ŽSR hľadajú stavebný dozor pre úsek Piešťany-Nové Mesto n.V.
(SITA) BRATISLAVA 20. 03. 2005 - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) hľadajú spoločnosť, ktorá bude vykonávať stavebný dozor pri prácach na modernizácii železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom v úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Zmluva na stavebný dozor by mala trvať 44 mesiacov. Maximálna zmluvná cena by nemala prekročiť 129,656 mil. Sk, pričom financovať sa bude zo štátneho rozpočtu a z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie.
Záujemcovia o výkon stavebného dozoru môžu získať súťažné podklady do 24. marca tohto roka,
svoje ponuky môžu predkladať do 11. apríla. V ten istý deň sa budú aj otvárať obálky s ponukami. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je ponuková zmluvná cena, skúsenosti dozorujúcej firmy s úspešne zrealizovanými stavbami v dopravnej infraštruktúre a skúsenosti kľúčových expertov so službami podobného charakteru.
Uchádzači musia pri predložení ponuky preukázať ročný obrat v rokoch 2002 až 2004 vo výške minimálne 400 mil. Sk a kladný hospodársky výsledok v každom z týchto rokov. Záujemcovia musia tiež doložiť potvrdenie, že za posledné tri roky vykonali aspoň tri stavby v železničnej infraštruktúre s objemom prác minimálne 3 mld. Sk za každú stavbu, pri ktorých zabezpečovali odborné vedenie stavby v mene investora alebo odborný dozor nad vedením stavby. ŽSR zároveň vyžadujú zloženie zábezpeky k ponuke vo výške 5 mil. Sk.
ŽSR chcú začať s modernizáciou uvedeného úseku v lete tohto roka, pričom cieľom modernizácie je zvýšiť traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s pravidlami Európskej únie. Modernizácia úseku, ktorého projektovú prípravu uskutočnila firma Reming Consult, sa bude financovať z prostriedkov Kohézneho fondu vo výške 74 % oprávnených nákladov, zvyšok bude smerovať zo štátneho rozpočtu. Predpokladanú výšku oprávnených nákladov však ŽSR nechcú konkretizovať, pretože ešte nie je vyhodnotený tender.

Integrovaná doprava môže spôsobiť rušenie spojov
(SITA) BRATISLAVA 21. 03. 2005 - Spustenie Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) koncom tohto roku pravdepodobne spôsobí zrušenie niektorých autobusových a železničných spojov v rámci Bratislavského kraja. Agentúre SITA to potvrdil predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Ľubo Roman. Ako ďalej uviedol, synchronizáciou spojov železníc, Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) a bratislavskej mestskej hromadnej dopravy (MHD) by sa už nemalo stávať, že "tým istým smerom v rovnakom čase ide vlak a ešte ďalšie tri autobusy." Roman informoval, že "pri integrovanej doprave budú cestujúci prestupovať z vlaku na autobus a opačne a ich príchody a odchody budú synchronizované s MHD." Ako dodal, zatiaľ však neexistuje plán ani predpoklad, ktoré linky by mali byť zrušené.
Vznik spoločnosti BID schválili poslanci BSK v stredu, poslanci mesta pred rokom. Kraj v nej má 65- a Bratislava 35-percentnú účasť. Hlavnými výhodami integrovanej dopravy by mali byť pre cestujúcich jednotné tarify a cestovné doklady na všetky druhy dopravy v rámci kraja a minimálne čakanie pri prestupovaní medzi rôznymi druhmi dopravných prostriedkov. Prepravcovia by mali ušetriť na ekonomickejšom linkovaní, prípadné straty z jednotného cestovného im mesto alebo BSK zaplatí ako stratu vo verejnom záujme.

Talianski železničiari dnes ráno vstúpili do osemhodinového štrajku
(TASR, AP) Rím 21. 03. 2005 - Zamestnanci talianskych železníc, ktorí sa usilujú dosiahnuť vyššiu bezpečnosť na železničných tratiach, vstúpili dnes do štrajku.
Osemhodinová protestná akcia sa začala o 9.00 h SEČ. Talianske štátne železnice ale garantujú prevádzku na diaľkových spojeniach. Protestná akcia naruší frekventovanú premávku počas veľkonočného týždňa, kedy majú školáci prázdniny a turisti prúdia do Ríma na bohoslužby.
Štrajk je najnovším zo série v rámci snahy železničiarov o to, aby vláda vynaložila viac financií na bezpečnosť na železnici po tragickej nehode zo 7. januára na severe krajiny, pri ktorej zahynulo 17 ľudí. Medzi obeťami čelnej zrážky osobného a nákladného vlaku v hustej hmle na jednokoľajovom úseku trate pri Bologni bolo 5 železničiarov.

Ministri dopravy krajín V4 diskutovali
(SITA) BRATISLAVA 21. 03. 2005 - Ministri dopravy krajín Visegrádskej štvorky (V4) diskutovali koncom minulého týždňa v poľskom Straszyni pri meste Gdansk ...
Zúčastnení ministri nevynechali ani tému železničnej infraštruktúry, pričom hlavnou témou bola postupná modernizácia železničný tratí v koridoroch IV, V a VI, ktorých celková dĺžka na území Slovenska predstavuje zhruba 800 kilometrov. "Pri tejto téme uzavreli ministri dohodu o spoločnom postupe pri ich financovaní," uviedol Šarluška. Ministri sa podľa neho zaoberali aj témou liberalizácie trhu železničnej dopravy či spoluprácou v kombinovanej doprave. (krátené)

Potreba dodávky ľahkých motorových jednotiek nie je už reálna
(TASR) Bratislava 22. 03. 2005 - V súčasnosti už nie reálna potreba dodávky 35 ľahkých motorových jednotiek pre Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s. Uviedol to minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič na dnešnom stretnutí s veľvyslancom Švajčiarskej konfederácie na Slovensku, Josefom Areggerom, ktoré sa uskutočnilo v súvislosti s jeho nástupom do funkcie.
Aregger sa okrem iného zaujímal o možnosti elektronického spoplatnenia diaľnic; o situáciu okolo tendra na dodávku ľahkých elektrických motorových jednotiek. Ako povedal hovorca ministra Tomáš Šarluška, minister veľvyslanca informoval, že na prerokovanie vlády SR je už pripravený zákon o elektronickom spoplatnení ciest. Po jeho schválení bude vypísané medzinárodné výberové konanie na dodávku systému mýta.
Na margo tendra Prokopovič uviedol, že ani Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., ani ministerstvo dopravy výsledky tendra nespochybňovali, ale v súčasnosti nie sú možnosti ani reálna potreba realizácie dodávky týchto motorových jednotiek.
Verejná súťaž na dodávku ľahkých motorových vlakov pre Železnice Slovenskej republiky bola vyhlásená ešte v júli 2001. V januári 2002 bolo za víťaza vyhlásené konzorcium DMU GTW Slovensko, tvorené slovenskou spoločnosťou ŽOS Vrútky a švajčiarskou Stadler AG, Busnang. Voči objektívnosti tohto výberu namietal ďalší účastník - konzorcium spoločností ŽOS Zvolen a francúzskej firmy Alstom. Tender "stál hlavu" bývalého ministra dopravy Macejka. Výsledky súťaže boli v septembri 2002 zrušené.

Osobnú dopravu využije tento rok podľa MDPT 581,6 mil. ľudí
(SITA) BRATISLAVA 22. 03. 2005 - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) predpokladá, že služby osobnej dopravy využije v tomto roku celkovo 581,6 mil. osôb. "Najdôležitejšími dopravami sú cestná a železničná doprava," skonštatoval pre agentúru SITA hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška. Prostredníctvom cestnej dopravy, ktorá nezahŕňa mestskú hromadnú dopravu, by sa malo tento rok prepraviť 523,7 mil. ľudí a železničnú dopravu by podľa MDPT malo využiť 57,6 mil. cestujúcich. V leteckej doprave odhaduje MDPT tento rok 245 tis. pasažierov. "Tento odhad sa však týka prepravných výkonov len slovenských dopravcov," vysvetlil Šarluška. A napokon služby v rámci vodnej dopravy by malo využiť 63 tis. cestujúcich.
Podľa koncepcie osobnej autobusovej a železničnej dopravy, ktorú MDPT predložilo do pripomienkového konania, predpokladá rezort klesajúci trend v osobnej doprave. V roku 2010 by v rámci osobnej dopravy malo cestovať 548,2 mil. ľudí, o päť rokov neskôr odhaduje MDPT tento počet na 520,7 mil. osôb. Pokles by mali podľa MDPT zaznamenať cestná, železničná a vodná doprava. Do roku 2015 by mal v porovnaní s odhadmi pre tento rok klesnúť objem prepravených osôb v cestnej a železničnej doprave zhruba o 10 % a vo vodnej doprave o vyše 22 %. Naopak v leteckej doprave by sa mal počet cestujúcich zvýšiť o takmer 16 %.
Ako ďalej vyplýva z predkladaného materiálu, v rámci osobnej dopravy predpokladá MDPT v tomto roku 10,8 mld. osobokilometrov, ktorých objem by sa mal síce do roku 2010 mierne zvýšiť, v roku 2015 by však mal poklesnúť o vyše tri percentá. Dopravcovia v cestnej doprave by mali podľa MDPT evidovať v tomto roku 7,8 mld. osobokilometrov a v železničnej doprave by to malo byť viac ako 2,6 mld. osobokilometrov. Do roku 2015 by mal objem výkonov v cestnej doprave klesnúť o 3,4 % a v železničnej doprave o vyše osem percent.

Na staniciach aj vo vlakoch počas sviatkov viac policajtov
(SITA) BRATISLAVA 22. 03. 2005 - Na bezpečnosť zvýšeného počtu cestujúcich vo vlakoch počas veľkonočných sviatkov bude dohliadať aj viac železničných policajtov. Možno totiž predpokladať väčšiu aktivitu zlodejov a ďalšiu trestnú činnosť tak na železničných staniciach, ako aj vo vlakoch.
Ako agentúru SITA informoval hovorca Železničnej polície (ŽP) Jozef Búranský, hliadky operatívnej a poriadkovej služby ŽP, ako aj hliadky sprevádzania vlakov budú pred nástupom do služby inštruované o aktuálnej situácii s dôrazom na využitie informácií o vývoji bezpečnosti v obvode dráh. Na staniciach a vo vlakoch medzinárodnej aj vnútroštátnej osobnej prepravy sa hliadky zamerajú nielen na batožiny odložené bez dozoru, ale aj na kontrolu podozrivých osôb nastupujúcich do vlaku či pohybujúcich sa vo vlakovej súprave.

Neznáma žena ukradla opitému mužovi na železničnej stranici 1600 eur
(TASR) Bratislava 22. 03. 2005 - Posedenie na terase reštaurácie na železničnej stanici v Nových Zámkoch sa v pondelok večer neskončilo najlepšie pre 55-ročného muža z Kalnej nad Hronom. Cez latkové oplotenie pri stole mu neznáma žena odcudzila z cestovného kufra 1600 eur.
Páchateľka následne z miesta utiekla. Poškodený sa ju síce snažil prenasledovať, ale vzhľadom na jeho vek a množstvo požitých alkoholických nápojov (1,63 promile) sa mu ju nepodarilo dostihnúť. O prípade informoval príslušníkov tamojšieho oddelenia Železničnej polície s tým, že trestné oznámenie na ženu podá dnes po vytriezvení.
TASR informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.

Hunsrückbahn: DB Netz muss Streckenmängel beheben
Eurailpress 23.03.2005 - DB Netz AG muss die Mängel auf der Hunsrückstrecke Stromberg - Simmern - Morbach beheben. Dies entschied gestern das Verwaltungsgericht Koblenz und wies damit die Klage der DB Netz AG gegen die Betriebsaufforderung des Eisenbahn-Bundesamtes ab. Dem Vergleich zwischen dem VG Koblenz und der DB Netz AG vom 1.3. dieses Jahres, die Sanierungskosten in den Verhandlungen im Stilllegungsverfahren zu berücksichtigen, hat das EBA widersprochen.
Seit April 2003 hatte die DB Netz AG die Strecke wegen der Mängel teilweise gesperrt. Ein privater Eisenbahnverkehrsbetrieb, der die Strecke pachten wollte, beschwerte sich deshalb beim EBA, das daraufhin im Oktober 2003 die DB Netz AG aufforderte, die Mängel auf der Strecke für etwa 165000 EUR zu beseitigen. Nach der Klageerhebung leitete DB Netz ein Verfahren zur Stilllegung der Strecke ein. In einem ersten Schritt schrieb sie die Strecke zum Verkauf im Internet aus. Nach erfolglosen Verhandlungen mit Interessenten beantragte die DB Netz AG in einem zweiten Schritt beim EBA im Mai 2004, die Strecke stilllegen zu dürfen. Das EBA lehnte den Antrag im Juli 2004 mit der Begründung ab, die DB Netz AG habe die Übernahmeverhandlungen mit den Bewerbern ohne triftigen Grund abgebrochen. Von 2002 bis zum heutigen Tage laufen Verhandlungen zwischen dem Land Rheinland-Pfalz und der DB Netz AG, die Strecke über Gensingen - Langenlonsheim - Simmern - Büchenbeuren bis Hahn für rund 94 Mio. EUR auszubauen, um den Flughafen Hahn an das Schienennetz anzubinden.
Die DB Netz AG brachte im Gerichtsverfahren vor, die Strecke sei für sie wirtschaftlich unrentabel. Sie dürfe die Strecke vorübergehend stilllegen, um die Entscheidung des Landes zum Ausbau der Hunsrückbahn abzuwarten. Das Eisenbahnbundesamt argumentierte dagegen, die DB Netz AG verfolge die rechtswidrige Taktik, durch betriebliche Sperrungen Konkurrenten den Netzzugang zu verweigern. Das VG Koblenz entschied nun, die DB Netz AG sei gesetzlich verpflichtet, ihre Strecke in betriebssicherem Zustand zu erhalten. Sie könne dieser Pflicht nicht dadurch entgehen, dass sie den Betrieb eigenmächtig einstelle. Ihre wirtschaftlichen Interessen seien erst in einem förmlichen Stilllegungsverfahren zu berücksichtigen. Während des gerichtlichen Verfahrens habe sich die Situation zwar dadurch geändert, dass die DB Netz AG ein Stilllegungsverfahren eingeleitet habe, um die Strecke ernsthaft dauerhaft stillzulegen. Als Streckeninhaberin bleibe sie aber grundsätzlich bis zum Abschluss des Stilllegungsverfahrens zum sicheren Betrieb der Strecke verpflichtet. Diese Regelung sei die Konsequenz aus der Privatisierung der Deutschen Bahn. Der Staat könne einem privaten Wirtschaftsunternehmen nicht vorschreiben, auf Dauer unrentable Geschäfte zu betreiben. Doch im vorliegenden Fall habe das EBA weiterhin die gesetzliche Betriebspflicht durchsetzen dürfen. Denn der Ausgang des Stilllegungsverfahrens sei bislang nicht absehbar. Die Übernahmeverhandlungen mit den Interessenten stünden noch bevor. Es könne dabei zu langwierigen Gerichtsprozessen kommen.
Das Verwaltungsgericht ließ die Berufung zu, da die Frage grundsätzlich bedeutend sei, welche Auswirkungen ein nachträglich eingeleitetes Stilllegungsverfahren auf eine Verfügung zur Betriebssicherung habe.

Großbritannien: GNER gewinnt InterCity East Coast Franchise
Eurailpress 23.03.2005 - Die Strategic Rail Authority (SRA) hat am gestern die Vergabe des InterCity East Coast Franchise an die Great North Eastern Railway Ltd (GNER) bekannt gegeben. Laut SRA handelt es sich dabei um die finanziell größte Ausschreibung in der europäischen Bahngeschichte. Die GNER wird den Verkehr schon am 1. Mai 2005 übernehmen und sieben Jahre betrieb, wobei die SRA die Möglichkeit hat, den vertrag um drei Jahre zu verlängern. Über die Laufzeit des Franchise will GNER dem Staat insgesamt 1,3 Mrd. GBP zahlen, die in das Streckennetz investiert werden sollen. Der Franchise umfasst im Wesentlichen die Strecken zwischen London, Leeds, York, Edinburgh, Aberdeen, Glasgow und Inverness.
Das Angebot auf der East Coast Mainline wird mit einem neuen Halbstundentakt zwischen London und Leeds deutlich verbessert. GNER wird während der Laufzeit des Vertrages u.a. 75 Mio. GBP in neue Hochgeschwindigkeitszüge investieren, einschließlich der kompletten Erneuerung und Remotorisierung der vorhandenen HST-Dieseltriebzüge. Weiter werden für 25 Mio. GBP die Stationen aufgefrischt, außerdem verpflichtet sich GNER, die Strecke südlich von Leeds zu elektrifizieren.
Neben der GNER hatten sich in einer Vorentscheidung noch ein Konsortium aus der Dänischen Staatsbahn DSB mit der britischen English Welsh & Scottish Railway (EWS), die First Group und ein Konsortium aus Stagecoach Group und Virgin Group Investments qualifiziert.
Die Deutsche Bahn AG war ursprünglich Mitglied der Bietergemeinschaft aus Stagecoach Group und Virgin Group, ist aber im Sommer 2004 aufgrund von Risiken in Verbindung mit dem britischen Vergabesystem wieder ausgestiegen.

O doprave sa rokuje aj s Maďarmi
SME 23. 03. 2005 , mk - Od prvého dňa roka 2006 by mala v meste začať fungovať integrovaná doprava. Znamená to, že cestujúci v rámci celého Bratislavského kraja si na presun kúpia jediný lístok.
Vlaky a medzimestské autobusy budú koordinované s odchodmi liniek mestskej hromadnej dopravy.
V praxi by sa tak napríklad nemalo stať, že trolejbus z autobusovej stanice do centra odíde tesne predtým, ako dorazí spoj zo Senca či Malaciek. Zároveň sa odbúrajú ekonomicky neefektívne zdvojené linky.
"Niektoré spoje sa zrušia. Teraz napríklad na jedno miesto v približne rovnakom čase chodí vlak, autobus SAD aj dvaja súkromníci. Toto by mal nový systém odstrániť," povedal predseda samosprávneho kraja Ľubo Roman. Ktoré spoje sa však budú rušiť, zatiaľ konkretizovať nevedel.
Celý systém bude koordinovať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava s dvojtretinovou majetkovou účasťou kraja a tretinovou účasťou mesta.
Hlavnou výhodou systému by mali byť kratšie čakacie časy pri prestupoch z jedného typu dopravy na druhý, iniciátori projektu sľubujú aj zjednotenie výšky cestovného. Tým dopravcom, ktorým nový systém spôsobí straty, budú doplácať samosprávy.
Od januára sa budú predávať električenky na integrovanú dopravu, s jednorazovým lístkom by mali ľudia cestovať vo všetkých spojoch niekedy na budúcu jeseň.
Pôvodné plány hovorili aj o prepojení s Trnavským krajom, zatiaľ sa však niečo podobné nechystá. Naopak, zástupcovia samosprávneho kraja už vedú rokovania s kolegami z maďarských prihraničných regiónov.
"Koordináciu dopravy nám umožňuje približne rovnaká hladina cestovného. V budúcnosti perspektívne počítame aj so zapojením Rakúska. Bude to však reálne až po vyrovnaní cien, ktoré očakávame za pár rokov. Pravdepodobne niekedy po našom vstupe do schengenského priestoru," vysvetlil Roman

Bombardier pohrozil, že zruší svoju výrobu v Madarsku, lebo nezvítazil v tendri
(TASR) Budapešt 23. 03. 2005 - Zrušením svojich výrobných kapacít s 1 200 pracovnými miestami v Madarsku pohrozil kanadský koncern Bombardier po tom, čo nezvítazil v tendri madarského ministerstva dopravy na dodávku lokomotív pre štátne železnice MÁV. V tendri sa presadilo švajčiarsko-madarské konzorcium Stadler-Ganz-Transelektro. Získalo objednávku na dodávku lokomotív za 405 miliónov EUR, čo je vyše 15,7 miliardy SKK. Informoval o tom rakúsky denník Der Standard.

Maďarským železniciam zakázali podpísať so Stadlerom zmluvu na motorové vlaky
(TASR) Budapešť 25. 03. 2005 - Maďarská komisia pre verejné obstarávanie (KDb) zakázala maďarským štátnym železniciam MÁV podpísať s konzorciom Stadler-Ganz-Transelectro zmluvu na dodávku motorových vlakov. Stalo sa tak na základe odvolania sa koncernu Bombardier, ktorý sa tiež zúčastnil na tendri.
Podľa dnešnej informácie maďarskej tlačovej agentúry MTI komisia prijala vo štvrtok dočasné opatrenie, ktorým až do ukončenia sporu zakázala štátnej spoločnosti MÁV podpísať zmluvu na dodávku 30 plus 30 motorových vlakov so švajčiarsko-maďarským konzorciom, ktoré tender vyhralo.
Verejné pojednávanie v spore o tejto záležitosti sa uskutoční 19. apríla. MÁV oznámil výsledky súťaže 18. marca. Kanadský koncern Bombardier po ich zverejnení pohrozil zrušením svojich výrobných kapacít s 1 200 pracovnými miestami v Maďarsku.
Na tendri na dodávku motorových osobných vlakov za 405 miliónov EUR, čo je v prepočte vyše 15,8 miliardy SKK, sa zúčastnili firmy Alstom, Bombardier, Siemens a Stadler-Ganz-Transelectro.

Železniční vydierači sa opäť ozvali
(SITA/AFP) PARÍŽ 26. 03. 2005 - Francúzska zločinecká skupina v sobotu pohrozila tragédiou podobnou teroristickým útokom v Madride, ak vydieračom štát nezaplatí výpalné. V sobotu o tom informovali zdroje blízke celej záležitosti. "Zachráňte sa pred Madridskou tragédiou," napísali zločinci v liste železničnej spoločnosti. "Nerobte kompromisy s bezpečnosťou svojich spoluobčanov," dodali.
Listy podpísali zločinci skratkou AZF. Jeden z nich zaslali prezidentovi Jacquovi Chiracovi a druhý na ministerstvo vnútra. Prípadom sa zaoberá protiteroristická polícia.
So skratkou AZF sa Francúzi po prvýkrát zoznámili v decembri roku 2003, keď sa skupina vyhrážala, že vyhodí do povetria železničnú trať, ak nedostane výkupné štyri milióny eur a jeden milión dolárov. Svoju hrozbu podčiarkli vydierači tým, že umiestnili do násypu trate medzi Parížom a Toulouse sofistikovanú bombu. S políciou teroristi komunikovali pomocou oznamov v novinách. Nakoniec svoje hrozby odvolali, avšak varovali, že po čase sa ozvú znovu a budú na vydieranie pripravení ešte lepšie.

ŽSR , Železnice SR , ZSSK , Železničná spoločnosť Slovensko , ŽS , ZSSK Cargo , BRKS , ČD , ÖBB , MÁV , PKP , , DB , SNCF , RENFE , , SBB-CFF-FFS , FS , FS Trenitalia , SNCB , UIC , ŽOS Vrútky ,  ŽOS Zvolen , ŽOS Trnava , ALSTOM , MDPT , IC a EC , , VÚD , Wagon Slovakia a.s. Bratislava , ŽU , vysokorýchlostné vlaky

Bratislava: Bratislava , Bratislava hl. st. , Bratislava-Petržalka , Bratislava-Nové Mesto , Rusovce , Bratislava predmestie , Bratislava-Rača , Bratislava filiálka , Bratislava-Vajnory , Bratislava-Vinohrady , Bratislava-Železná studienka , Bratislava-Lamač , Bratislava východ , Devínska Nová Ves , Devínske Jazero , Starý most
110-6: Malacky , Kúty , Senica , Jablonica
120-9: Pezinok , Trnava , Leopoldov , Piešťany , N. Mesto n/V. , Trenčín , Tr. Teplá , Púchov , Pov. Bystrica , Žilina , Nemšová , Čadca , Skalité
130-50: Senec , Galanta , Šaľa , Palárikovo , N. Zámky , Štúrovo , Šurany , Dunajská Streda , Komárno , Sereď , Nitra , Topoľčany , Chynorany , Prievidza , Zbehy , Zlaté Moravce , Kozárovce , Handlová , Horná Štubňa , Levice , Hronská Dúbrava , Zvolen , Čata , Šahy , Krupina
160-75: Lučenec , Fiľakovo , Jesenské , Lenartovce , Plešivec , Rožňava , Turňa nad Bodvou , Moldava nad Bodvou , Haniska pri Košiciach , Veľký Krtíš , Breznička , Poltár , Banská Bystrica , Harmanec , Diviaky , Martin , Kremnica , Podbrezová , Chvatimech , Brezno , Červená Skala , Telgárt , Dobšinská Ľadová Jaskyňa , Dedinky , Mlynky , Mníšek nad Hnilcom , Gelnica , Pohronská Polhora , Tisovec , Rimavská Sobota
180-8: Žilina-Teplička , Vrútky , Kraľovany , Ružomberok , L. Mikuláš , L. Hrádok , Štrba , Poprad , Sp. N. Ves , Spišské Vlachy , Margecany , Kysak , Košice , Dolný Kubín , Štrbské Pleso , Starý Smokovec , Tatranská Lomnica , Kežmarok , Podolínec , Stará Ľubovňa , Plaveč , Prešov , Sabinov
190-6: Michaľany , Slovenské Nové Mesto , Dobrá , Čierna n/T. , Čop , Trebišov , Bánovce n/O. , Michalovce , Strážske , Humenné , Medzilaborce , Vranov nad Topľou , Bardejov , V. Kapušany , Maťovce
ÖBB : Wolfsthal , Kittsee , Marchegg , Wien Südbahnhof , Wien Westbahnhof
MÁV : Rajka , Hegyeshalom , Győr , Komárom , Szob , Budapest-Keleti pu. , Budapest-Nyugati pu. , Ipolytarnóc , Somoskőújfalu , Bánréve , Miskolc-Tiszai pu.
PKP : Zwardoń , Muszyna , Łupków
ČD : Břeclav , Lanžhot
: Užhorod

ĽMJ , 840 , ETR 310 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480 - Alfa Pendular , 490 , 500 , 650 , , 680 Pendolino , ICE / ICT , ICE 1 , ICE 2 , ICE 3 , ICE 4 , ICT , ICT-VT , Sm3-S220 , TGV , -AVE 100 , -Acela , -AGV , -Atlantique , -Duplex , -Euromed , -Eurostar , -KTX , -La Poste , -P 01 (Pendulaire) , -PSE , -Réseau , -THALYS PBA, PBKA , Eurotunnel , Transrapid , Metrorapid , X 2/2000 , Šinkansen

Salgótarján - Fiľakovo - Lučenec , Lučenec - Zvolen nákl. st. , Zvolen - Banská Bystrica , Nové Mesto nad Váhom - Piešťany , Piešťany - Trnava , Trnava - Bratislava-Rača , Bratislava - Wolfsthal , koridory

Plavecký Mikuláš - Rohožník - Zohor
Zohor - Záhorská Ves
Brezová pod Bradlom - Jablonica
Nemšová - Lednické Rovne
Žilina - Rajec
Neded - Šaľa
Komárno - Kolárovo
Kozárovce - Zlaté Moravce , Zlaté Moravce - Lužianky
Zbehy - Radošina
Nitrianske Pravno - Prievidza
Zlaté Moravce - Úľany nad Žitavou
Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava
Lučenec - Kalonda
Breznička - Katarínska Huta
Muráň - Plešivec
Slavošovce - Plešivec
Dobšiná - Rožňava
Medzev - Moldava nad Bodvou
Poltár – Rimavská Sobota
Levoča - Spišská Nová Ves
Vranov nad Topľou - Trebišov
Veľké Kapušany - Vojany , Vojany - Bánovce nad Ondavou

Trenčín - Chynorany
Levice - Čata , Čata - Štúrovo
Zvolen - Krupina , Krupina - Šahy , Šahy - Čata
pozemná lanová dráha Starý Smokovec – Hrebienok
kabínková lanová dráha Tatranská Lomnica – Skalnaté Pleso
visutá lanová dráha Skalnaté Pleso – Lomnický Štít
sedačková lanová dráha Skalnaté Pleso – Lomnické sedlo
Štrbské Pleso - Štrba
Poprad-Tatry - Starý Smokovec , Starý Smokovec - Štrbské Pleso
Tatranská Lomnica - Starý Smokovec , TEŽ , TREŽ ,

TASRČeská tisková kancelářHospodárske novinyPravdaSme

 

Národná obrodaSITAHospodársky denník

Železnice Slovenskej republikyŽelezničná spoločnosť, a. s.EurailpressInternational Railway JournalNový Čas

 

 

Košický večerReutersLidové NovinyDopravní novinyAFP

 

 

VečerníkPrifini (internetový denník o slovenskej a svetovej ekonomike)SiemensInzineMarkízaFINI

 


Strana vytvorená: 29-III-2005  
Späť na " Železničné správy z tlače " (pr0513.htm)