V najbližších dvoch rokoch si obnova dráhy podľa štátneho
tajomníka MDPT SR Michala Kačaljaka vyžiada vyše 20 mld Sk.
Za tieto peniaze by sa mal zmodernizovať úsek medzi Bratislavou
a Novým Mestom nad Váhom. Až 85% týchto peňazí sa môže
hradiť z eurofondov. Časť peňazí sa prefinancuje z
dobiehajúcich programov v rámci predvstupového fondu ISPA.
Zvyšok pôjde z Kohézneho fondu.
Podľa hovorkyne železníc sa modernizáciou tratí, ktoré sú
súčasťou európskych koridorov, zrýchli diaľková osobná,
ako aj tranzitná nákladná doprava zo súčasných 120
kilometrov na 160 kilometrov za hodinu.
Modernizácia sa premietne aj do poplatkov, ktoré železnice
pýtajú od dopravných firiem. Dopravcovia, najmä nákladní,
pritom už teraz radšej jazdia cez Maďarsko alebo Česko, kde
sú poplatky za používanie koľajníc oveľa nižšie a trate
modernejšie ako na Slovensku. Napríklad Česi za posledných
desať rokov takmer kompletne zmodernizovali úsek medzi
Děčínom na západných hraniciach a Břeclavou na východe a
významne pokročili aj na severojužného ťahu medzi Břeclavou
a Ostravou.
Dráhy očakávajú úspešnú sezónu
TA SR HOSPODÁRSKE NOVINY 26.01.2005, Hutňan
Marián - Podľa marketingovej riaditeľky Tatranských lanových
dráh Danky Veleckej, napriek vlaňajšej novembrovej víchrici
očakávajú jednu z najúspešnejších zimných turistických
sezón.
Spoločnosť prevádzkuje kabínkovú lanovku z Tatranskej
Lomnice na Skalnaté pleso a Lomnický štít, sedačkovú
lanovku zo Skalnatého plesa do Lomnického sedla, pozemnú
lanovku zo Starého Smokovca na Hrebienok a najnovšie aj
stredisko Liptovská Teplička pod Kráľovou hoľou v Nízkych
Tatrách.
Kabínková lanovka a sedačková lanovka prepravili v decembri
takmer 35.000 osôb, čo bolo štyrikrát viac ako v decembri
2003. V rozhodujúcej miere sa o to zaslúžili predovšetkým
vhodné poveternostné a snehové podmienky, ale ja zvýšený
záujem turistov o pohľad na víchricou zasiahnuté Tatry. S
ohlasom sa stretla vianočná akcia Štedré dni tatranských
lanových dráh, počas ktorej sa 23. a 24.12. kabínkovou
lanovkou na Skalnaté pleso vyviezlo viac ako 3000
návštevníkov a pozemnou lanovkou na Hrebienok ďalších viac
ako 1000 turistov. Jednosmerné lístky stáli len 10 Sk.
"Mimoriadny záujem o lanovky nás skutočne potešil.
Návštevníkom Tatier, ale aj obyvateľom sme pomohli zmierniť
predvianočný stres a umožnili im presvedčiť sa, že Tatry
sú oveľa väčšie ako pás lesa, ktorý v novembri zničila
veterná smršť," povedala Velecká.
Odstraňovanie škôd novembrovej víchrice a neskoršie
spustenie pozemnej lanovky zo Starého Smokovca na Hrebienok (na
snímke) medziročne znížilo počet prepravených osôb touto
lanovkou približne o polovicu, na 11200 osôb.
Tatranské lanové dráhy stavili na spoluprácu s ostatnými
tatranskými strediskami cestovného ruchu. Ubytovacím
zariadeniam denne poskytujú e-mailové správy o snehových
podmienkach, prevádzke lanoviek i možnostiach lyžovania na
Skalnatom plese, v Lomnickom sedle, Liptovskej Tepličke a na
sánkarskej dráhe z Hrebienka do Starého Smokovca.
"Klienti zatiaľ vo vyše 20 tatranských hotelov môžu
získať celodenné lístky do všetkých lyžiarskych stredísk
s 10% zľavou," uviedla Velecká.
Nižšie tržby Eurotunnelu
TA SR HOSPODÁRSKE NOVINY 26.01.2005 -
Spoločnosť Eurotunnel, ktorá prevádzkuje podmorské
železničné spojenie medzi Francúzskom a Veľkou Britániou,
dosiahla vlani tržby 789 mil. EUR, čo je asi 30,47 mld Sk.
V porovnaní s rokom 2003 je tento výsledok horší približne o
3%. Preprava cez samotný tunel priniesla celkovo 418 mil. EUR, o
26 mil. EUR menej ako pred rokom.
Výkonný riaditeľ Eurotunnelu Jean-Louis Raymond odôvodnil
zhoršenie výsledkov spoločnosti tvrdými konkurenčnými
podmienkami v preprave osôb a nákladov medzi európskou
pevninou a Britskými ostrovmi. Výsledok Eurotunnelu ovplyvnili
najmä nízkonákladové letecké spoločnosti, ktoré mu
odlákali časť cestujúcich. Raymond uviedol, že jeho
spoločnosť začína uplatňovať novú stratégiu v preprave
nákladov a osôb, ktorá by mala viesť k stabilizácii
situácie Eurotunnelu.
ŽSR chcú modernizovať trať Piešťany – Nové
Mesto nad Váhom
(SITA) BRATISLAVA 26. 01. 2005 - Železnice
Slovenskej republiky (ŽSR) hľadajú spoločnosť na
modernizáciu železničnej trate v úseku Piešťany – Nové
Mesto nad Váhom. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa ŽSR
Nela Blašková. "Verejnú súťaž sme vyhlásili v prvej
polovici januára tohto roka, záujemcovia môžu svoje ponuky
predkladať do 11. apríla, kedy sa zároveň budú otvárať aj
obálky s ponukami," uviedla Blašková. So stavebnými
prácami na 19,98-kilometrovom úseku by mal výherca podľa nej
začať v roku 2006.
Verejnej súťaže sa môžu zúčastniť všetky fyzické a
právnické osoby spĺňajúce požiadavky nariadenia rady
Európskeho spoločenstva, ktorým sa riadi Kohézny fond. Na
modernizáciu budú totiž podľa Blaškovej smerovať financie
nielen zo štátneho rozpočtu, ale aj prostriedky Európskej
únie. "Na modernizáciu železničnej trate získalo
Slovensko podporu z Kohézneho fondu vo výške 74 %
oprávnených nákladov," uviedla Blašková. Predpokladanú
výška oprávnených nákladov modernizácie však ŽSR nebudú
zverejňovať až do skončenia tendra.
Záujemcovia o realizáciu projektu musia zložiť zábezpeku k
ponuke vo výške 5 mil. Sk. Zároveň musia zdokladovať obrat
vo výške minimálne 6 mld. Sk ročne za posledné tri roky,
kladný hospodársky výsledok v minulom roku a aspoň v jednom z
rokov 2002 alebo 2003, ako aj prístup k úverovým prostriedkom
v minimálnej výške 800 mil. Sk. Ak sa o zákazku bude
uchádzať samostatný záujemca, je povinný vlastnými silami
zrealizovať najmenej 60 % zmluvných prác. Hlavný partner
spoločného podniku či združenia musí vlastnými silami
zrealizovať najmenej 30 % zmluvných prác, každý ďalší z
partnerov najmenej 10 %.
Uchádzači musia zároveň preukázať referencie, že v
posledných piatich rokoch vystupovali ako hlavný zhotoviteľ
pri minimálne troch stavbách podobného charakteru a
obtiažnosti v kumulovanej hodnote minimálne 6 mld. Sk, pričom
hodnota každej stavby bola minimálne 1,5 mld. Sk. Uchádzači
musia predložiť doklad aj o úspešnom zrealizovaní aspoň
dvoch stavieb v príslušnej oblasti v kumulovanej hodnote
minimálne 3,4 mld. Sk za posledných päť rokov. Samostatný
uchádzač musí tiež zdokumentovať, že za posledných desať
rokov dokončil aspoň tri projekty modernizácie koridorov
železničných tratí, pri ktorých hodnota realizovaných
zabezpečovacích zariadení dosiahla aspoň 150 mil. Sk pre
každý projekt.
"Cieľom modernizácie je zvýšiť traťovú rýchlosť do
160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s
pravidlami EÚ," vysvetlila Blašková. Samotná
modernizácia zahŕňa rekonštrukciu trakčnej napájacej
stanice, budov, 21 mostných objektov a osvetlenia, ďalej
výstavbu a obnovu nástupíšť, prístreškov pre cestujúcich
a nové a upravované pozemné komunikácie. Trať určená na
modernizáciu je súčasťou približne 35-kilometrovej trate
Trnava – Nové Mesto nad Váhom, ktorá predstavuje jeden z
úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez
Slovensko.
Koncepciu osobnej dopravy prerokuje
vláda do konca apríla
(SITA) BRATISLAVA 26. 01. 2005 - Minister dopravy
Pavol Prokopovič spolu s ministrom financií Ivanom Miklošom by
mali do konca apríla predložiť na rokovanie vlády koncepciu
osobnej autobusovej a železničnej dopravy s dôrazom na
systémové riešenie financovania výkonov vo verejnom záujme v
tomto a ďalších rokoch. Uvádza sa to v uznesení, ktoré v
stredu schválila vláda. Týmto vládnym uznesením kabinet
napĺňa uznesenie Národnej rady (NR) SR z decembra minulého
roka, ktorým parlament požiadal vládu o predloženie tejto
koncepcie do NR SR do konca mája tohto roka.
Vláda tiež uložila ministrovi práce a sociálnych vecí
Ľudovítovi Kaníkovi zabezpečiť do konca júna 2006
všetkými dostupnými prostriedkami plnú informovanosť
občanov o možných rizikách spojených so vstupom do
kapitalizačného piliera dôchodkového systému. V spolupráci
s Úradom pre finančný trh by mal rezort práce do polovice
budúceho roka "dôsledne vyžadovať rešpektovanie
zákonov a iných právnych predpisov v reklamnej kampani
dôchodkových správcovských spoločností s osobitným
zreteľom na riadne informovanie občanov o všetkých rizikách
spojených so vstupom do kapitalizačného piliera dôchodkového
systému". Toto uznesenie prijala vláda z dôvodu naplnenia
uznesenia NR SR k realizácii dôchodkovej reformy z polovice
decembra minulého roka.
Osem týždňov po vzniku Rady hospodárskeho a sociálneho
partnerstva, ktorá nahradila bývalú podobu tripartity,
vymenovala vláda zástupcov štátu v tomto orgáne.
Stávky na francouzských železnicích kvůli
znásilnění průvodčí
(zpravodaj ČTK) PAŘÍŽ 26. 01. 2005 -
Železniční doprava ve třech čtvrtinách francouzských
regionů byla dnes postižena stávkami zaměstnanců
rozhořčených úterním znásilněním průvodčí na lince
mezi Toulouse a Cahors na jihu země. Odbory chtějí, aby se
vedení železniční společnosti zabývalo zajištěním
bezpečnosti personálu ve vlacích.
Stávka zasáhla regionální vlaky i rychlovlaky TGV. Některé
organizace průvodčích vyhlásily stávku na 24 hodin.
Prezident SNCF Louis Gallois řekl, že chápe rozhořčení
zaměstnanců, ale vyzval je, aby zajistili návrat lidí domů.
Mladou průvodčí znásilnil v úterý večer
čtyřiadvacetiletý pasažér. Díky tomu, že poskytla jeho
přesný popis, byl ještě týž den zadržen.
Agentura AFP napsala, že loni bylo na francouzských drahách
zaznamenáno 487 útoků na personál. Ve 27 procentech šlo o
útoky proti ženám. Mezi průvodčími tvoří ženy 18
procent.
Dnešní zastavení práce následuje jen několik dní po
stávce železničářů proti připravovanému rozpočtu drah, v
jehož důsledku má být zrušeno 3600 pracovních míst.
Na železniciach platí druhý stupeň zimných
opatrení
(TASR) Bratislava 27. 01. 2005 - Železnice SR
(ŽSR) vzhľadom na poveternostnú situáciu vyhlásili druhý
stupeň zimných opatrení na celom území Slovenska, čo
znamená permanentné nasadenie zamestnancov ŽSR, ktorí
neustále odpratávajú z tratí sneh a zabezpečujú prevádzku
na železnici.
Pri tomto stupni však nevznikajú vážnejšie komplikácie v
doprave. Situácia na železnici je pokojná a prevádzka je
plynulá, informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Počasie skomplikovalo situáciu najmä v susedných krajinách a
práve z tohto dôvodu dochádza k meškaniu medzinárodných
vlakov z Maďarska a Rakúska v rozsahu do 60 minút.
V Prievidzi narazil osobný vlak do vozidla s trojčlennou
posádkou
(TASR) Prievidza 27. 01. 2005 - Do dodávky, v
ktorej boli traja pracovníci Slovenského plynárenského
priemyslu, dnes v podvečer v Prievidzi narazil osobný motorový
vlak prichádzajúci z Handlovej. Nehodu pravdepodobne
zapríčinil vodič auta, ktorý vošiel na nechránené
železničné priecestie práve v čase, keď tadiaľ prechádzal
vlak. Rušňovodič už nestihol zrážke zabrániť.
Podľa očitých svedkov po náraze vozidlo odhodilo asi 15
metrov a motorový rušeň sa vykoľajil. Posádku auta museli z
vozidla "vystrihnúť" hasiči. Jeden z mužov je
ťažko zranený na hlave, ďalší dvaja utrpeli ľahšie
poranenia. Všetkých previezli do nemocnice v Bojniciach.
Cestujúci vo vlaku sa nezranili. Okolnosti nehody vyšetruje
polícia.
Železnice: Na Vodárenskú nekašleme!
Korzár 28.01.2005, ren - Železnice SR
prostredníctvom svojej hovorkyne odkazujú, že nikdy
neignorovali stav budovy na Vodárenskej ulici a vždy sa
snažili celú situáciu riešiť.
"Vzhľadom na neoprávnený pobyt Rómov a stavb objektu,
nebolo riešenie situácie ľahké. Dnes už ale môžeme
tvrdiť, že vyriešenie celého problému sa blíži k záveru a
v priebehu niekoľkých týždňov by sa stav na Vodárenskej
ulici mal vylepšiť. Železnice SR totiž podpísali tento
týždeň kúpno-predajnú zmluvu so spoločnosťou Gestiv,
ktorá sa zmluvne zaviazala vypratať celý tento objekt. Preto
veríme, že v priebehu niekoľkých týždňov sa život
obyvateľov v okolí Vodárenskej ulici zlepší," povedala
nám hovorkyňa ŽSR Kornélia Blašková. Dodala, že k búraniu
objektu aj napriek získanému povoleniu z októbra 2003 nedošlo
z jednoduchého dôvodu - v tomto čase už bola podpísaná
zmluva o budúcej zmluve so súčasným majiteľom.
"Povolenie k búraniu sme mali pripravené pre prípad, že
by kupec odstúpil od zmluvy. V tomto prípade by došlo k
zbúraniu objektu z našej strany," vysvetlila Blašková.
Košičanom svitla nádej na lepšiu dopravu v meste
Obyvatelia a návštevníci metropoly
východu by sa do 5 rokov mohli tešiť zo zlepšenia dopravnej
infraštruktúry v meste.
Korzár 28.01.2005, Marián Kizek - Kraj získal 3,4
mil. Sk finančnej podpory z prostriedkov Európskeho fondu
regionálneho rozvoja a 1,1 mil. zo štátneho rozpočtu na
vypracovanie projektu Štúdia rozvoja integrovanej regionálnej
dopravy v Košiciach. Zámer na poskytnutie nenávratného
finančného príspevku už schválilo ministerstvo dopravy.
"Ešte vlani sme iniciovali vytvorenie pracovnej skupiny na
riešenie dopravnej situácie vo verejnej osobnej doprave. Jej
členmi sú zástupcovia nášho odboru dopravy, mesta a
Železničnej spoločnosti. Chceme nájsť a aplikovať
optimálne prepojenie železničnej dopravy a MHD a zapojenie
železničnej osobnej dopravy do systému integrovaného
dopravného systému," povedal nám predseda KSK Rudolf
Bauer.
Vďaka spomínanej štúdii by sa mali prípraviť projekty na
viaceré dopravné stavby v Košiciach a blízkom okolí. Podľa
R. Bauera chce kraj tieto projekty pripraviť tak, aby sa na ich
realizáciu mohli použiť aj ďalšie zdroje zo štrukturálnych
fondov EU. Štúdia bude predstavovať reálnu víziu dopravného
integrovaného systému, vytipuje lokality a dopravné stavby.
"Štúdia by mala byť hotová do konca roka. Potom už bude
závisieť len od množstva finančných prostriedkov ako sa bude
uvádzať do praxe. Predpokladám však, že už v strednodobom
horizonte sa niektoré jej časti zrealizujú do praxe. Košice
sa tak stanú moderným európskym mestom aj čo sa týka
dopravného prepojenia. Sľubujeme si od toho zrýchlenie
cestovania, poskytovanie kvalitnejších služieb v tejto oblasti
a bezpečnejší dopravný systém," dodal R. Bauer.
Na čo sa chcú zamerať autori štúdie a čo by sa podľa nej
mohlo realizovať:
- vybudovanie úplne novej železničnej stanice v lokalite
Košice - Sever, koľajové prepojenie železničnej trate so
sieťou električkovej dopravy na úseku Námestie maratónu
mieru – železničná stanica, výstavbu terminálov hromadnej
prepravy osôb pre cestujúcich prestupujúcich z vlakov na MHD,
výstavbu záchytných parkovísk pre individuálnu dopravu,
komplexné dobudovanie Staničného námestia vrátane podchodov,
elektrifikáciu železničnej trate Košice – Haniska –
Veľká Ida, nákup moderných pantografových jednotiek na
regionálnu dopravu, vytvorenie jednotného informačného
systému.
Češi a Poláci zvažují obnovení železnice u Královce
(ČTK) KRÁLOVEC (Trutnovsko) 28. 01. 2005 -
České dráhy uvažují o znovuobnovení provozu na
železniční trati spojující Královec na Trutnovsku a polské
město Lubawka. První nákladní vlaky by hranici mohly
překročit v roce 2006, informuje dnešní vydání Mladé
fronty Dnes (MfD) pro Královéhradecký kraj.
"Nákladní dopravu jsme po technické i provozní stránce
obnovit v řádu týdnů. Trať je v dobrém stavu. Jde o to,
abychom měli co vozit," řekl František Čejka z
regionálního centra Českých drah. Kromě zajištění
dostatečného množství přepravců je nutné také zpracovat
novou dohodu o přeshraniční dopravě.
Zájem o obnovení dopravy podle železničářů mají
především těžaři dřeva a kamene z Polska, zatím není
jasné, zda by přes hranici jezdily i osobní vlaky.
"Železniční doprava má smysl jen tam, kde je
dostatečná poptávka, jinak z hlediska nákladů
neobstojíme," řekl Čejka.
Žacléřská radnice nyní chce s polskými partnery a
železničáři zpracovat studii, která zjistí, jaký by byl o
osobní dopravu zájem. "Zatím si netroufnu říci, kdy by
osobní doprava mola začít fungovat," řekl starosta
Žacléře Miroslav Vlasák.
Obnovení provozu by přivítal i Královéhradecký kraj.
"Očekáváme, že lepší dopravní propojení obou území
se pozitivně projeví na vzájemném zpřístupnění
podnikatelského prostředí. V regionu se také odlehčí
nákladní silniční dopravě," řekl náměstek
hradeckého hejtmana Petr Kuřík.
Trať mezi Královcem a Lubavkou fungovala od roku 1869, na
české straně provoz mezi Trutnovem a Královcem skončil v
roce 2001, osobní železniční doprava v tomto úseku skončila
již po druhé světové válce.
Vlakovému sebevrahovi hrozí trest smrti; měl i následovníka
(ČTK) LOS ANGELES (USA) 28. 01. 2005 –
Kalifornskému sebevrahovi, který má na svědomí středeční
železniční nehodu poblíž kalifornského Los Angeles s 11
mrtvými a téměř 200 zraněnými, hrozí trest smrti. Úřady
ve čtvrtek podle agentury Reuters rovněž oznámily, že jiný
muž se pokusil šestadvacetiletého Juana Manuela Alvareze
napodobit.
Alvarez, který má narušené duševní zdraví, problémy v
rodině a potýká se s drogami, ve středu zaparkoval kolem
šesté ráno svůj terénní vůz na kolejích a čekal na
přijíždějící vlak. Na poslední chvíli ale z auta
vyskočil. Vlak do automobilu vrazil a vykolejil.
Alvarez čelí obviněním z 11 vražd a vzhledem k závažným
okolnostem činu mu v případě usvědčení hrozí trest smrti.
Policie rovněž informovala o přípravě dalšího podobného
činu. Zatkla totiž pětadvacetiletého muže, jenž ve čtvrtek
brzy ráno postavil svůj vůz přes koleje ve městě Irvine
jižně od Los Angeles s úmyslem se zabít. Řidič, jistý
Tigran Kashkarian, se pokusil přispěchavším policistům ujet,
ale po honičce jej muži zákona přiměli k vystoupení z vozu.
Sám Kashkarian se přiznal, že pomýšlel na sebevraždu. Poté
byl umístěn do vazební věznice, kde se podrobil
psychiatrickému vyšetření.
Martinský primátor chce eurokomisára Figeľa oboznámiť s projektmi
mesta
(TASR) Martin 29. 01. 2005 – Primátor Martina
Stanislav Bernát chce využiť budúcotýždňovú návštevu
eurokomisára Jána Figeľa aj na to, aby ho oboznámil s
projektmi mesta, ktoré sa uchádzajú o podporu zo
štrukturálnych fondov Európskej únie (EÚ).
Mesto Martin má podľa Bernáta pripravený projekt s partnermi
z poľského mesta Bialsko-Biala a českého Frýdku-Místku. Ide
o vybudovanie takzvaných vlakových autobusov. Tieto vlaky by
umožnili rýchlejšiu prepravu v rámci regiónov, čo by
znamenalo rozvoj turistiky, ale aj možnosti rýchlejšej dopravy
za prácou do okolia, spresnil Bernát.
Ďalším projektom je výstavba budúceho centra mesta Martin
medzi časťami Košúty I. a Košúty II. Martinský primátor
zdôraznil, že v jednom objekte by mali byť železničná ...
stanica, nástupná stanica lanovky na Martinské hole,
Slovenská národná knižnica a kongresové centrum. Náklady
odhadol Bernát na 20 miliárd korún, pričom po získaní
financií by sa stavba mohla zrealizovať do piatich rokov.
"Každý hovorí, že Slovensko nie je dostatočne
pripravené, nemá projekty. My projekty máme, len ich
zafinancovať a dlhodobo do nich investovať," dodal
Bernát. (krátené)
ŽSR , Železnice SR , ZSSK , Železničná spoločnosť Slovensko , ŽS , ZSSK Cargo , BRKS , ČD , ÖBB , MÁV , PKP , UŽ , DB , SNCF , RENFE , SŽ , SBB-CFF-FFS , FS , FS Trenitalia , SNCB , UIC , ŽOS Vrútky , ŽOS Zvolen , ŽOS Trnava , ALSTOM , MDPT , IC a EC , EÚ , VÚD , Wagon Slovakia a.s. Bratislava , ŽU , vysokorýchlostné vlaky
Bratislava: Bratislava
, Bratislava hl.
st. , Bratislava-Petržalka
, Bratislava-Nové
Mesto , Rusovce , Bratislava predmestie , Bratislava-Rača , Bratislava filiálka , Bratislava-Vajnory , Bratislava-Vinohrady , Bratislava-Železná studienka , Bratislava-Lamač , Bratislava
východ , Devínska Nová Ves
, Devínske Jazero , Starý most
110-6: Malacky , Kúty , Senica , Jablonica
120-9: Pezinok , Trnava , Leopoldov ,
Piešťany , N. Mesto n/V.
, Trenčín , Tr. Teplá , Púchov , Pov. Bystrica , Žilina , Nemšová , Čadca , Skalité
130-50: Senec , Galanta , Šaľa , Palárikovo , N. Zámky , Štúrovo , Šurany , Dunajská Streda , Komárno , Sereď , Nitra , Topoľčany , Chynorany , Prievidza , Zbehy
, Zlaté Moravce , Kozárovce
, Handlová , Horná Štubňa , Levice , Hronská Dúbrava , Zvolen , Čata , Šahy
, Krupina
160-75: Lučenec , Fiľakovo , Jesenské , Lenartovce , Plešivec , Rožňava , Turňa
nad Bodvou , Moldava nad Bodvou , Haniska pri Košiciach , Veľký
Krtíš , Breznička , Poltár , Banská
Bystrica , Harmanec
, Diviaky , Martin
, Kremnica ,
Podbrezová , Chvatimech , Brezno , Červená Skala , Telgárt
, Dobšinská
Ľadová Jaskyňa , Dedinky , Mlynky , Mníšek nad Hnilcom , Gelnica , Pohronská
Polhora , Tisovec
, Rimavská Sobota
180-8: Žilina-Teplička
, Vrútky , Kraľovany
, Ružomberok , L. Mikuláš , L. Hrádok , Štrba , Poprad , Sp. N. Ves , Spišské Vlachy , Margecany , Kysak , Košice , Dolný
Kubín , Štrbské Pleso
, Starý Smokovec
, Tatranská
Lomnica , Kežmarok , Podolínec , Stará Ľubovňa , Plaveč , Prešov , Sabinov
190-6: Michaľany
, Slovenské
Nové Mesto , Dobrá , Čierna n/T.
, Čop , Trebišov , Bánovce n/O. , Michalovce , Strážske , Humenné , Medzilaborce , Vranov nad Topľou , Bardejov , V. Kapušany , Maťovce
ÖBB : Wolfsthal , Kittsee , Marchegg , Wien Südbahnhof
, Wien Westbahnhof
MÁV : Rajka , Hegyeshalom , Győr , Komárom , Szob , Budapest-Keleti
pu. , Budapest-Nyugati
pu. , Ipolytarnóc , Somoskőújfalu , Bánréve , Miskolc-Tiszai pu.
PKP : Zwardoń , Muszyna , Łupków
ČD : Břeclav , Lanžhot
UŽ : Užhorod
ĽMJ , 840 , ETR 310 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480 - Alfa Pendular , 490 , 500 , 650 , , 680 Pendolino , ICE / ICT , ICE 1 , ICE 2 , ICE 3 , ICE 4 , ICT , ICT-VT , Sm3-S220 , TGV , -AVE 100 , -Acela , -AGV , -Atlantique , -Duplex , -Euromed , -Eurostar , -KTX , -La Poste , -P 01 (Pendulaire) , -PSE , -Réseau , -THALYS PBA, PBKA , Eurotunnel , Transrapid , Metrorapid , X 2/2000 , Šinkansen
Salgótarján - Fiľakovo - Lučenec , Lučenec - Zvolen nákl. st. , Zvolen - Banská Bystrica , Nové Mesto nad Váhom - Piešťany , Piešťany - Trnava , Trnava - Bratislava-Rača , Bratislava - Wolfsthal , koridory
Plavecký
Mikuláš - Rohožník - Zohor
Zohor -
Záhorská Ves
Brezová
pod Bradlom - Jablonica
Nemšová -
Lednické Rovne
Žilina
- Rajec
Neded - Šaľa
Komárno - Kolárovo
Kozárovce - Zlaté Moravce
, Zlaté
Moravce - Lužianky
Zbehy - Radošina
Nitrianske Pravno - Prievidza
Zlaté Moravce - Úľany nad
Žitavou
Banská
Štiavnica - Hronská Dúbrava
Lučenec - Kalonda
Breznička - Katarínska Huta
Muráň - Plešivec
Slavošovce - Plešivec
Dobšiná - Rožňava
Medzev - Moldava nad Bodvou
Poltár – Rimavská Sobota
Levoča -
Spišská Nová Ves
Vranov nad
Topľou - Trebišov
Veľké Kapušany - Vojany
, Vojany - Bánovce nad
Ondavou
Trenčín -
Chynorany
Levice - Čata , Čata - Štúrovo
Zvolen -
Krupina , Krupina -
Šahy , Šahy - Čata
pozemná
lanová dráha Starý Smokovec – Hrebienok
kabínková
lanová dráha Tatranská Lomnica –
Skalnaté Pleso
visutá lanová
dráha Skalnaté Pleso – Lomnický Štít
sedačková
lanová dráha Skalnaté Pleso – Lomnické sedlo
Štrbské
Pleso - Štrba OŽ
Poprad-Tatry - Starý Smokovec , Starý Smokovec - Štrbské Pleso
Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec , TEŽ , TREŽ , OŽ