ZSSK odpredala pohľadávky v hodnote 336,3 mil. Sk
(SITA) BRATISLAVA 23. 01. 2005 - Železničná spoločnosť (ZSSK) postúpila v decembri minulého roka dubiózne pohľadávky v nominálnej hodnote 336,3 mil. Sk, pričom výška odplaty za postúpenie pohľadávok ako celku dosiahla hodnotu 11 mil. Sk. Ako agentúru SITA informoval hovorca Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Miloš Čikovský, vlastníkom pohľadávok sa stala právnická osoba so sídlom a registráciou v Slovenskej republike. "Výška dosiahnutej odplaty pozitívne prekonala očakávania manažmentu spoločnosti," uviedol Čikovský. Dodal, že zúčastnené strany podpísali zmluvu 20. decembra minulého roka.
Verejné ponukové konanie o najvýhodnejšiu ponuku na odplatné postúpenie pohľadávok vyhlásila ZSSK 4. novembra minulého roka, pričom záujem o ich odkúpenie prejavili tri právnické a jedna fyzická osoba. "Väčšina pohľadávok je z hlavnej činnosti ZSSK za uplynulé dva roky, v balíku sú však aj staršie pohľadávky, ktoré prebrala ZSSK z obchodnej činnosti jej právnych predchodcov," uviedol Čikovský. Dodal, že ide hlavne o pohľadávky voči súkromným podnikateľom v likvidácii, ktoré sa viažu na nákladnú prepravu. Dlžníkov pritom môže ZSSK rozdeliť do dvoch skupín. Prvú skupinu tvoria fyzické osoby nepodnikatelia, ktorých záväzky vznikli ako škody spôsobené vandalizmom, krádežami, podvodmi či dopravnými nehodami. "Do druhej skupiny patria fyzické aj právnické osoby podnikatelia, ktorých záväzky súvisia s neuhradením faktúr za vnútroštátnu, ako aj medzinárodnú nákladnú prepravu," skonštatoval Čikovský.
Od 1. januára tohto roka sa ZSSK rozdelila na dve spoločnosti. Jeden podnik s názvom Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. zastrešuje osobnú železničnú dopravu a druhý podnik s názvom Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu.

Policajti vyčistili Hlavnú stanicu
NOVÝ ČAS 24.01.2005, Donner Vladimír - Policajti vyčistili bratislavskú Hlavnú železničnú stanicu a jej okolie. Neupratovali smeti, ale posvietili si na živly, ktoré tu noc čo noc robia výtržnosti, snažia sa prespať, žobrú a otravujú cestujúcich.
Počas 50-minútovej akcie v noci z piatka (21.1.) na sobotu (22.1.) policajti skontrolovali 60 ľudí. Stalo sa to bezprostredne po vyjdení kritického článku o nočnom živote na hlavnej stanici na stránkach Nového Času. V ňom sme upozornili na hanebné popíjanie v čakárni na stanici, polihovanie bezdomovcov vo vestibule a neprístojné správanie opitých v jej blízkom okolí.
"Tridsiati z kontrolovaných sa nevedeli preukázať dokladom totožnosti," informoval hovorca mestských policajtov Peter Pleva. Bola medzi nimi aj žena v stredných rokoch, ktorú dlhší čas hľadali policajti pre podozrenie z rozličnej trestnej činnosti. Skrátka, policajtom sa podarilo v rámci akcie zo stanice a jej okolia vyhnať bezdomovcov aj živly, ktoré tam nemajú čo robiť.
Dá sa očakávať, že policajné razie na stanici budú pokračovať. O neporiadkoch vedia aj predstavitelia správy a železníc, ktorým budova patrí. "Jarné generálne čistenie mesta určite neobíde ani hlavnú stanicu," vraví hovorca bratislavského primátora Milan Vajda. Navyše, mesto už prestalo s vydávaním teplej stravy pre bezdomovcov pred stanicou, čím sa snaží zabrániť ich zhromažďovaniu v tejto časti mesta.

V niektorých vlakoch sa dá cesta pretancovať
Sme 24.01.2005, japa - Obdivovatelia vlakov si mohli v piatok na petržalskej železničnej stanici pozrieť výstavu špeciálnych vagónov. Sú určené ľuďom, ktorí chcú okrem prepravy z jedného miesta na druhé prežiť aj príjemnú cestu v nadštandardnom prostredí. Jeden z vozňov bol napríklad špeciálne upravený na tanečný parket pre tých, ktorí by cestovanie radi pretancovali. V ďalších vozňoch boli obývačky s dômyselne zakomponovanými sprchovacími kútmi, jedálenský vozeň s vlastným výčapom a minipekárňou, vozeň s barovými priestormi.
Zvláštny je aj vagón Imperátor, ktorí je kópiou historického dvorného vozňa Františka Jozefa II. - počas cesty sedia hostia v kreslách, okná zahaľujú závesy zlatej farby so strapcami, parkety zakrývajú koberce, na klavíri tíško hrá pianistka. Tento vozeň premáva aj na trase Viedeň – Salzbug – Vedeň. V roku 2006 v rámci osláv 250. výročia narodenia W. A. Mozarta bude zaradený s názvom Imperial Amadeus k pravidelným súpravám vlakov premávajúcim na tejto trase. Mimoriadne vlakové vozne prepravujú cestujúcich napríklad na karneval do Benátok, výlety do Viedne, Prahy, Budapešti či na púte do Ríma a Lúrd.

Dráhy loni přepravily 179 milionů lidí, více než před rokem
(ČTK) PRAHA 24. 01. 2005 - České dráhy loni přepravily 179 milionů pasažérů, tedy o čtyři procenta víc než před rokem. Proti plánu vzrostla přeprava o dvě procenta. V roce 2005 čeká podle mluvčího Petra Šťáhlavského podnik další nárůst poptávky. Chce přepravit 181 milionů cestujících, což by byl růst zhruba o procento. Přeprava nákladů naopak loni klesla.
ČD letos plánují výnosy 46,4 miliardy korun, tedy stejně jako loni. Pokles tržeb podnik očekává kvůli silné konkurenci v nákladní dopravě, naopak vyšší budou příjmy z přepravy osob. Podnik plánuje letos ztrátu 690 milionů korun, zatímco loni počítal téměř s miliardovým prodělkem. Podle odhadů však České dráhy loni nakonec vykázaly ztrátu mezi 500 až 700 miliony korun. Výsledky za loňský rok ale zatím podnik nezveřejnil.
Z celkových výnosů počítají ČD s příjmy 17,8 miliardy korun z nákladní dopravy. Tržby z přepravy nákladu by tak měly proti loňskému plánu klesnout o 400 milionů korun. Důvodem je propad přepravy nákladu, který způsobila silná konkurence na železnici a hlavně na silnici. Naopak příjmy z osobní dopravy by mohly vzrůst o 220 milionů korun na 5,5 miliardy.
Počet zaměstnanců má letos klesnout o dalších 6000 lidí. Loni ČD propustily asi 6800 zaměstnanců. Velkou část z nich tvořili lidé těsně před důchodem s využitím tzv. doprovodného sociálního programu. Podnik nyní zaměstnává asi 70.000 lidí.
ČD zatím neuzavřely pro letošní rok kolektivní smlouvu. Od ledna tak podnik postupně začíná pracovat ve zvláštním režimu, který počítá pro většinu profesí se 40hodinovou pracovní dobou. Dosud měli zaměstnanci ČD zajištěnou zkrácenou pracovní dobu na 36 hodin týdně. Prodloužení pracovní doby by se tak mohlo v případě, že kolektivní smlouvu podnik neuzavře v brzké době, projevit i na potřebě zaměstnanců. Kolektivní vyjednávání má pokračovat tento týden.

ÚOHS pro porušení zákona zrušil dvě výběrová řízení Českých drah
(ČTK) BRNO 24. 01. 2005 - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v uplynulých dnech zrušil dvě výběrová řízení Českých drah (ČD). V obou případech podnik podle předsedy úřadu Josefa Bednáře porušil zákon o zadávání veřejných zakázek. ÚOHS tak potvrdil svá předchozí rozhodnutí, proti nimž se dráhy odvolaly. Verdikt úřadu již může změnit jen soud. Vyjádření Českých drah ČTK zjišťuje.
V rozporu se zákonem byla výběrová řízení na provedení periodických oprav teplovzdušných osobních vozů pro vnitrostátní provoz a soutěž na provedení periodických oprav vozů řady Bmto. Regulérnost soutěží před časem zpochybnila firma ŽOS České Velenice CZ a antimonopolní úřad jí dal za pravdu.
"V obou případech nebyl vyloučen uchazeč, který nesplnil některé požadavky stanovené zadavatelem," poznamenal Bednář. Úřad ČD také vyčetl, že dostatečně nezdůvodnily výběr vítězné firmy a nevyžádaly si písemné zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny.
ÚOHS naopak potvrdil správnost postupu ČD v obchodní veřejné soutěži na dodávky motorového oleje pro organizační jednotky Český drah. Jednání drah se u ÚOHS snažila zpochybnit firma Monero Praha, která se marně dožadovala zrušení soutěže. České dráhy patří k firmám, jejichž postup při zadávání veřejných zakázek ÚOHS zkoumá často. Drahám dosud antimonopolní úřad uložil pokuty v celkové výši 470.000 korun.

Hornorakouská vláda nepočítá se stavbou železničního koridoru
(ČTK) ČESKÉ BUDĚJOVICE 24. 01. 2005 - Hornorakouská vláda v dohledné době nepočítá se stavbou nového úseku železnice z Lince do Summerau na česko-rakouské hranici. Úsek měl být přitom součástí moderní dvojkolejné trati IV. železničního koridoru z Prahy do Lince, po které měly vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Rakušané chtějí stávající jednokolejnou trať pouze modernizovat pro rychlost do sta kilometrů v hodině. ČTK to sdělil jihočeský hejtman Jan Zahradník.
"Rakouská vláda má obavy z ekologických problémů, které by údajně mohly nastat při stanovení nové trasy pro dvojkolejnou tranzitní železnici zejména v oblasti Mühlviertelu," uvedl Zahradník. Překvapivý obrat v postoji spolkové vlády ke koridoru potvrdilo páteční jednání hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous v Linci.
Česká strana prosazuje trasu, která by vlakům umožnila rychlost do 160 km/h, čímž by se zvýšila budoucí konkurenceschopnost železnice pro nákladní i osobní dopravu. "Vytvoření vhodných podmínek pro přesun nákladní dopravy na železnici by bylo výrazným počinem v zájmu ekologie," řekl hejtman. Na IV. železničním koridoru se uskutečňuje téměř 63 procent objemu zahraničního obchodu mezi Rakouskem a Českem. Modernizovaný koridor má zajistit spojení ČR se západní částí Rakouska, Itálií a Slovinskem.
Stavba úseku z Prahy do Českých Budějovic začne pravděpodobně v druhém pololetí letošního roku a postoj Rakouska na ni nebude mít vliv. "Postrádalo by ale logiku, aby koridor končil v Budějovicích, to by pak ztrácel evropský rozměr," řekl zástupce Českých drah pro Jihočeský kraj a koordinátor česko-rakouské skupiny pro výstavbu koridoru Ivan Študlar. Pokračování moderní dvoukolejné trati do Lince by podle něj mělo velký význam například pro propojení Českého Krumlova jako důležitého turistického cíle s Evropou.
Zahradník se obává toho, že změna postoje rakouské strany by mohla ohrozit i stávající podporu projektu ze strany EU. Jen úsek z Prahy do Českých Budějovic má stát 40 miliard korun a dokončen by měl být pravděpodobně v roce 2014.
Vedení Jihočeského kraje a Horních Rakous však nepovažuje současný stav jednání za konečné řešení. "S hejtmanem Josefem Pühringerem jsem se dohodli, že tato otázka se stane tématem číslo jedna na nadcházející konferenci hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous, která by se měla uskutečnit letos na jaře," dodal Zahradník.

Plán speňažovania majetku Hydrostavu v konkurze sa začal realizovať
(TASR) Bratislava 25. 01. 2005 - O štyri výrobné areály a. s. Hydrostav v konkurze, ktoré sa nachádzajú v Trenčianskych Bohuslaviciach a Bratislave-Podunajských Biskupiciach a Vlčom hrdle, sa zaujímali dve zahraničné firmy z Rakúska a Švajčiarska. "Nikto nás však doteraz neoslovil na odkúpenie podniku ako celku," povedal TASR správca konkurznej podstaty úpadcu Hydrostav Jozef Bolješik.
Súbežne so záujmom zahraničných stavebných subjektov sa podľa jeho slov začína realizovať plán speňažovania majetku konkurzného podniku, ako sa na ňom vlani na Krajskom súde (KS) v Bratislave dohodla schôdza veriteľov. Celkovo je v hre 28 súborov nehnuteľností a hnuteľností. Až keď je na jednotlivé časti majetku vypracovaný znalecký posudok, respektíve stanovená cena, môže správca vyhlásiť predaj.
Správca v intenciách tejto procedúry a zákona mohol začiatkom januára 2005 vyhlásiť prvé kolo predaja majetku mimo dražby, a to štyroch nehnuteľností v celkovej hodnote 96 miliónov Sk. Najvyššiu hodnotu podľa znaleckého posudku má priemyselný park v Komárne 59,3 milióna Sk, nasleduje historická budova konskej železnice v hlavnom meste 21,6 milióna Sk a Pálffyho palác takisto v Bratislave s hodnotou 9,8 milióna Sk, ponuku uzatvára ubytovňa s garážami v Komárne za 5,6 milióna Sk. "Záujemcovia o kúpu menovaných nehnuteľností môžu podať správcovi ponuky do 2. februára." Ten na KS doručené obálky otvorí a v lehote do 3 týždňov ich vyhodnotí a oznámi rozhodnutie. "Odhadujeme, že uchádzači prejavia veľký záujem o konskú železnicu. Ak príde viac ponúk, čo očakávame, akceptovať budeme, samozrejme, najvyššiu cenu. Konkurencia bude silná. Šance má aj starosta mestskej časti Bratislava-Nové Mesto, ktorá má znak konskej železnice dokonca v erbe," upozornil Bolješik.
Keď budú pripravené znalecké posudky na ďalších 24 súborov hnuteľného majetku podniku, môže správca vyhlásiť druhé kolo predaja, čo môže byť v krátkom čase. Väčšina majetku úpadcu by mohla byť v zmysle plánu speňažovania zavŕšená ešte v tomto roku, celkovo by sa konkurz mohol uzavrieť najskôr koncom roka 2006, avizoval Bolješik.
Vlani v rámci prieskumného pojednávania úpadcu si uplatnilo 2 365 veriteľov pohľadávky v sume takmer 5 miliárd Sk. Oprávnené záväzky spoločnosti sú 2,5 miliardy Sk plus pohľadávky voči ostatným stavebným firmám za takmer 790 miliónov Sk.
V portfóliu finančne najväčších veriteľov Hydrostavu figuruje Slovenská konsolidačná, Slovenská správa ciest, Sociálna poisťovňa, Všeobecná zdravotná poisťovňa, z pôvodných niektoré banky postúpili svoje pohľadávky na tretie osoby.
Konkurz na Hydrostav vyhlásil Krajský súd v Bratislave v júli 2002 a rozhodol o prevádzkovaní podniku. Hydrostav v konkurze so stovkou pracovníkov podniká na domácom i zahraničnom stavebnom trhu, podieľa sa napríklad na výstavbe diaľnice Hybe – Važec. Keďže sa úpadca nemôže prihlásiť do tendrov na dodávateľa stavieb, práce vykonáva iba na základe priamych zákaziek, konštatoval správca.

ČD chtějí v roce 2006 koupit 12 nových lůžkových vozů
(ČTK) PRAHA 25. 01. 2005 - České dráhy chtějí v roce 2006 koupit 12 nových lůžkových vozů. Výběrové řízení na dodavatele vagónů zřejmě podnik vypíše již letos v březnu. ČTK to řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský s tím, že cena dodávky vagónů vzejde ze soutěže. Řádově se zakázka může podle informací ČTK pohybovat mezi 600 až 800 miliony korun.
České dráhy nemají žádné lůžkové vozy odpovídající současným standardům luxusních nočních spojů v EU. Nákup vagónů jim tak má pomoci obstát v konkurenci západoevropských železnic. Nové vozy budou určeny pro rychlost až 200 km/h. Vedle obvyklých lůžkových částí 1. a 2. třídy budou nabízet i nadstandardně vybavená kupé se sociálním zařízením.
Nákup vozů bude podnik financovat leasingem hrazeným z následného provozu vagónů na mezistátních tratích. Vozy chtějí ČD nasazovat na linky do západní Evropy, především do Německa. Jedná se ale také o tom, že by nové vagóny jezdily do severní Itálie či Švýcarska.
ČD provozují celkem 61 lůžkových vozů, nejstarší z nich jsou z počátku 70. let. Pro rychlost 200 km v hodině mají dráhy jen devět moderních vozů 1. třídy, 26 vozů 2. třídy a deset restauračních vagónů, ale žádný lůžkový vůz. Letos by flotilu moderních vozidel ČD vybavených klimatizací či polohovacími sedačkami mělo rozšířit celkem sedm sedmivozových souprav rychlovlaku Pendolino a 26 nových vozů pro rychlost 200 km/h v provedení 1. a 2. třídy od společnosti Siemens.
Na počátku roku 2006 tak budou mít ČD k dispozici až 120 expresních vozů nejvyšších parametrů, určených především pro mezinárodní dopravu. Nové lůžkové vagóny by jejich počet v závěru příštího roku zvýšily až na 132 vozů.

Modernizácia metra v Budapešti bude v réžii firiem Sagem a Kapsch
(TASR) Bratislava 25. 01. 2005 - Modernizácia metra v Budapešti sa bude diať v réžii telekomunikačnej firmy Sagem a rakúskeho podniku Kapsch. Rozpočtované náklady sa obe firmy rozhodli nezverejniť. Dodávatelia už infraštruktúrne práce rozbehli a ukončenie realizácie veľkoprojektu avizujú na koniec roku 2007. TASR to oznámila marketingová riaditeľka Kapsch Telecom v Bratislave Sylvia Košťálová.
Budapešť sa podľa projektu rozhodla zmodernizovať jednu z najstarších trás metra v Európe. Zákazku na obnovu linky č. 2 získala maďarská dcérska spoločnosť francúzskeho technologického gigantu Sagem. Tá dodá monitorovacie a komunikačné železničné systémy. Technicky sa bude na realizácii projektu podieľať i dcérska spoločnosť Kapsch CarrierCom rakúskeho holdingu Kapsch AG.
Linka metra na základe projektu podstúpi kompletnú rekonštrukciu. Generálny dodávateľ Sagem zabezpečí obnovu koľají a tunela, prestavbu staníc, modernizáciu energetického napájania, monitorovacie i komunikačné železničné systémy. Firma Kapsch zavedie dispečerské telefónne systémy a systémy zaznamenávania hlásení. Ďalší subdodávatelia dodajú nové reproduktorové systémy, vrátane systému hlásenia požiaru.
"Perfektná komunikačná sieť má v železničnej komunikácii v metre rozhodujúcu úlohu. Preto sú požiadavky kladené na tento projekt náležite vysoké," povedal regionálny obchodný riaditeľ spoločnosti Sagem Szilárd Kiss. "Využijeme predovšetkým naše dlhoročné know-how. Avšak takýto projekt môžeme realizovať iba v intenzívnej spolupráci s partnermi. Spoločnosť Kapsch sme si vybrali preto, že má v oblasti hlasového a dátového prenosu desiatky rokov skúseností a disponuje rozsiahlymi referenčnými projektmi."
Modernizácia linky metra je spojená s vysokými nárokmi na logistiku a časové ukončenie projektu. Napriek tomu sa väčšina prác bude v záujme neprerušenej a bezpečnej prepravy pasažierov vykonávať v noci.
Odbytový riaditeľ spoločnosti Kapsch CarrierCom Thomas Kropik poznamenal, že firma "v nových členských krajinách Európskej únie realizuje stále viac projektov pre verejných prevádzkovateľov aj objednávateľov modernizácie infraštruktúr. To sa týka výstavby širokopásmového internetového prístupu v Maďarsku a nových komunikačných systémov v dopravnom sektore". Ako dodal, obe firmy Sagem a Kapsch sa navzájom optimálne dopĺňajú a výsledkom ich spolupráce bola ponuka riešenia, ktoré objednávateľ budapeštianske metro akceptovalo.

Trate modernizujeme pridraho
SME 26.01.2005 , dc - Železnica sa na Slovensku modernizuje drahšie a pomalšie ako v okolitých krajinách. Kilometer novej dráhy stojí v priemere 230 mil. Sk, kým v okolitých krajinách sú podľa samotných Železníc Slovenskej republiky náklady o 50 mil. nižšie. Zaostávanie v modernizácii dráhy, ktoré Slovensko môže na čas obrať o výhodu tranzitnej krajiny, podľa Železníc spomaľuje a predražuje najmä náročný terén a environmentálne zákony.
Podľa hovorkyne železníc Nely Blaškovej sa hornaté Slovensko z hľadiska profilu krajiny nemôže porovnávať napríklad s rovinatým Poľskom. "Modernizácia dráhy navyše neznamená len položenie nových koľajníc, ale aj výstavbu podchodov, nadchodov a rôznych mimoúrovňových križovatiek, ako aj budovanie rôznych protihlukových bariér," povedala.
Slovenskom vedú 3 veľké európske železničné koridory. Modernizácia slovenskej časti V. európskeho koridoru, ktorá sa tiahne od Bratislavy severom Slovenska do Čiernej nad Tisou, bude podľa Blaškovej stáť približne 2 mld EUR. Kedy sa práce ukončia však odhadnúť nevedela. "Po Žilinu by sme sa mali dostať do roku 2012," povedala.
V najbližších dvoch rokoch si obnova dráhy podľa štátneho tajomníka MDPT SR Michala Kačaljaka vyžiada vyše 20 mld Sk. Za tieto peniaze by sa mal zmodernizovať úsek medzi Bratislavou a Novým Mestom nad Váhom. Až 85% týchto peňazí sa môže hradiť z eurofondov. Časť peňazí sa prefinancuje z dobiehajúcich programov v rámci predvstupového fondu ISPA. Zvyšok pôjde z Kohézneho fondu.
Podľa hovorkyne železníc sa modernizáciou tratí, ktoré sú súčasťou európskych koridorov, zrýchli diaľková osobná, ako aj tranzitná nákladná doprava zo súčasných 120 kilometrov na 160 kilometrov za hodinu.
Modernizácia sa premietne aj do poplatkov, ktoré železnice pýtajú od dopravných firiem. Dopravcovia, najmä nákladní, pritom už teraz radšej jazdia cez Maďarsko alebo Česko, kde sú poplatky za používanie koľajníc oveľa nižšie a trate modernejšie ako na Slovensku. Napríklad Česi za posledných desať rokov takmer kompletne zmodernizovali úsek medzi Děčínom na západných hraniciach a Břeclavou na východe a významne pokročili aj na severojužného ťahu medzi Břeclavou a Ostravou.

Dráhy očakávajú úspešnú sezónu
TA SR HOSPODÁRSKE NOVINY 26.01.2005, Hutňan Marián - Podľa marketingovej riaditeľky Tatranských lanových dráh Danky Veleckej, napriek vlaňajšej novembrovej víchrici očakávajú jednu z najúspešnejších zimných turistických sezón.
Spoločnosť prevádzkuje kabínkovú lanovku z Tatranskej Lomnice na Skalnaté pleso a Lomnický štít, sedačkovú lanovku zo Skalnatého plesa do Lomnického sedla, pozemnú lanovku zo Starého Smokovca na Hrebienok a najnovšie aj stredisko Liptovská Teplička pod Kráľovou hoľou v Nízkych Tatrách.
Kabínková lanovka a sedačková lanovka prepravili v decembri takmer 35.000 osôb, čo bolo štyrikrát viac ako v decembri 2003. V rozhodujúcej miere sa o to zaslúžili predovšetkým vhodné poveternostné a snehové podmienky, ale ja zvýšený záujem turistov o pohľad na víchricou zasiahnuté Tatry. S ohlasom sa stretla vianočná akcia Štedré dni tatranských lanových dráh, počas ktorej sa 23. a 24.12. kabínkovou lanovkou na Skalnaté pleso vyviezlo viac ako 3000 návštevníkov a pozemnou lanovkou na Hrebienok ďalších viac ako 1000 turistov. Jednosmerné lístky stáli len 10 Sk. "Mimoriadny záujem o lanovky nás skutočne potešil. Návštevníkom Tatier, ale aj obyvateľom sme pomohli zmierniť predvianočný stres a umožnili im presvedčiť sa, že Tatry sú oveľa väčšie ako pás lesa, ktorý v novembri zničila veterná smršť," povedala Velecká.
Odstraňovanie škôd novembrovej víchrice a neskoršie spustenie pozemnej lanovky zo Starého Smokovca na Hrebienok (na snímke) medziročne znížilo počet prepravených osôb touto lanovkou približne o polovicu, na 11200 osôb.
Tatranské lanové dráhy stavili na spoluprácu s ostatnými tatranskými strediskami cestovného ruchu. Ubytovacím zariadeniam denne poskytujú e-mailové správy o snehových podmienkach, prevádzke lanoviek i možnostiach lyžovania na Skalnatom plese, v Lomnickom sedle, Liptovskej Tepličke a na sánkarskej dráhe z Hrebienka do Starého Smokovca. "Klienti zatiaľ vo vyše 20 tatranských hotelov môžu získať celodenné lístky do všetkých lyžiarskych stredísk s 10% zľavou," uviedla Velecká.

Nižšie tržby Eurotunnelu
TA SR HOSPODÁRSKE NOVINY 26.01.2005 - Spoločnosť Eurotunnel, ktorá prevádzkuje podmorské železničné spojenie medzi Francúzskom a Veľkou Britániou, dosiahla vlani tržby 789 mil. EUR, čo je asi 30,47 mld Sk.
V porovnaní s rokom 2003 je tento výsledok horší približne o 3%. Preprava cez samotný tunel priniesla celkovo 418 mil. EUR, o 26 mil. EUR menej ako pred rokom.
Výkonný riaditeľ Eurotunnelu Jean-Louis Raymond odôvodnil zhoršenie výsledkov spoločnosti tvrdými konkurenčnými podmienkami v preprave osôb a nákladov medzi európskou pevninou a Britskými ostrovmi. Výsledok Eurotunnelu ovplyvnili najmä nízkonákladové letecké spoločnosti, ktoré mu odlákali časť cestujúcich. Raymond uviedol, že jeho spoločnosť začína uplatňovať novú stratégiu v preprave nákladov a osôb, ktorá by mala viesť k stabilizácii situácie Eurotunnelu.

ŽSR chcú modernizovať trať Piešťany – Nové Mesto nad Váhom
(SITA) BRATISLAVA 26. 01. 2005 - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) hľadajú spoločnosť na modernizáciu železničnej trate v úseku Piešťany – Nové Mesto nad Váhom. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. "Verejnú súťaž sme vyhlásili v prvej polovici januára tohto roka, záujemcovia môžu svoje ponuky predkladať do 11. apríla, kedy sa zároveň budú otvárať aj obálky s ponukami," uviedla Blašková. So stavebnými prácami na 19,98-kilometrovom úseku by mal výherca podľa nej začať v roku 2006.
Verejnej súťaže sa môžu zúčastniť všetky fyzické a právnické osoby spĺňajúce požiadavky nariadenia rady Európskeho spoločenstva, ktorým sa riadi Kohézny fond. Na modernizáciu budú totiž podľa Blaškovej smerovať financie nielen zo štátneho rozpočtu, ale aj prostriedky Európskej únie. "Na modernizáciu železničnej trate získalo Slovensko podporu z Kohézneho fondu vo výške 74 % oprávnených nákladov," uviedla Blašková. Predpokladanú výška oprávnených nákladov modernizácie však ŽSR nebudú zverejňovať až do skončenia tendra.
Záujemcovia o realizáciu projektu musia zložiť zábezpeku k ponuke vo výške 5 mil. Sk. Zároveň musia zdokladovať obrat vo výške minimálne 6 mld. Sk ročne za posledné tri roky, kladný hospodársky výsledok v minulom roku a aspoň v jednom z rokov 2002 alebo 2003, ako aj prístup k úverovým prostriedkom v minimálnej výške 800 mil. Sk. Ak sa o zákazku bude uchádzať samostatný záujemca, je povinný vlastnými silami zrealizovať najmenej 60 % zmluvných prác. Hlavný partner spoločného podniku či združenia musí vlastnými silami zrealizovať najmenej 30 % zmluvných prác, každý ďalší z partnerov najmenej 10 %.
Uchádzači musia zároveň preukázať referencie, že v posledných piatich rokoch vystupovali ako hlavný zhotoviteľ pri minimálne troch stavbách podobného charakteru a obtiažnosti v kumulovanej hodnote minimálne 6 mld. Sk, pričom hodnota každej stavby bola minimálne 1,5 mld. Sk. Uchádzači musia predložiť doklad aj o úspešnom zrealizovaní aspoň dvoch stavieb v príslušnej oblasti v kumulovanej hodnote minimálne 3,4 mld. Sk za posledných päť rokov. Samostatný uchádzač musí tiež zdokumentovať, že za posledných desať rokov dokončil aspoň tri projekty modernizácie koridorov železničných tratí, pri ktorých hodnota realizovaných zabezpečovacích zariadení dosiahla aspoň 150 mil. Sk pre každý projekt.
"Cieľom modernizácie je zvýšiť traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s pravidlami EÚ," vysvetlila Blašková. Samotná modernizácia zahŕňa rekonštrukciu trakčnej napájacej stanice, budov, 21 mostných objektov a osvetlenia, ďalej výstavbu a obnovu nástupíšť, prístreškov pre cestujúcich a nové a upravované pozemné komunikácie. Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 35-kilometrovej trate Trnava – Nové Mesto nad Váhom, ktorá predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko.

Koncepciu osobnej dopravy prerokuje vláda do konca apríla
(SITA) BRATISLAVA 26. 01. 2005 - Minister dopravy Pavol Prokopovič spolu s ministrom financií Ivanom Miklošom by mali do konca apríla predložiť na rokovanie vlády koncepciu osobnej autobusovej a železničnej dopravy s dôrazom na systémové riešenie financovania výkonov vo verejnom záujme v tomto a ďalších rokoch. Uvádza sa to v uznesení, ktoré v stredu schválila vláda. Týmto vládnym uznesením kabinet napĺňa uznesenie Národnej rady (NR) SR z decembra minulého roka, ktorým parlament požiadal vládu o predloženie tejto koncepcie do NR SR do konca mája tohto roka.
Vláda tiež uložila ministrovi práce a sociálnych vecí Ľudovítovi Kaníkovi zabezpečiť do konca júna 2006 všetkými dostupnými prostriedkami plnú informovanosť občanov o možných rizikách spojených so vstupom do kapitalizačného piliera dôchodkového systému. V spolupráci s Úradom pre finančný trh by mal rezort práce do polovice budúceho roka "dôsledne vyžadovať rešpektovanie zákonov a iných právnych predpisov v reklamnej kampani dôchodkových správcovských spoločností s osobitným zreteľom na riadne informovanie občanov o všetkých rizikách spojených so vstupom do kapitalizačného piliera dôchodkového systému". Toto uznesenie prijala vláda z dôvodu naplnenia uznesenia NR SR k realizácii dôchodkovej reformy z polovice decembra minulého roka.
Osem týždňov po vzniku Rady hospodárskeho a sociálneho partnerstva, ktorá nahradila bývalú podobu tripartity, vymenovala vláda zástupcov štátu v tomto orgáne.

Stávky na francouzských železnicích kvůli znásilnění průvodčí
(zpravodaj ČTK) PAŘÍŽ 26. 01. 2005 - Železniční doprava ve třech čtvrtinách francouzských regionů byla dnes postižena stávkami zaměstnanců rozhořčených úterním znásilněním průvodčí na lince mezi Toulouse a Cahors na jihu země. Odbory chtějí, aby se vedení železniční společnosti zabývalo zajištěním bezpečnosti personálu ve vlacích.
Stávka zasáhla regionální vlaky i rychlovlaky TGV. Některé organizace průvodčích vyhlásily stávku na 24 hodin. Prezident SNCF Louis Gallois řekl, že chápe rozhořčení zaměstnanců, ale vyzval je, aby zajistili návrat lidí domů.
Mladou průvodčí znásilnil v úterý večer čtyřiadvacetiletý pasažér. Díky tomu, že poskytla jeho přesný popis, byl ještě týž den zadržen.
Agentura AFP napsala, že loni bylo na francouzských drahách zaznamenáno 487 útoků na personál. Ve 27 procentech šlo o útoky proti ženám. Mezi průvodčími tvoří ženy 18 procent.
Dnešní zastavení práce následuje jen několik dní po stávce železničářů proti připravovanému rozpočtu drah, v jehož důsledku má být zrušeno 3600 pracovních míst.

Na železniciach platí druhý stupeň zimných opatrení
(TASR) Bratislava 27. 01. 2005 - Železnice SR (ŽSR) vzhľadom na poveternostnú situáciu vyhlásili druhý stupeň zimných opatrení na celom území Slovenska, čo znamená permanentné nasadenie zamestnancov ŽSR, ktorí neustále odpratávajú z tratí sneh a zabezpečujú prevádzku na železnici.
Pri tomto stupni však nevznikajú vážnejšie komplikácie v doprave. Situácia na železnici je pokojná a prevádzka je plynulá, informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Počasie skomplikovalo situáciu najmä v susedných krajinách a práve z tohto dôvodu dochádza k meškaniu medzinárodných vlakov z Maďarska a Rakúska v rozsahu do 60 minút.

V Prievidzi narazil osobný vlak do vozidla s trojčlennou posádkou
(TASR) Prievidza 27. 01. 2005 - Do dodávky, v ktorej boli traja pracovníci Slovenského plynárenského priemyslu, dnes v podvečer v Prievidzi narazil osobný motorový vlak prichádzajúci z Handlovej. Nehodu pravdepodobne zapríčinil vodič auta, ktorý vošiel na nechránené železničné priecestie práve v čase, keď tadiaľ prechádzal vlak. Rušňovodič už nestihol zrážke zabrániť.
Podľa očitých svedkov po náraze vozidlo odhodilo asi 15 metrov a motorový rušeň sa vykoľajil. Posádku auta museli z vozidla "vystrihnúť" hasiči. Jeden z mužov je ťažko zranený na hlave, ďalší dvaja utrpeli ľahšie poranenia. Všetkých previezli do nemocnice v Bojniciach. Cestujúci vo vlaku sa nezranili. Okolnosti nehody vyšetruje polícia.

Železnice: Na Vodárenskú nekašleme!
Korzár 28.01.2005, ren - Železnice SR prostredníctvom svojej hovorkyne odkazujú, že nikdy neignorovali stav budovy na Vodárenskej ulici a vždy sa snažili celú situáciu riešiť.
"Vzhľadom na neoprávnený pobyt Rómov a stavb objektu, nebolo riešenie situácie ľahké. Dnes už ale môžeme tvrdiť, že vyriešenie celého problému sa blíži k záveru a v priebehu niekoľkých týždňov by sa stav na Vodárenskej ulici mal vylepšiť. Železnice SR totiž podpísali tento týždeň kúpno-predajnú zmluvu so spoločnosťou Gestiv, ktorá sa zmluvne zaviazala vypratať celý tento objekt. Preto veríme, že v priebehu niekoľkých týždňov sa život obyvateľov v okolí Vodárenskej ulici zlepší," povedala nám hovorkyňa ŽSR Kornélia Blašková. Dodala, že k búraniu objektu aj napriek získanému povoleniu z októbra 2003 nedošlo z jednoduchého dôvodu - v tomto čase už bola podpísaná zmluva o budúcej zmluve so súčasným majiteľom. "Povolenie k búraniu sme mali pripravené pre prípad, že by kupec odstúpil od zmluvy. V tomto prípade by došlo k zbúraniu objektu z našej strany," vysvetlila Blašková.

Košičanom svitla nádej na lepšiu dopravu v meste
Obyvatelia a návštevníci metropoly východu by sa do 5 rokov mohli tešiť zo zlepšenia dopravnej infraštruktúry v meste.
Korzár 28.01.2005, Marián Kizek - Kraj získal 3,4 mil. Sk finančnej podpory z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja a 1,1 mil. zo štátneho rozpočtu na vypracovanie projektu Štúdia rozvoja integrovanej regionálnej dopravy v Košiciach. Zámer na poskytnutie nenávratného finančného príspevku už schválilo ministerstvo dopravy.
"Ešte vlani sme iniciovali vytvorenie pracovnej skupiny na riešenie dopravnej situácie vo verejnej osobnej doprave. Jej členmi sú zástupcovia nášho odboru dopravy, mesta a Železničnej spoločnosti. Chceme nájsť a aplikovať optimálne prepojenie železničnej dopravy a MHD a zapojenie železničnej osobnej dopravy do systému integrovaného dopravného systému," povedal nám predseda KSK Rudolf Bauer.
Vďaka spomínanej štúdii by sa mali prípraviť projekty na viaceré dopravné stavby v Košiciach a blízkom okolí. Podľa R. Bauera chce kraj tieto projekty pripraviť tak, aby sa na ich realizáciu mohli použiť aj ďalšie zdroje zo štrukturálnych fondov EU. Štúdia bude predstavovať reálnu víziu dopravného integrovaného systému, vytipuje lokality a dopravné stavby.
"Štúdia by mala byť hotová do konca roka. Potom už bude závisieť len od množstva finančných prostriedkov ako sa bude uvádzať do praxe. Predpokladám však, že už v strednodobom horizonte sa niektoré jej časti zrealizujú do praxe. Košice sa tak stanú moderným európskym mestom aj čo sa týka dopravného prepojenia. Sľubujeme si od toho zrýchlenie cestovania, poskytovanie kvalitnejších služieb v tejto oblasti a bezpečnejší dopravný systém," dodal R. Bauer.
Na čo sa chcú zamerať autori štúdie a čo by sa podľa nej mohlo realizovať:
- vybudovanie úplne novej železničnej stanice v lokalite Košice - Sever, koľajové prepojenie železničnej trate so sieťou električkovej dopravy na úseku Námestie maratónu mieru – železničná stanica, výstavbu terminálov hromadnej prepravy osôb pre cestujúcich prestupujúcich z vlakov na MHD, výstavbu záchytných parkovísk pre individuálnu dopravu, komplexné dobudovanie Staničného námestia vrátane podchodov, elektrifikáciu železničnej trate Košice – Haniska – Veľká Ida, nákup moderných pantografových jednotiek na regionálnu dopravu, vytvorenie jednotného informačného systému.

Češi a Poláci zvažují obnovení železnice u Královce
(ČTK) KRÁLOVEC (Trutnovsko) 28. 01. 2005 - České dráhy uvažují o znovuobnovení provozu na železniční trati spojující Královec na Trutnovsku a polské město Lubawka. První nákladní vlaky by hranici mohly překročit v roce 2006, informuje dnešní vydání Mladé fronty Dnes (MfD) pro Královéhradecký kraj.
"Nákladní dopravu jsme po technické i provozní stránce obnovit v řádu týdnů. Trať je v dobrém stavu. Jde o to, abychom měli co vozit," řekl František Čejka z regionálního centra Českých drah. Kromě zajištění dostatečného množství přepravců je nutné také zpracovat novou dohodu o přeshraniční dopravě.
Zájem o obnovení dopravy podle železničářů mají především těžaři dřeva a kamene z Polska, zatím není jasné, zda by přes hranici jezdily i osobní vlaky. "Železniční doprava má smysl jen tam, kde je dostatečná poptávka, jinak z hlediska nákladů neobstojíme," řekl Čejka.
Žacléřská radnice nyní chce s polskými partnery a železničáři zpracovat studii, která zjistí, jaký by byl o osobní dopravu zájem. "Zatím si netroufnu říci, kdy by osobní doprava mola začít fungovat," řekl starosta Žacléře Miroslav Vlasák.
Obnovení provozu by přivítal i Královéhradecký kraj. "Očekáváme, že lepší dopravní propojení obou území se pozitivně projeví na vzájemném zpřístupnění podnikatelského prostředí. V regionu se také odlehčí nákladní silniční dopravě," řekl náměstek hradeckého hejtmana Petr Kuřík.
Trať mezi Královcem a Lubavkou fungovala od roku 1869, na české straně provoz mezi Trutnovem a Královcem skončil v roce 2001, osobní železniční doprava v tomto úseku skončila již po druhé světové válce.

Vlakovému sebevrahovi hrozí trest smrti; měl i následovníka
(ČTK) LOS ANGELES (USA) 28. 01. 2005 – Kalifornskému sebevrahovi, který má na svědomí středeční železniční nehodu poblíž kalifornského Los Angeles s 11 mrtvými a téměř 200 zraněnými, hrozí trest smrti. Úřady ve čtvrtek podle agentury Reuters rovněž oznámily, že jiný muž se pokusil šestadvacetiletého Juana Manuela Alvareze napodobit.
Alvarez, který má narušené duševní zdraví, problémy v rodině a potýká se s drogami, ve středu zaparkoval kolem šesté ráno svůj terénní vůz na kolejích a čekal na přijíždějící vlak. Na poslední chvíli ale z auta vyskočil. Vlak do automobilu vrazil a vykolejil.
Alvarez čelí obviněním z 11 vražd a vzhledem k závažným okolnostem činu mu v případě usvědčení hrozí trest smrti. Policie rovněž informovala o přípravě dalšího podobného činu. Zatkla totiž pětadvacetiletého muže, jenž ve čtvrtek brzy ráno postavil svůj vůz přes koleje ve městě Irvine jižně od Los Angeles s úmyslem se zabít. Řidič, jistý Tigran Kashkarian, se pokusil přispěchavším policistům ujet, ale po honičce jej muži zákona přiměli k vystoupení z vozu. Sám Kashkarian se přiznal, že pomýšlel na sebevraždu. Poté byl umístěn do vazební věznice, kde se podrobil psychiatrickému vyšetření.

Martinský primátor chce eurokomisára Figeľa oboznámiť s projektmi mesta
(TASR) Martin 29. 01. 2005 – Primátor Martina Stanislav Bernát chce využiť budúcotýždňovú návštevu eurokomisára Jána Figeľa aj na to, aby ho oboznámil s projektmi mesta, ktoré sa uchádzajú o podporu zo štrukturálnych fondov Európskej únie (EÚ).
Mesto Martin má podľa Bernáta pripravený projekt s partnermi z poľského mesta Bialsko-Biala a českého Frýdku-Místku. Ide o vybudovanie takzvaných vlakových autobusov. Tieto vlaky by umožnili rýchlejšiu prepravu v rámci regiónov, čo by znamenalo rozvoj turistiky, ale aj možnosti rýchlejšej dopravy za prácou do okolia, spresnil Bernát.
Ďalším projektom je výstavba budúceho centra mesta Martin medzi časťami Košúty I. a Košúty II. Martinský primátor zdôraznil, že v jednom objekte by mali byť železničná ... stanica, nástupná stanica lanovky na Martinské hole, Slovenská národná knižnica a kongresové centrum. Náklady odhadol Bernát na 20 miliárd korún, pričom po získaní financií by sa stavba mohla zrealizovať do piatich rokov. "Každý hovorí, že Slovensko nie je dostatočne pripravené, nemá projekty. My projekty máme, len ich zafinancovať a dlhodobo do nich investovať," dodal Bernát. (krátené)

ŽSR , Železnice SR , ZSSK , Železničná spoločnosť Slovensko , ŽS , ZSSK Cargo , BRKS , ČD , ÖBB , MÁV , PKP , , DB , SNCF , RENFE , , SBB-CFF-FFS , FS , FS Trenitalia , SNCB , UIC , ŽOS Vrútky ,  ŽOS Zvolen , ŽOS Trnava , ALSTOM , MDPT , IC a EC , , VÚD , Wagon Slovakia a.s. Bratislava , ŽU , vysokorýchlostné vlaky

Bratislava: Bratislava , Bratislava hl. st. , Bratislava-Petržalka , Bratislava-Nové Mesto , Rusovce , Bratislava predmestie , Bratislava-Rača , Bratislava filiálka , Bratislava-Vajnory , Bratislava-Vinohrady , Bratislava-Železná studienka , Bratislava-Lamač , Bratislava východ , Devínska Nová Ves , Devínske Jazero , Starý most
110-6: Malacky , Kúty , Senica , Jablonica
120-9: Pezinok , Trnava , Leopoldov , Piešťany , N. Mesto n/V. , Trenčín , Tr. Teplá , Púchov , Pov. Bystrica , Žilina , Nemšová , Čadca , Skalité
130-50: Senec , Galanta , Šaľa , Palárikovo , N. Zámky , Štúrovo , Šurany , Dunajská Streda , Komárno , Sereď , Nitra , Topoľčany , Chynorany , Prievidza , Zbehy , Zlaté Moravce , Kozárovce , Handlová , Horná Štubňa , Levice , Hronská Dúbrava , Zvolen , Čata , Šahy , Krupina
160-75: Lučenec , Fiľakovo , Jesenské , Lenartovce , Plešivec , Rožňava , Turňa nad Bodvou , Moldava nad Bodvou , Haniska pri Košiciach , Veľký Krtíš , Breznička , Poltár , Banská Bystrica , Harmanec , Diviaky , Martin , Kremnica , Podbrezová , Chvatimech , Brezno , Červená Skala , Telgárt , Dobšinská Ľadová Jaskyňa , Dedinky , Mlynky , Mníšek nad Hnilcom , Gelnica , Pohronská Polhora , Tisovec , Rimavská Sobota
180-8: Žilina-Teplička , Vrútky , Kraľovany , Ružomberok , L. Mikuláš , L. Hrádok , Štrba , Poprad , Sp. N. Ves , Spišské Vlachy , Margecany , Kysak , Košice , Dolný Kubín , Štrbské Pleso , Starý Smokovec , Tatranská Lomnica , Kežmarok , Podolínec , Stará Ľubovňa , Plaveč , Prešov , Sabinov
190-6: Michaľany , Slovenské Nové Mesto , Dobrá , Čierna n/T. , Čop , Trebišov , Bánovce n/O. , Michalovce , Strážske , Humenné , Medzilaborce , Vranov nad Topľou , Bardejov , V. Kapušany , Maťovce
ÖBB : Wolfsthal , Kittsee , Marchegg , Wien Südbahnhof , Wien Westbahnhof
MÁV : Rajka , Hegyeshalom , Győr , Komárom , Szob , Budapest-Keleti pu. , Budapest-Nyugati pu. , Ipolytarnóc , Somoskőújfalu , Bánréve , Miskolc-Tiszai pu.
PKP : Zwardoń , Muszyna , Łupków
ČD : Břeclav , Lanžhot
: Užhorod

ĽMJ , 840 , ETR 310 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480 - Alfa Pendular , 490 , 500 , 650 , , 680 Pendolino , ICE / ICT , ICE 1 , ICE 2 , ICE 3 , ICE 4 , ICT , ICT-VT , Sm3-S220 , TGV , -AVE 100 , -Acela , -AGV , -Atlantique , -Duplex , -Euromed , -Eurostar , -KTX , -La Poste , -P 01 (Pendulaire) , -PSE , -Réseau , -THALYS PBA, PBKA , Eurotunnel , Transrapid , Metrorapid , X 2/2000 , Šinkansen

Salgótarján - Fiľakovo - Lučenec , Lučenec - Zvolen nákl. st. , Zvolen - Banská Bystrica , Nové Mesto nad Váhom - Piešťany , Piešťany - Trnava , Trnava - Bratislava-Rača , Bratislava - Wolfsthal , koridory

Plavecký Mikuláš - Rohožník - Zohor
Zohor - Záhorská Ves
Brezová pod Bradlom - Jablonica
Nemšová - Lednické Rovne
Žilina - Rajec
Neded - Šaľa
Komárno - Kolárovo
Kozárovce - Zlaté Moravce , Zlaté Moravce - Lužianky
Zbehy - Radošina
Nitrianske Pravno - Prievidza
Zlaté Moravce - Úľany nad Žitavou
Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava
Lučenec - Kalonda
Breznička - Katarínska Huta
Muráň - Plešivec
Slavošovce - Plešivec
Dobšiná - Rožňava
Medzev - Moldava nad Bodvou
Poltár – Rimavská Sobota
Levoča - Spišská Nová Ves
Vranov nad Topľou - Trebišov
Veľké Kapušany - Vojany , Vojany - Bánovce nad Ondavou

Trenčín - Chynorany
Levice - Čata , Čata - Štúrovo
Zvolen - Krupina , Krupina - Šahy , Šahy - Čata
pozemná lanová dráha Starý Smokovec – Hrebienok
kabínková lanová dráha Tatranská Lomnica – Skalnaté Pleso
visutá lanová dráha Skalnaté Pleso – Lomnický Štít
sedačková lanová dráha Skalnaté Pleso – Lomnické sedlo
Štrbské Pleso - Štrba
Poprad-Tatry - Starý Smokovec , Starý Smokovec - Štrbské Pleso
Tatranská Lomnica - Starý Smokovec , TEŽ , TREŽ ,

TASRČeská tisková kancelářHospodárske novinyPravdaSme

 

Národná obrodaSITAHospodársky denník

Železnice Slovenskej republikyŽelezničná spoločnosť, a. s.EurailpressInternational Railway JournalNový Čas

 

 

Košický večerReutersLidové NovinyDopravní novinyAFP

 

 

VečerníkPrifini (internetový denník o slovenskej a svetovej ekonomike)SiemensInzineMarkízaFINI

 


Strana vytvorená: 01-II-2005  
Späť na " Železničné správy z tlače " (pr0505.htm)