ŽSR hľadajú stavebný dozor pre úsek Piešťany-Nové
Mesto n.V.
(SITA) BRATISLAVA 20. 03. 2005 -
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) hľadajú spoločnosť,
ktorá bude vykonávať stavebný dozor pri prácach na
modernizácii železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom
v úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom. Agentúre SITA to
potvrdila hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Zmluva na stavebný
dozor by mala trvať 44 mesiacov. Maximálna zmluvná cena by
nemala prekročiť 129,656 mil. Sk, pričom financovať sa bude
zo štátneho rozpočtu a z prostriedkov Kohézneho fondu
Európskej únie.
Záujemcovia o výkon stavebného dozoru môžu získať
súťažné podklady do 24. marca tohto roka,
svoje ponuky môžu predkladať do 11. apríla. V ten istý deň
sa budú aj otvárať obálky s ponukami. Kritériom na
vyhodnotenie ponúk je ponuková zmluvná cena, skúsenosti
dozorujúcej firmy s úspešne zrealizovanými stavbami v
dopravnej infraštruktúre a skúsenosti kľúčových expertov
so službami podobného charakteru.
Uchádzači musia pri predložení ponuky preukázať ročný
obrat v rokoch 2002 až 2004 vo výške minimálne 400 mil. Sk a
kladný hospodársky výsledok v každom z týchto rokov.
Záujemcovia musia tiež doložiť potvrdenie, že za posledné
tri roky vykonali aspoň tri stavby v železničnej
infraštruktúre s objemom prác minimálne 3 mld. Sk za každú
stavbu, pri ktorých zabezpečovali odborné vedenie stavby v
mene investora alebo odborný dozor nad vedením stavby. ŽSR
zároveň vyžadujú zloženie zábezpeky k ponuke vo výške 5
mil. Sk.
ŽSR chcú začať s modernizáciou uvedeného úseku v lete
tohto roka, pričom cieľom modernizácie je zvýšiť traťovú
rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný
systém s pravidlami Európskej únie. Modernizácia úseku,
ktorého projektovú prípravu uskutočnila firma Reming Consult,
sa bude financovať z prostriedkov Kohézneho fondu vo výške 74
% oprávnených nákladov, zvyšok bude smerovať zo štátneho
rozpočtu. Predpokladanú výšku oprávnených nákladov však
ŽSR nechcú konkretizovať, pretože ešte nie je vyhodnotený
tender.
Integrovaná doprava môže spôsobiť rušenie spojov
(SITA) BRATISLAVA 21. 03. 2005 -
Spustenie Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) koncom tohto
roku pravdepodobne spôsobí zrušenie niektorých autobusových
a železničných spojov v rámci Bratislavského kraja.
Agentúre SITA to potvrdil predseda Bratislavského
samosprávneho kraja (BSK) Ľubo Roman. Ako ďalej uviedol,
synchronizáciou spojov železníc, Slovenskej autobusovej
dopravy (SAD) a bratislavskej mestskej hromadnej dopravy (MHD) by
sa už nemalo stávať, že "tým istým smerom v rovnakom
čase ide vlak a ešte ďalšie tri autobusy." Roman
informoval, že "pri integrovanej doprave budú cestujúci
prestupovať z vlaku na autobus a opačne a ich príchody a
odchody budú synchronizované s MHD." Ako dodal, zatiaľ
však neexistuje plán ani predpoklad, ktoré linky by mali byť
zrušené.
Vznik spoločnosti BID schválili poslanci BSK v stredu, poslanci
mesta pred rokom. Kraj v nej má 65- a Bratislava 35-percentnú
účasť. Hlavnými výhodami integrovanej dopravy by mali byť
pre cestujúcich jednotné tarify a cestovné doklady na všetky
druhy dopravy v rámci kraja a minimálne čakanie pri
prestupovaní medzi rôznymi druhmi dopravných prostriedkov.
Prepravcovia by mali ušetriť na ekonomickejšom linkovaní,
prípadné straty z jednotného cestovného im mesto alebo BSK
zaplatí ako stratu vo verejnom záujme.
Talianski železničiari dnes ráno vstúpili do osemhodinového štrajku
(TASR, AP) Rím 21. 03. 2005 -
Zamestnanci talianskych železníc, ktorí sa usilujú dosiahnuť
vyššiu bezpečnosť na železničných tratiach, vstúpili dnes
do štrajku.
Osemhodinová protestná akcia sa začala o 9.00 h SEČ.
Talianske štátne železnice ale garantujú prevádzku na
diaľkových spojeniach. Protestná akcia naruší frekventovanú
premávku počas veľkonočného týždňa, kedy majú školáci
prázdniny a turisti prúdia do Ríma na bohoslužby.
Štrajk je najnovším zo série v rámci snahy železničiarov o
to, aby vláda vynaložila viac financií na bezpečnosť na
železnici po tragickej nehode zo 7. januára na severe krajiny,
pri ktorej zahynulo 17 ľudí. Medzi obeťami čelnej zrážky
osobného a nákladného vlaku v hustej hmle na jednokoľajovom
úseku trate pri Bologni bolo 5 železničiarov.
Ministri dopravy krajín V4 diskutovali
(SITA) BRATISLAVA 21. 03. 2005 -
Ministri dopravy krajín Visegrádskej štvorky (V4) diskutovali
koncom minulého týždňa v poľskom Straszyni pri meste Gdansk
...
Zúčastnení ministri nevynechali ani tému železničnej infraštruktúry,
pričom hlavnou témou bola postupná modernizácia železničný
tratí v koridoroch IV, V a VI, ktorých celková dĺžka na území
Slovenska predstavuje zhruba 800 kilometrov. "Pri tejto téme
uzavreli ministri dohodu o spoločnom postupe pri ich financovaní,"
uviedol Šarluška. Ministri sa podľa neho zaoberali aj témou
liberalizácie trhu železničnej dopravy či spoluprácou v
kombinovanej doprave. (krátené)
Potreba dodávky ľahkých motorových jednotiek nie je
už reálna
(TASR) Bratislava 22. 03. 2005 - V súčasnosti
už nie reálna potreba dodávky 35 ľahkých motorových
jednotiek pre Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s. Uviedol
to minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol
Prokopovič na dnešnom stretnutí s veľvyslancom Švajčiarskej
konfederácie na Slovensku, Josefom Areggerom, ktoré sa
uskutočnilo v súvislosti s jeho nástupom do funkcie.
Aregger sa okrem iného zaujímal o možnosti elektronického
spoplatnenia diaľnic; o situáciu okolo tendra na dodávku
ľahkých elektrických motorových jednotiek. Ako povedal
hovorca ministra Tomáš Šarluška, minister veľvyslanca
informoval, že na prerokovanie vlády SR je už pripravený
zákon o elektronickom spoplatnení ciest. Po jeho schválení
bude vypísané medzinárodné výberové konanie na dodávku
systému mýta.
Na margo tendra Prokopovič uviedol, že ani Železničná
spoločnosť Slovensko, a. s., ani ministerstvo dopravy výsledky
tendra nespochybňovali, ale v súčasnosti nie sú možnosti ani
reálna potreba realizácie dodávky týchto motorových
jednotiek.
Verejná súťaž na dodávku ľahkých motorových vlakov pre
Železnice Slovenskej republiky bola vyhlásená ešte v júli
2001. V januári 2002 bolo za víťaza vyhlásené konzorcium DMU
GTW Slovensko, tvorené slovenskou spoločnosťou ŽOS Vrútky a
švajčiarskou Stadler AG, Busnang. Voči objektívnosti tohto
výberu namietal ďalší účastník - konzorcium spoločností
ŽOS Zvolen a francúzskej firmy Alstom. Tender "stál
hlavu" bývalého ministra dopravy Macejka. Výsledky
súťaže boli v septembri 2002 zrušené.
Osobnú dopravu využije tento rok podľa MDPT 581,6 mil. ľudí
(SITA) BRATISLAVA 22. 03. 2005 - Ministerstvo
dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) predpokladá, že
služby osobnej dopravy využije v tomto roku celkovo 581,6 mil.
osôb. "Najdôležitejšími dopravami sú cestná a
železničná doprava," skonštatoval pre agentúru SITA
hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška.
Prostredníctvom cestnej dopravy, ktorá nezahŕňa mestskú
hromadnú dopravu, by sa malo tento rok prepraviť 523,7 mil.
ľudí a železničnú dopravu by podľa MDPT malo využiť 57,6
mil. cestujúcich. V leteckej doprave odhaduje MDPT tento rok 245
tis. pasažierov. "Tento odhad sa však týka prepravných
výkonov len slovenských dopravcov," vysvetlil Šarluška.
A napokon služby v rámci vodnej dopravy by malo využiť 63
tis. cestujúcich.
Podľa koncepcie osobnej autobusovej a železničnej dopravy,
ktorú MDPT predložilo do pripomienkového konania, predpokladá
rezort klesajúci trend v osobnej doprave. V roku 2010 by v
rámci osobnej dopravy malo cestovať 548,2 mil. ľudí, o päť
rokov neskôr odhaduje MDPT tento počet na 520,7 mil. osôb.
Pokles by mali podľa MDPT zaznamenať cestná, železničná a
vodná doprava. Do roku 2015 by mal v porovnaní s odhadmi pre
tento rok klesnúť objem prepravených osôb v cestnej a
železničnej doprave zhruba o 10 % a vo vodnej doprave o vyše
22 %. Naopak v leteckej doprave by sa mal počet cestujúcich
zvýšiť o takmer 16 %.
Ako ďalej vyplýva z predkladaného materiálu, v rámci osobnej
dopravy predpokladá MDPT v tomto roku 10,8 mld. osobokilometrov,
ktorých objem by sa mal síce do roku 2010 mierne zvýšiť, v
roku 2015 by však mal poklesnúť o vyše tri percentá.
Dopravcovia v cestnej doprave by mali podľa MDPT evidovať v
tomto roku 7,8 mld. osobokilometrov a v železničnej doprave by
to malo byť viac ako 2,6 mld. osobokilometrov. Do roku 2015 by
mal objem výkonov v cestnej doprave klesnúť o 3,4 % a v
železničnej doprave o vyše osem percent.
Na staniciach aj vo vlakoch počas sviatkov viac policajtov
(SITA) BRATISLAVA 22. 03. 2005 - Na bezpečnosť
zvýšeného počtu cestujúcich vo vlakoch počas
veľkonočných sviatkov bude dohliadať aj viac železničných
policajtov. Možno totiž predpokladať väčšiu aktivitu
zlodejov a ďalšiu trestnú činnosť tak na železničných
staniciach, ako aj vo vlakoch.
Ako agentúru SITA informoval hovorca Železničnej polície
(ŽP) Jozef Búranský, hliadky operatívnej a poriadkovej
služby ŽP, ako aj hliadky sprevádzania vlakov budú pred
nástupom do služby inštruované o aktuálnej situácii s
dôrazom na využitie informácií o vývoji bezpečnosti v
obvode dráh. Na staniciach a vo vlakoch medzinárodnej aj
vnútroštátnej osobnej prepravy sa hliadky zamerajú nielen na
batožiny odložené bez dozoru, ale aj na kontrolu podozrivých
osôb nastupujúcich do vlaku či pohybujúcich sa vo vlakovej
súprave.
Neznáma žena ukradla opitému mužovi na železničnej stranici 1600
eur
(TASR) Bratislava 22. 03. 2005 - Posedenie na
terase reštaurácie na železničnej stanici v Nových Zámkoch
sa v pondelok večer neskončilo najlepšie pre 55-ročného
muža z Kalnej nad Hronom. Cez latkové oplotenie pri stole mu
neznáma žena odcudzila z cestovného kufra 1600 eur.
Páchateľka následne z miesta utiekla. Poškodený sa ju síce
snažil prenasledovať, ale vzhľadom na jeho vek a množstvo
požitých alkoholických nápojov (1,63 promile) sa mu ju
nepodarilo dostihnúť. O prípade informoval príslušníkov
tamojšieho oddelenia Železničnej polície s tým, že trestné
oznámenie na ženu podá dnes po vytriezvení.
TASR informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.
Hunsrückbahn: DB Netz muss Streckenmängel beheben
Eurailpress 23.03.2005 - DB Netz AG muss die
Mängel auf der Hunsrückstrecke Stromberg - Simmern - Morbach
beheben. Dies entschied gestern das Verwaltungsgericht Koblenz
und wies damit die Klage der DB Netz AG gegen die
Betriebsaufforderung des Eisenbahn-Bundesamtes ab. Dem Vergleich
zwischen dem VG Koblenz und der DB Netz AG vom 1.3. dieses
Jahres, die Sanierungskosten in den Verhandlungen im
Stilllegungsverfahren zu berücksichtigen, hat das EBA
widersprochen.
Seit April 2003 hatte die DB Netz AG die Strecke wegen der
Mängel teilweise gesperrt. Ein privater
Eisenbahnverkehrsbetrieb, der die Strecke pachten wollte,
beschwerte sich deshalb beim EBA, das daraufhin im Oktober 2003
die DB Netz AG aufforderte, die Mängel auf der Strecke für etwa
165000 EUR zu beseitigen. Nach der Klageerhebung leitete DB Netz
ein Verfahren zur Stilllegung der Strecke ein. In einem ersten
Schritt schrieb sie die Strecke zum Verkauf im Internet aus. Nach
erfolglosen Verhandlungen mit Interessenten beantragte die DB
Netz AG in einem zweiten Schritt beim EBA im Mai 2004, die
Strecke stilllegen zu dürfen. Das EBA lehnte den Antrag im Juli
2004 mit der Begründung ab, die DB Netz AG habe die
Übernahmeverhandlungen mit den Bewerbern ohne triftigen Grund
abgebrochen. Von 2002 bis zum heutigen Tage laufen Verhandlungen
zwischen dem Land Rheinland-Pfalz und der DB Netz AG, die Strecke
über Gensingen - Langenlonsheim - Simmern - Büchenbeuren bis
Hahn für rund 94 Mio. EUR auszubauen, um den Flughafen Hahn an
das Schienennetz anzubinden.
Die DB Netz AG brachte im Gerichtsverfahren vor, die Strecke sei
für sie wirtschaftlich unrentabel. Sie dürfe die Strecke
vorübergehend stilllegen, um die Entscheidung des Landes zum
Ausbau der Hunsrückbahn abzuwarten. Das Eisenbahnbundesamt
argumentierte dagegen, die DB Netz AG verfolge die rechtswidrige
Taktik, durch betriebliche Sperrungen Konkurrenten den Netzzugang
zu verweigern. Das VG Koblenz entschied nun, die DB Netz AG sei
gesetzlich verpflichtet, ihre Strecke in betriebssicherem Zustand
zu erhalten. Sie könne dieser Pflicht nicht dadurch entgehen,
dass sie den Betrieb eigenmächtig einstelle. Ihre
wirtschaftlichen Interessen seien erst in einem förmlichen
Stilllegungsverfahren zu berücksichtigen. Während des
gerichtlichen Verfahrens habe sich die Situation zwar dadurch
geändert, dass die DB Netz AG ein Stilllegungsverfahren
eingeleitet habe, um die Strecke ernsthaft dauerhaft
stillzulegen. Als Streckeninhaberin bleibe sie aber
grundsätzlich bis zum Abschluss des Stilllegungsverfahrens zum
sicheren Betrieb der Strecke verpflichtet. Diese Regelung sei die
Konsequenz aus der Privatisierung der Deutschen Bahn. Der Staat
könne einem privaten Wirtschaftsunternehmen nicht vorschreiben,
auf Dauer unrentable Geschäfte zu betreiben. Doch im
vorliegenden Fall habe das EBA weiterhin die gesetzliche
Betriebspflicht durchsetzen dürfen. Denn der Ausgang des
Stilllegungsverfahrens sei bislang nicht absehbar. Die
Übernahmeverhandlungen mit den Interessenten stünden noch
bevor. Es könne dabei zu langwierigen Gerichtsprozessen kommen.
Das Verwaltungsgericht ließ die Berufung zu, da die Frage
grundsätzlich bedeutend sei, welche Auswirkungen ein
nachträglich eingeleitetes Stilllegungsverfahren auf eine
Verfügung zur Betriebssicherung habe.
Großbritannien: GNER gewinnt InterCity East Coast Franchise
Eurailpress 23.03.2005 - Die Strategic Rail
Authority (SRA) hat am gestern die Vergabe des InterCity East
Coast Franchise an die Great North Eastern Railway Ltd (GNER)
bekannt gegeben. Laut SRA handelt es sich dabei um die finanziell
größte Ausschreibung in der europäischen Bahngeschichte. Die
GNER wird den Verkehr schon am 1. Mai 2005 übernehmen und sieben
Jahre betrieb, wobei die SRA die Möglichkeit hat, den vertrag um
drei Jahre zu verlängern. Über die Laufzeit des Franchise will
GNER dem Staat insgesamt 1,3 Mrd. GBP zahlen, die in das
Streckennetz investiert werden sollen. Der Franchise umfasst im
Wesentlichen die Strecken zwischen London, Leeds, York,
Edinburgh, Aberdeen, Glasgow und Inverness.
Das Angebot auf der East Coast Mainline wird mit einem neuen
Halbstundentakt zwischen London und Leeds deutlich verbessert.
GNER wird während der Laufzeit des Vertrages u.a. 75 Mio. GBP in
neue Hochgeschwindigkeitszüge investieren, einschließlich der
kompletten Erneuerung und Remotorisierung der vorhandenen
HST-Dieseltriebzüge. Weiter werden für 25 Mio. GBP die
Stationen aufgefrischt, außerdem verpflichtet sich GNER, die
Strecke südlich von Leeds zu elektrifizieren.
Neben der GNER hatten sich in einer Vorentscheidung noch ein
Konsortium aus der Dänischen Staatsbahn DSB mit der britischen
English Welsh & Scottish Railway (EWS), die First Group und
ein Konsortium aus Stagecoach Group und Virgin Group Investments
qualifiziert.
Die Deutsche Bahn AG war ursprünglich Mitglied der
Bietergemeinschaft aus Stagecoach Group und Virgin Group, ist
aber im Sommer 2004 aufgrund von Risiken in Verbindung mit dem
britischen Vergabesystem wieder ausgestiegen.
O doprave sa rokuje aj s Maďarmi
SME 23. 03. 2005 , mk - Od prvého dňa roka 2006
by mala v meste začať fungovať integrovaná doprava. Znamená
to, že cestujúci v rámci celého Bratislavského kraja si na
presun kúpia jediný lístok.
Vlaky a medzimestské autobusy budú koordinované s odchodmi
liniek mestskej hromadnej dopravy.
V praxi by sa tak napríklad nemalo stať, že trolejbus z
autobusovej stanice do centra odíde tesne predtým, ako dorazí
spoj zo Senca či Malaciek. Zároveň sa odbúrajú ekonomicky
neefektívne zdvojené linky.
"Niektoré spoje sa zrušia. Teraz napríklad na jedno
miesto v približne rovnakom čase chodí vlak, autobus SAD aj
dvaja súkromníci. Toto by mal nový systém odstrániť,"
povedal predseda samosprávneho kraja Ľubo Roman. Ktoré spoje
sa však budú rušiť, zatiaľ konkretizovať nevedel.
Celý systém bude koordinovať spoločnosť Bratislavská
integrovaná doprava s dvojtretinovou majetkovou účasťou kraja
a tretinovou účasťou mesta.
Hlavnou výhodou systému by mali byť kratšie čakacie časy
pri prestupoch z jedného typu dopravy na druhý, iniciátori
projektu sľubujú aj zjednotenie výšky cestovného. Tým
dopravcom, ktorým nový systém spôsobí straty, budú
doplácať samosprávy.
Od januára sa budú predávať električenky na integrovanú
dopravu, s jednorazovým lístkom by mali ľudia cestovať vo
všetkých spojoch niekedy na budúcu jeseň.
Pôvodné plány hovorili aj o prepojení s Trnavským krajom,
zatiaľ sa však niečo podobné nechystá. Naopak, zástupcovia
samosprávneho kraja už vedú rokovania s kolegami z
maďarských prihraničných regiónov.
"Koordináciu dopravy nám umožňuje približne rovnaká
hladina cestovného. V budúcnosti perspektívne počítame aj so
zapojením Rakúska. Bude to však reálne až po vyrovnaní
cien, ktoré očakávame za pár rokov. Pravdepodobne niekedy po
našom vstupe do schengenského priestoru," vysvetlil Roman
Bombardier pohrozil, že zruší svoju výrobu v Madarsku, lebo nezvítazil
v tendri
(TASR) Budapešt 23. 03. 2005 - Zrušením
svojich výrobných kapacít s 1 200 pracovnými miestami v
Madarsku pohrozil kanadský koncern Bombardier po tom, čo
nezvítazil v tendri madarského ministerstva dopravy na dodávku
lokomotív pre štátne železnice MÁV. V tendri sa presadilo
švajčiarsko-madarské konzorcium Stadler-Ganz-Transelektro.
Získalo objednávku na dodávku lokomotív za 405 miliónov EUR,
čo je vyše 15,7 miliardy SKK. Informoval o tom rakúsky denník
Der Standard.
Maďarským železniciam zakázali podpísať so Stadlerom zmluvu na
motorové vlaky
(TASR) Budapešť 25. 03. 2005 - Maďarská
komisia pre verejné obstarávanie (KDb) zakázala maďarským
štátnym železniciam MÁV podpísať s konzorciom
Stadler-Ganz-Transelectro zmluvu na dodávku motorových vlakov.
Stalo sa tak na základe odvolania sa koncernu Bombardier, ktorý
sa tiež zúčastnil na tendri.
Podľa dnešnej informácie maďarskej tlačovej agentúry MTI
komisia prijala vo štvrtok dočasné opatrenie, ktorým až do
ukončenia sporu zakázala štátnej spoločnosti MÁV podpísať
zmluvu na dodávku 30 plus 30 motorových vlakov so
švajčiarsko-maďarským konzorciom, ktoré tender vyhralo.
Verejné pojednávanie v spore o tejto záležitosti sa
uskutoční 19. apríla. MÁV oznámil výsledky súťaže 18.
marca. Kanadský koncern Bombardier po ich zverejnení pohrozil
zrušením svojich výrobných kapacít s 1 200 pracovnými
miestami v Maďarsku.
Na tendri na dodávku motorových osobných vlakov za 405
miliónov EUR, čo je v prepočte vyše 15,8 miliardy SKK, sa
zúčastnili firmy Alstom, Bombardier, Siemens a
Stadler-Ganz-Transelectro.
Železniční vydierači sa opäť ozvali
(SITA/AFP) PARÍŽ 26. 03. 2005 - Francúzska
zločinecká skupina v sobotu pohrozila tragédiou podobnou
teroristickým útokom v Madride, ak vydieračom štát
nezaplatí výpalné. V sobotu o tom informovali zdroje blízke
celej záležitosti. "Zachráňte sa pred Madridskou
tragédiou," napísali zločinci v liste železničnej
spoločnosti. "Nerobte kompromisy s bezpečnosťou svojich
spoluobčanov," dodali.
Listy podpísali zločinci skratkou AZF. Jeden z nich zaslali
prezidentovi Jacquovi Chiracovi a druhý na ministerstvo vnútra.
Prípadom sa zaoberá protiteroristická polícia.
So skratkou AZF sa Francúzi po prvýkrát zoznámili v decembri
roku 2003, keď sa skupina vyhrážala, že vyhodí do povetria
železničnú trať, ak nedostane výkupné štyri milióny eur a
jeden milión dolárov. Svoju hrozbu podčiarkli vydierači tým,
že umiestnili do násypu trate medzi Parížom a Toulouse
sofistikovanú bombu. S políciou teroristi komunikovali pomocou
oznamov v novinách. Nakoniec svoje hrozby odvolali, avšak
varovali, že po čase sa ozvú znovu a budú na vydieranie
pripravení ešte lepšie.
ŽSR , Železnice SR , ZSSK , Železničná spoločnosť Slovensko , ŽS , ZSSK Cargo , BRKS , ČD , ÖBB , MÁV , PKP , UŽ , DB , SNCF , RENFE , SŽ , SBB-CFF-FFS , FS , FS Trenitalia , SNCB , UIC , ŽOS Vrútky , ŽOS Zvolen , ŽOS Trnava , ALSTOM , MDPT , IC a EC , EÚ , VÚD , Wagon Slovakia a.s. Bratislava , ŽU , vysokorýchlostné vlaky
Bratislava: Bratislava
, Bratislava hl.
st. , Bratislava-Petržalka
, Bratislava-Nové
Mesto , Rusovce , Bratislava predmestie , Bratislava-Rača , Bratislava filiálka , Bratislava-Vajnory , Bratislava-Vinohrady , Bratislava-Železná studienka , Bratislava-Lamač , Bratislava
východ , Devínska Nová Ves
, Devínske Jazero , Starý most
110-6: Malacky , Kúty , Senica , Jablonica
120-9: Pezinok , Trnava , Leopoldov ,
Piešťany , N. Mesto n/V.
, Trenčín , Tr. Teplá , Púchov , Pov. Bystrica , Žilina , Nemšová , Čadca , Skalité
130-50: Senec , Galanta , Šaľa , Palárikovo , N. Zámky , Štúrovo , Šurany , Dunajská Streda , Komárno , Sereď , Nitra , Topoľčany , Chynorany , Prievidza , Zbehy
, Zlaté Moravce , Kozárovce
, Handlová , Horná Štubňa , Levice , Hronská Dúbrava , Zvolen , Čata , Šahy
, Krupina
160-75: Lučenec , Fiľakovo , Jesenské , Lenartovce , Plešivec , Rožňava , Turňa
nad Bodvou , Moldava nad Bodvou , Haniska pri Košiciach , Veľký
Krtíš , Breznička , Poltár , Banská
Bystrica , Harmanec
, Diviaky , Martin
, Kremnica ,
Podbrezová , Chvatimech , Brezno , Červená Skala , Telgárt
, Dobšinská
Ľadová Jaskyňa , Dedinky , Mlynky , Mníšek nad Hnilcom , Gelnica , Pohronská
Polhora , Tisovec
, Rimavská Sobota
180-8: Žilina-Teplička
, Vrútky , Kraľovany
, Ružomberok , L. Mikuláš , L. Hrádok , Štrba , Poprad , Sp. N. Ves , Spišské Vlachy , Margecany , Kysak , Košice , Dolný
Kubín , Štrbské Pleso
, Starý Smokovec
, Tatranská
Lomnica , Kežmarok , Podolínec , Stará Ľubovňa , Plaveč , Prešov , Sabinov
190-6: Michaľany
, Slovenské
Nové Mesto , Dobrá , Čierna n/T.
, Čop , Trebišov , Bánovce n/O. , Michalovce , Strážske , Humenné , Medzilaborce , Vranov nad Topľou , Bardejov , V. Kapušany , Maťovce
ÖBB : Wolfsthal , Kittsee , Marchegg , Wien Südbahnhof
, Wien Westbahnhof
MÁV : Rajka , Hegyeshalom , Győr , Komárom , Szob , Budapest-Keleti
pu. , Budapest-Nyugati
pu. , Ipolytarnóc , Somoskőújfalu , Bánréve , Miskolc-Tiszai pu.
PKP : Zwardoń , Muszyna , Łupków
ČD : Břeclav , Lanžhot
UŽ : Užhorod
ĽMJ , 840 , ETR 310 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480 - Alfa Pendular , 490 , 500 , 650 , , 680 Pendolino , ICE / ICT , ICE 1 , ICE 2 , ICE 3 , ICE 4 , ICT , ICT-VT , Sm3-S220 , TGV , -AVE 100 , -Acela , -AGV , -Atlantique , -Duplex , -Euromed , -Eurostar , -KTX , -La Poste , -P 01 (Pendulaire) , -PSE , -Réseau , -THALYS PBA, PBKA , Eurotunnel , Transrapid , Metrorapid , X 2/2000 , Šinkansen
Salgótarján - Fiľakovo - Lučenec , Lučenec - Zvolen nákl. st. , Zvolen - Banská Bystrica , Nové Mesto nad Váhom - Piešťany , Piešťany - Trnava , Trnava - Bratislava-Rača , Bratislava - Wolfsthal , koridory
Plavecký
Mikuláš - Rohožník - Zohor
Zohor -
Záhorská Ves
Brezová
pod Bradlom - Jablonica
Nemšová -
Lednické Rovne
Žilina
- Rajec
Neded - Šaľa
Komárno - Kolárovo
Kozárovce - Zlaté Moravce
, Zlaté
Moravce - Lužianky
Zbehy - Radošina
Nitrianske Pravno - Prievidza
Zlaté Moravce - Úľany nad
Žitavou
Banská
Štiavnica - Hronská Dúbrava
Lučenec - Kalonda
Breznička - Katarínska Huta
Muráň - Plešivec
Slavošovce - Plešivec
Dobšiná - Rožňava
Medzev - Moldava nad Bodvou
Poltár – Rimavská Sobota
Levoča -
Spišská Nová Ves
Vranov nad
Topľou - Trebišov
Veľké Kapušany - Vojany
, Vojany - Bánovce nad
Ondavou
Trenčín -
Chynorany
Levice - Čata , Čata - Štúrovo
Zvolen -
Krupina , Krupina -
Šahy , Šahy - Čata
pozemná
lanová dráha Starý Smokovec – Hrebienok
kabínková
lanová dráha Tatranská Lomnica –
Skalnaté Pleso
visutá lanová
dráha Skalnaté Pleso – Lomnický Štít
sedačková
lanová dráha Skalnaté Pleso – Lomnické sedlo
Štrbské
Pleso - Štrba OŽ
Poprad-Tatry - Starý Smokovec , Starý Smokovec - Štrbské Pleso
Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec , TEŽ , TREŽ , OŽ